דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות ועיצוב פנים דגשים שצריך לשים לב אליהם 

מאת    [ 17/02/2019 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2203 פעמים ]

לא פעם עולה, בקרב מי שמעוניין לשכור את שירותיהם של אדריכלים או מעצבי פנים, שאלה מה יותר חשוב, להסתכל על התכנון והנראות של המבנה או להתייחס ליעילות שלו, עד כמה הוא פרקטי ונוח עבורנו.

שאלה זו עולה כאשר ברור לכל שקיימים הבדלים בין השניים, כלומר, שהעיצוב והנראות אינם בהכרח יכולים לייצר מבנה יעיל ונוח לשימוש, ולהיפך. האידיאל הוא כמובן לייצר מצב אחד שווה, כלומר שהמבנה שלנו יהיה גם יעיל וגם יפה, שיהיה לנו גם נוח להשתמש בו וגם שהעיצוב יהיה מרשים, שייראה טוב.

צריך לומר, אדריכלות ועיצוב פנים מיועדים לשני הדברים גם יחד, אנחנו לא יכולים לטפח אחד ולפסוח על השני. היום מרבית האדריכלים והמעצבים מתייחסים למגוון רחב של היבטים בתהליך העבודה שלהם, כשבין היתר הם מתייחסים גם להיבטים של שימוש אפקטיבי ויעיל וגם להיבטים של נראות. הטענה הרווחת היא, אם המקום מעוצב יפה, בסופו של דבר הוא גם יספק לנו יעילות ומצד שני, אם הוא יעיל, זה לא אומר שהיעילות באה על חשבון העיצוב.

לפני שנציג כמה נקודות שמשלבות בין השניים, חשוב להדגיש עוד נקודה, לא רק יעילות ולא רק עיצוב הם שם המשחק בכל מה שקשור לעולם של עיצוב פנים או אדריכלות (וביחד). היום מתייחסים, כאמור, גם להיבטים נוספים למשל, חסכון בעלויות השוטפות של המבנה, היכולת לבצע שינויים באופן זמין, שמירה על הסביבה ועוד. אלה דברים שיכולים להשפיע ברמה ניכרת על השימוש במבנה בצורות שונות ומגוונות.

כיצד משלבים יעילות ועיצוב

כאמור, כשאנחנו חושבים על עיצוב פנים, אנחנו צריכים לזכור שעודף פרטים, עודף אמצעים לא בהכרח הופכים את המבנה ליפה יותר, גם לא אם משתמשים בעודף צבעים או עודף אלמנטים אחרים.

בשביל לייצר עיצוב איכותי מצד אחד ומצד שימוש יעיל ונוח במבנה, אנחנו צריכים להתייחס למשתנים שעומדים לרשותנו וכן לצרכים שלנו. למשל. למה בדיוק משמש המבנה, כמה אנשים אמורים להשתמש בו, מה בדיוק הם צריכים, כיצד בדיוק אפשר לספק להם את זה. הרי אם מדובר במבנה מגורים של משפחה עם שני ילדים, צריך לקחת בחשבון צרכים מסוימים, בעוד שאם המבנה משמש זוג מבוגרים או זוג צעיר בלי ילדים, אז זה משהו אחר לגמרי.

כשאנחנו מתייחסים ליעילות של המבנה, הכוונה לכך שיהיה בו הרבה שטח פנוי, שתהיה בו זרימה נוחה בין החללים השונים, שהכל יהיה נגיש, קרוב וזמין. כשאנחנו מתייחסים לעיצוב של מבנה, אז בין היתר אנחנו מתייחסים למיקום של אלמנטים שונים, שימוש בצבעים, היכולת לייצר זרימה של עיצוב כך שגם אם יש הבדלים בין חדר לחדר, עדיין יהיה קשר, וכן שהמבנה יקרין אופטימיות, אור, דברים שיגרמו לאנשים שמשתמשים בו או מגיעים אליו, תחושה חיובית.

איתן לוקאלי - אתרי תוכן עם מידע עדכני ואיכותי


לקהל הקוראים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב