דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם הייתי במפלגת כחול-לבן, איך הייתי מטלטל את המדינה כדי לנצח בסיבוב השני של הבחירות 

מאת    [ 17/06/2019 ]

מילים במאמר: 1117   [ נצפה 1727 פעמים ]

 

מפלגת כחול-לבן נכשלה בבחירות 2019 בסיבוב הראשון – לא הצליחה להנהיג את המדינה, ולהחליף את השלטון.                          המסרים שהעבירה בעצת  יועציה האסטרטגיים התעלמו מהבעיות העיקריות של ישראל 2019: הפערים החברתיים בין קבוצות האוכלוסייה, מערכות הבריאות והרווחה הקורסות, השחיתות שפשתה בנבחרנו, שחיתות ללא בושה, אנו מדורגים בשנת 2018 במדד השחיתות הבינלאומי של  ארגון "שקיפות בינלאומית" במקום ה"מכובד" -  34, עם ציון 61 בלבד.  אילו הם האיומים הגדולים ביותר לקיום מדינת ישראל — לא איראן, לא חמאס ולא חיזבאללה.

הכתבה הזו מתארת  איך הייתי מטלטל את המדינה עם מסרים אילו, כדי לנצח בסיבוב השני של הבחירות. הבחירות אנו שיאני גינס בפערים החברתיים בעולם המפותח, בכפיות טובה למגזרים מסוימים – לדוגמה במגזר הדרוזי המתגייס לצה"ל, אחת מכל שלוש משפחות חיה בעוני.                                                                 

 אנו קובעים שיאים בהריגת פועלים באתרי בנייה שאינם תקניים, בשנת 2018 נהרגו 38 פועלים, בשנת 2016 נהרגו 50 פועלים, והשנה אנו צפויים לעבור אותם.   במדינתנו החילונית מספר מפקחי הכשרות הוא ששת אלפים, לעומת 18 מפקחי בטיחות בענף הבנייה,  התוצאה  הינה שבשנת  2018 ב-1 מכל 10 אתרי בניה התרחשה תאונת עבודה.                                 המדינה נותנת קצבאות לסטודנטים העוסקים בלימודי דת — ומונעת קצבאות דומות  מסטודנטים  בוגרי צבא הלומדים מדעים, הנדסה, רפואה ופסיכולוגיה.

בזכות הוועדים הגדולים במשק, מפעיל המנוף בנמל גובה עבור עבודתו פי עשרה ממה שגובה מקבילו באזור התעשייה מעבר לגדר; פי שבעה ממה שגובה העובד הסוציאלי (המטפל לעתים בהוריו של עובד הנמל), ופי חמישה ממה שגובה המורה בתיכון (המלמד את בנו של עובד הנמל). במדינתנו הוועדים הגדולים בתמיכת ההסתדרות, חזקים יותר מהממשלה, בקרוב נהיה מדינה עם חמישה נמלים, חלקם מובטלים חלק מהזמן.

אצלנו מנהל מחלקה בבית חולים ציבורי יוצא באמצע היום לניתוחים פרטיים, והוא לא מתבייש לגובות אלפי שקלים לשעה, בעוד הרופאים המתמחים במחלקתו עובדים  שתי משמרות רצופות ותורניות בשכר של 100 שקל לשעה.

אצלנו צה"ל משחרר בגיל 43 , לפנסיה מוקדמת המשולמת עד גיל 67,  ללא סיבה אמיתית, את הקצינים הלא?לוחמים, (שממוצע שכרם בשירות הוא 27 אלף שקל). אילו למעלה מ- 80% מקציני הצבא, שמקבלים לקראת הפרישה את תוספת הרמטכ"ל ותוספת היובל  — ובכך אובדים מדי שנה מיליארדי שקלים לתקציב הביטחון.  

אם ננסה להוון את עלותה של הפנסיה הזאת ולהצמיד אותה לשכר הקצינים (לחלק את ערכה של הפנסיה למספר שנות השירות בצבא הקבע), השכר הריאלי של קציני צה"ל יזנק כנראה כבר לסכום ממוצע של 45 אלף שקל. אין ספק, אנשי הקבע משאירים אבק לשאר המגזר הציבורי בכל הקשור לממוצע השכר הריאלי שלהם. אנו מדינה שבה הצבא, משרד הבטחון, שר הבטחון, וראש הממשלה, מהווים את משרד הלוביסטים החזק ביותר במדינה, הדואג  למטרה אחת - הגדלת תקציב הבטחון.            המצב האסטרטגי של מדינת ישראל זה שנים נמצא במצב הטוב ביותר בשבעים שנות המדינה, בסקר "מדד הבטחון הלאומי" שנעשה ב-2018 עבור INSS הסכימו 52% מהנשאלים לקביעה זו. למזלנו בפועל יש לנו שלום קר עם שתיים משכנותינו מדינות ערב: מצרים וירדן, והשתיים האחרות: סוריה ולבנון, נמצאות  שנים במצב של מלחמת אזרחים פנימית  בפועל.  מצב זה לא מפריע לדרישות הצבא להגדלת תקציבים, שגורמת לפגיעה בכל שאר הדברים החשובים במדינה.

היקף ההון השחור בישראל מגיע ל-21% מהתמ"ג. ההון הלא מדווח בארץ מסתכם בכ-50 מיליארד שקל" – דברי מנהל רשות המסים בשנת 2014.

אם היינו מפחיתים ב–20% את העלמות המס, היינו מוסיפים לתקציב החברתי  מאות מיליוני דולר כל שנה.

אם הייתי גנץ הייתי:


    • מתחייב לפעול להפחתת הפערים, הניכור והאי?צדק החברתי ומכין תוכנית למיגור העוני במדינת ישראל, והפיכתנו לחברה סולידרית, יצרנית וצודקת.
    • הייתי מגבש דרכים להגדלת יכולת השליטה של אזרחי ישראל במשאבי המדינה (נמלים, חשמל, רכבת, שדות תעופה, מים) הנשלטים היום, כמעט בלעדית, על ידי הוועדים הגדולים או שליטה באוצרות הטבע (הנשלטים כיום ע"י הטייקונים);
    • הייתי פועל לצמצום פערי השכר בין עובדי התאגידים הממשלתיים, הנהנים מהגנת הוועדים החזקים לבין עובדי המדינה החלשים, שאין בכוחם להשבית את המדינה.
    •  לו הייתי גנץ, אשכנזי אוו יעלון, ששרתו כרמטכ"לים בצה"ל, מתוך ראיה כוללת של המשק, הייתי מציע להעלות את גיל היציאה לפנסיה של 80% מקציני צה"ל שאינם לוחמים — ולהשוותו לזה של  כלל העובדים במשק (67), ובמקביל לשפר את תנאי הקצינים ביחידות השדה.
    • הייתי מציב מטרות כמותיות ומכין תוכנית מדורגת לפי שנים להצלת מערכת הבריאות, ולפתרון בעיית "הזקנה במסדרון בית החולים". כיום בישראל 2.3 מיטות אשפוז לאלף נפש, בהשוואה ל-3.6 מיטות שהוא ממוצע מדינות OECD.
    • הייתי מכין תוכנית מדורגת לפי שנים למלחמה בשחיתות,

ושם כמטרה לחזור תוך עשור עד שנת 2028, למקומנו כפי שהיה בשנת 2002.  (המטרה מקום -  18 במדד השחיתות העולמי, במקום   34 במדד כיום).


    • במסגרת מלחמה בשחיתות , הייתי שם כמטרה לאומית להפחית  ב–20% את העלמות המס  בשנה הקרובה, מתחייב להחמרה בענישה כולל חקיקה, הייתי מכריז "גנב הוא גנב, וגם מעלים מס, הוא גנב קטן הגונב ממך וממני".
    • אתחייב למהפך בשימוש באנרגיה ירוקה.  אציב יעד שאפתני להגדיל את השימוש בשנת 2025 ל-17.5%  אנרגיה מתחדשת מתוך כלל צריכת האנרגיה.  17.5% הוא הממוצע במדינות האיחוד האירופי (העניות בהרבה בשעות שמש בשנה מישראל). אנצל בחכמה את מחיר יצור האנרגיה הירוקה שירד בחדות בשנים האחרונות עד למחיר של  פחות מ-10 אגורות לקוו"ש בהצעות למכרז אשלים שהתפרסם השנה.
    • הייתי מכין תוכנית לניתוק הדת מהמדינה.
    • הייתי מפסיק לגמגם ולעמעם את תוכניותי, הייתי צועק אותן בקול ברור ורם, תוך החזרת התקווה לעם ישראל.
    •  הייתי מצטט  100 פעמים ביום את דבריה של מרגרט מיד "לעולם אל תטילו ספק בכך שקבוצה קטנה של אזרחים מודאגים ואכפתיים יכולה לשנות את העולם; למעשה, זה הדבר היחיד שאי פעם הביא לשינוי."
    •  הייתי אומר וחוזר 50 פעמים ביום "יש מספיק כסף כאשר אף אחד אינו גונב".

 

למה באל-סלבדור - כן, ובישראל – לא ?

החדשה הכי מסעירה ששמעתי בתחילת שנת 2019 הגיעה מדרום אמריקה. נאיב בוקאלה, איש עסקים, בעבר ראש העיר של בירת אל?סלבדור, רק בן 37, הפתיע את הממסד הפוליטי במדינה כשזכה בבחירות הנשיאותיות, לאחר שהשיג ניצחון סוחף, תוך שהוא מתמקד במאבק בשחיתות במדינה. סיסמת הבחירות שלו הייתה "יש מספיק כסף כאשר אף אחד אינו גונב".

מועמדי המפלגות הגדולות המסורתיות משמאל וימין קרסו בצל השחיתות במדינה. הוא בא ממפלגה קטנה המזוהה עם השמאל, אך חבר למפלגות ימין כדי ליצור קואליציה.

הוא ניצח בסיבוב הראשון בבחירות שהתקיימו במדינה. בכך הוא שם קץ למערכת שתי המפלגות ששלטה במדינה במשך עשורים תוך שהוא ניצל את התחושות האנטי-ממסדיות במדינה, כשהמצביעים מחפשים אלטרנטיבות למפלגות המסורתיות.

אכן עוד יש תקווה למדינת ישראל אם נצליח ללמוד מאחרים. זהו מאבק ששווה לשמור את כוחותי ולהילחם למענו..

"מה אני יכול לעשות למען אמריקה?" שאל קנדי וניצח.                         "כן אנחנו יכולים" ניצחה את הבחירות לאובמה בארה"ב,                      "נהפוך את אמריקה לגדולה כמו בעבר" ניצחה לטראמפ.    

"יש מספיק כסף כאשר אף אחד אינו גונב" תנצח בישראל.

 

כתבתי דברים קשים מאד לביצוע, אולי נדרש לא פחות מהרקולס להזיז אותם. אבל אני הייתי מטלטל את המדינה עם האמיתות שלי.  אולי לא הייתי זוכה בבחירות, אבל אם אפילו  חלק נוסף מהציבור יאמץ שליש ממה שכתבתי, מדינת ישראל תשתנה לטובה ללא היכר.


 

 

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------------------herzli99@gmail.com----------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב