דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקולים בבחירת מסלול לחיפוש עובדים 

מאת    [ 12/05/2019 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 2282 פעמים ]

גיוס עובדים מבוצע כיום רובו ככולו באתרי אינטרנט. יש אמנם מקום לפרסום מודעות דרושים בעיתונות הארצית או הכתובה, אך המועמדים הרלוונטיים עצמם נמצאים בעיקר במרחב המקוון. כמו כן, חשוב להבחין בין תהליך גיוס עובדים לתפקידים בכירים לבין חיפוש עובדים לתפקידים זוטרים. ככל שהמשרה שאליה מגייסים תהיה בכירה יותר, כך יעלה הצורך בהשקעה של זמן ומשאבים.

אז איך יודעים לבחור מסלול גיוס עובדים?

יש שיקולים שונים שצריך לקחת בחשבון כשבאים לבחור מסלול גיוס עובדים, לפי התקן שאותו מתכוונים לאייש. השיקול המרכזי ברשימה הוא כמובן עלות הפרסום, ז"א, המחיר שאותו המעסיק צריך לשלם על מנת להגיע לקהל היעד שרלוונטי אליו. מצד אחד, השקעת כספים מאסיבית לא תמיד מביאה תוצאות והיא בטח שלא מבטיחה גיוס עובדים טובים. מצד שני, מה שזול עולה ביוקר. לכן חשוב לבצע השוואה בין מסלולי חיפוש העובדים. העניין מורכב מכפי שנהוג לחשוב.

הפתרון של הפן הכספי הוא כמובן להגדיר את מסגרת התקציב והסכום שאותו מעוניינים להשקיע בתהליך של גיוס עובדים. ההשקעה של הזמן גם היא צריכה לקבל ביטוי בתוך חישוב התקציב, כי אף מעסיק לא רוצה לבזבז אנרגיה על גיוס עובדים במקום על דברים שמניבים עבורו רווחים והכנסות. בכל מקרה, הגדרת התקציב היא חלק התחלתי קריטי בבחירת מסלול גיוס עובדים. אחרי שלב הגדרת התקציב ותוך כדי הגדרתו חשוב לעשות השוואה בין אמצעי פרסום או גיוס קיימים, זאת על מנת שקביעת התקציב תהיינה ראלית ומתאימה למחירים הקיימים בשוק גיוס העובדים.

קבענו תקציב, איזה עוד פרמטרים קיימים בבחירת מסלול גיוס?

גמישות, נוחות ויעילות יעילות יעילות! שיקולים לא פחות חשובים לבחירה נכונה של מסלול עבור גיוס עובדים הם הגמישות והנוחות. השאיפה של המעסיקים צריכה להיות אמצעי חיפוש עובדים שמשאיר את הכוח בידיים שלהם: בין אם זה אומר החלפת מודעות דרושים שאינן אפקטיביות במודעות אחרות, שילוב בין אמצעי גיוס עובדים או עדכון של מודעות דרושים לפי קורות החיים שמגיעים אל מחלקת משאבי האנוש בארגון.

כמו כן, כדאי למעסיק לבחון את מידת הנוחות של השימוש באמצעי הגיוס שבו הוא בחר להשתמש. מועמדים נוטים להגיש קורות חיים באמצעים מסוימים יותר מאשר באחרים, מה שמוביל להצלחה של גיוס עובדים באינטרנט לעומת גיוס עובדים דרך מודעות דרושים בעיתון. בעוד עבור הגשת מועמדות למשרה שמפורסמת בעיתון העובד יצטרך להשקיע זמן, את הגשת המועמדות באינטרנט הוא יבצע בלחיצת כפתור.

יעילות יעילות יעילות. אין יותר חשוב ממנה בכל דבר שאנחנו עושים ובטח בגיוס עובדים. נכון, קשה למדוד בפועל את היעילות של כלי הגיוס עוד לפני שהגיוס החל. אבל חשוב לשאול את השאלה הזאת "מה אחוזי הגיוס שלכם במקצוע הזה?" אל תישענו על מוכרות האתר בו אתם מעוניינים לפרסם או על כמות חשיפות למודעה שמבטיחים לכם, רק על הבטחת תוצאות. שיראו לכם קורות חיים שמתאימים עוד לפני תשלום. יכולים להבטיח לכם שלושים אלף חשיפות למודעה שלכם, אבל אם הן לא יהיו חשיפות ממוקדות לקהל יעד שאותו אתם רוצים, זה לא יניב תוצאה. גם אם החשיפה היא לקהל יעד שאתם רוצים, תזכרו שלא מובטחת תוצאה.  

היתרונות של מאגרי קורות חיים

מעסיקים יכולים כיום לנצל את היתרונות של מאגרי קורות חיים על מנת למצוא את העובד שמתאים להם. אותם מאגרי דרושים הם גם זולים, גם נגישים וגם נוחים לכל הצדדים המעורבים ובעזרתם ניתן לגייס עובדים לתחומים שונים. היתרון הבולט שלהם הוא שניתן לדעת עוד לפני "בזבוז" הכסף על מה בדיוק משלמים, מה הכמויות שיש, מה איכות קורות החיים, האם קורות החיים רלוונטים עבור המשרה וכולי. בנוסף, מומלץ לתת עדיפות למאגר קורות חיים גמיש וחכם, שבו ניתן לעדכן את אמצעי הסינון והחיפוש. ז"א, שהזמן שהמעסיק מקדיש לחיפוש מועמדים הוא נמוך ככל האפשר, כיוון וניתן לעשות סינון קורות חיים אוטומטי על פי הרלוונטיות למשרה.  כך פונים רק אל מועמדים רלוונטיים ומסיימים עם התהליך של גיוס עובדים במהירות יחסית.

שורה תחתונה - גיוס עובדים נכון יכול לקצר את הזמן ואת המשאבים שמוקדשים לו באופן משמעותי. מנגד, אני יכולה לספר לכם שמהניסיון שלי, גיוס עובדים לא מחושב ולא מתוכנן יוצר יותר נזק לעסק מכל דבר אחר. כבר פגשתי עסקים שנסגרו כי גיוס העובדים שלהם לא צלח והנזק היה פשוט גדול מדי. ואל תשכחו, אין חכם כבעל ניסיון. אם אין מישהו בעסק שכבר עסק בהצלחה בגיוס עובדים, לכו למומחים. יש חברות שזאת העבודה שלהם. כמו שבעל עסק מומחה לתחום של העסק, כך חברות לגיוס עובדים מומחות לתחומן. כמו שאם השיניים שלכם כואבות אתם הולכים לרופא שיניים. תנו למומחים לעשות עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר. 

דניאל ביטון,


סי וי פול - עובדים בשבילך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב