דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מאפיין עבודה אקדמית בקרימינולוגיה? 

מאת    [ 21/06/2019 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1979 פעמים ]

במסגרת הלימודים הסטודנטים לומדים את הסיבות, הגורמים והמאפיינים השונים של הסטייה החברתית. כמו כן, כיצד תחומי מחקר שונים מסבירים התנהגות פושעת. בגלל הסיבות שציינו להלן, קרימינולוגיה היא בין תחומי הלימוד בהם הכי מעניין לכתוב עבודות סמינריון.

נשאלת השאלה, מהי עבודה אקדמית בקרימינולוגיה. למרות שעבודה זו נכתבת בתחום לימודים לא שגרתית היא לא שונה מעבודות מדעיות אחרות. בדומה לעבודות בתחומי לימוד אחרים, העבודה נכתבת סביב תחום שמעניין את הכותב, מעין שאלה מדעית שהוא רוצה לענות עליה. שאלה זו כמובן תהיה בתחום הסטייה החברתית. בנוסף לזאת, עבודה קלאסית בקרימינולוגיה תהיה עבודה בה נעשה יישום תיאורטי כל שהוא במאפיין מסוים של הפשע.

 דוגמה לעבודה אקדמית בקרימינולוגיה

הדרך הטובה ביותר לכתוב עבודה אקדמית בקרימינולוגיה היא בהתמקדות בבסיס. הכוונה שבמסגרת תואר ראשון הנושאים הטובים ביותר צריכים להיות בחינת קשרים סטטיסטיים בין משתנים מדידים. כלומר, עבודות שבוחנות קשר בין משתנה א' למשתנה ב' ומה מערכת היחסים בינם.

בחינת משתנים מדידים היא שיטה שכיחה במיוחד בתואר ראשון והיא מתקיימת כמעט בכל תחומי מדעי החברה. לכן קרימינולוגיה שמשתייכת אל מדעי החברה לא שונה מזאת. לכן כשכותבים עבודה אקדמית בקרימינולוגיה, שני המשתנים צריכים להשתייך לתחום הידע של התנהגות פושעת וסטייה חברתית.

 אם בעבודה אקדמית בקרימינולוגיה בוחנים כיצד משתנה א' משפיעה על משתנה ב' הצעדים שיש לעשות הם הגדרת המשתנים ולאחר מכאן לבחור את שיטת המחקר שהכי מתאימה להם. לדוגמה, צמד סטודנטים בוחנים את הקשר בין המגזר הערבי לבין התנהגות פלילית בדרום הארץ. לכן במסגרת העבודה הם יגדירו את המשתנים: המגזר הערבי יוגדר כאנשים המשתייכים למגזר הערבי בארץ ישראל . כמו כן, התנהגות פושעת תוגדר על ידי התנהגות שמוגדרת כפלילית מבחינת החוק. לבסוף  ההתנהגות התקיימה באזור דרום הארץ.

מבחינת שיטת המחקר בעבודה אקדמית זו המשתתפים ימלאו שאלון דמוגרפי בו יכתבו את הגיל, מקום מגורים, גיל, מגדר ולאום. לאחר מכאן הנבדקים ממלאים שאלון שבוחן התנהגות פושעת על סמך מדד מסוים. השלב הבא הוא בחינת הקשר הסטטיסטי בין השתייכות למגזר הערבי לבין התנהגות פושעת בדרום הארץ. לבסוף בפרק התוצאות יוצגו ויפורשו הנתונים שהתקבלו מהניתוח.

לסיכומו של עניין, קרימינולוגיה היא מבין חוגי הלימוד המעניינים והעשירים ביותר. ניתן לכתוב בעקבותיו עבודות אקדמיות רבות. אולם דווקא בגלל העושר והמגוון, עדיף לחקור את הבסיס על מנת לוודא עבודה ומחקר טובים. העבודות הטובות ביותר בוחנות קשר סטטיסטי בין משתנים מדידים ששניהם משתייכים לעולם התוכן של הפשע והתנהגות פלילית.

אקדמוס - עוזרים בכתיבה אקדמית


חברת אקדמוס הוקמה מתוך מטרה עיקרית לסייע, להוביל ולעזור לסטודנטים לעמוד בדרישות האקדמיה ולהגיש משימות אקדמיות מגוונות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב