דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח עבודת צוות כמו הכנת הפיצה 

מאת    [ 19/03/2019 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2121 פעמים ]

פיצה בנויה משלושה מרכיבים: בצק, רסק עגבניות והגבינה. אם אין סיכרון בין שלושת המרכיבים הפיצה לא תצא טעימה. אם שלושתם יהיו מאוזנים הפיצה תצא מושלמת. פיתוח עבודת צוות הינה בדיוק אותו הדבר כאשר אין איזון בשיתוף הפעולה, מוטיבציה, וההסכמה על מכנה משותף של חזון ונורמות עבודה רוב הסיכויים שהתפוקה והביצועים יהיו הרבה יותר נמוכים.

כאשר מכינים פיצה אחד מהקריטריונים החשובים ביותר הוא סוג התנור. לו מעט פיצריות משתמשות בתנור אבנים בגלל שהוא נותן חום חזק ואחיד. המשרד הוא בדיוק התנור והשאלה איזה תרבות ארגונית הקשורה לעבודת צוות יש בה. מקום שנותן לעובדים הרגשה של בית שני. שחוגג הצלחות כמו גם טעויות, שיש השקעה אישית בעובדים/ות.

הבצק הוא הבסיס שעליו ישפכו הרוטב והגבינה ומסמל את שיתוף הפעולה בין העובדים/ות למנהל/ת.  הרוטב מסמל את רמת המוטיבציה והגבינה מסמלת את ההסכמה על נורמות וחזון משותף לצד ההשקעה של העובדים. כאשר יש חורים בבצק כנראה שהאיזון בין הקמח למים לא נשמר היטב. כאשר העובדים לא מתקשרים טוב בינם לבין הקולגות שלהם או בינם לבין המנהל/ת יווצרו "חורים" שיעטו את העבודה או יגרמו להקטנת הפרודוקטיביות של הצוות. במקרה כזה התערבות חיצונית של מנחה קבוצות או יועץ ארגוני יכול לעזור לחבר ביניהם במה שקרוי פיתוח עבודת צוות דרך סדנה בתקשורת בין אישית, ניהול קונפליקטים, עבודת צוות כך שבסוף  השלם יהיה גדול מסך כל החלקים בנפרד.

רוטב הפיצה משול למוטיבציה. עשיית פיצה עם רוטב עגבניות טרי אינה דומה לרוטב עגבניות מקופסת שימורים. המוטיבציה לרדת לירקן השכונתי כדי לקנות עגבניות טריות לפיצה תעשה את ההבדל בין פיצה ברמה נמוכה לפיצה ברמה גבוהה. כידוע  הרוטב לא מתערבב עם הבצק אלה נמצא מעל ועליו מפזרים את הגבינה. מוטיבציה של עובד/ת להגיע לתוצאות גבוהות תלויה הן ביכולת של המנהל להעצים באופן אישי ומאידך שלעובד/ת יהיה את הרצון לתת את כולו למען הצלחת הצוות. בשלב זה נשים תמריצים כספים בצד כיוון שכבר הוכח שלא תמיד תמריץ כספי הוא מתקון להעלאת מוטיבציה כיוון שכסף לא מוחשי ויש אנשים שעוד משכורת בונוס תעזור לשמור אותם בחברה אבל לא לעלות להם את המוטיבציה.

הגבינה היא המעטפת של כל הפיצה שנותנת את טעמו העשיר והמיוחד. יש סוגי גבינות שונות אבל המנצחת הגדולה היא גבינת המוצרלה שמפוצצת את בלוטות הטעם בטעם. כאשר יש הסכמה על סוג גבינה כמו שיש הסכמה על נורמות עבודה, חזון וערכים משותפים כך עבודה משותפת תהיה ברמה.

אם הצק יצא שרוף, הרוטב יהיה סמיך מידי, והגבינה לא תכסה את כל המגש אזי הפיצה לא תצא טעימה גם במידה ושימו תוספות להקהות את הטעם. בכל מקום עבודה הדבר התוצאה היא החשובה בעבודת צוותים. כשיש איזון בין שיתוף הפעולה, מוטיבציה והסכמה על דרכי עבודה התוצאה שכולם ייהנו יותר. נכון יש גם עובדים שלא אוכלים פיצה בגלל גלוטן וכך נכנס תפקידו של מנהל/ת צוות שצריך להכיר את העובדים/ות שלו בכדי להביא אותם לרמות אופטימליות בעבודה ובמידה ויש קשיים פיתוח עבודת צוותים ע"י הזמנת מיקור חוץ יכול להוות פתרון. זה היה מאמר שהסביר את הקשר בין פיצה לבין עבודת צוות. מקווה שנהניתם/ן.

 

 

יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין המינים. http://www.graphologia.net נייד 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב