דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופות ויטמינים ומינרלים 

מאת    [ 26/01/2019 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 1819 פעמים ]

שלום לקוראים שלנו, היום אספר לכם על תרופות אשר עשויות לפגום ביעילותם של רכיבי תזונה שונים, כמו ויטמינים, מינרלים וכו'. כמו כן אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול אותנו כאן בתגובות או בערוץ היוטיוב וכמובן גם לשתף עם החברים שלכם.

תרופות ממשפחת הסטטינים (statin), משמשות לטיפול בכולסטרול גבוה, הסטטינים פועלים על הכבד בדיכוי האנזים HMG-CoA reductase inhibitors המייצר כולסטרול. אך כך הם גם חוסמים את יצירתו של של רכיב חשוב שנקרא: קואנזים Q10 או בקיצור: CoQ10 שפעילותו נוגדת חמצון וחשוב לשחרור אנרגיה בגוף ובעיקר בשרירים וגם הלב הוא שריר. בשנת 1972, הודגם באופן בלתי תלוי, החסר של ה-CoQ10 במחלת לב באדם.

כך למעשה עלולים להיווצר תסמינים שונים הנובעים מכך כמו: עייפות, חולשה, ירידה בזיכרון, התכווצויות ברגליים ונטייה מוגברת לזימומים.

ויש להוסיף ולומר שהכולסטרול נדרש לבניית ממברנות התאים, ייצור הורמוני מין (טסטוסטרון ואסטרוגן), לבלוטות האדרנלים וייצור מלחי מרה. כמו גם לסנתז ויטמין D, המגן מפני סרטן ומסייע ומסייע למנוע אוסטאופורוזיס ולשמור על עצמות שלד חזקות. חיוני לתפקוד תקין של המערכת החיסונית וכו'.

אם כן אילו עוד תרופות הפוגמות בתזונה ויטמינים ומינרלים? אנטיביוטיקה (antibiotics) – קבוצת תרופות אשר מחסלת חיידקים פתוגנים (מחוללי מחלה), אך גם חיידקים טובים החיוניים ביצירת ויטמיני B ו-K. יש להוסיף ולומר שהסיכונים הנובעים מפגיעה בחיידקים הידידותיים הם נטייה מוגברת למחלות לב ולסרטן, תת-פעילות בלוטת התריס, אוסטיאופורוזיס ועוד...

 

תרופות אנטי דלקתיות לא סטרואידליות (Non steroidal anti inflammatory drugs) או בקיצור: NSAIDs - הן תרופות הניתנות לשיכוך כאבים ובכללן איבפרופן ואספירין. התרופות מגבירות את הנטייה לכיבי קיבה ודימום היות והן פוגעות בפרוסטגלנדינים המגנים על ציפוי הקיבה. התרופות הנ"ל גם נקשרות למינרל ברזל שאנו מקבלים מהמזון וכך עשויות ליצור אנמיה עקב מחסור בברזל.

מלבד אספירין, תרופות ממשפחת ה-NSAIDS, תרופות חדשות המעכבות אנזים COX-2 בלבד, מעלות את הסיכון לאוטם לבבי ולשבץ, לכן הן אינן מומלצות לצרוך אותם בקרב אנשים שעברו התקף לב או CVA.

התרופות NSAIDS מקושרות לעלייה בשכיחות לתופעות לוואי כלייתיות.

כמו כן, התרופול הנ"ל עשויות להפחית את פעילותה של חומצה פולית, הנחוצה צורך צמצום ברמות ההומוציסטאין, שהיא תרכובת פרו-דלקתית הקשורה לנטייה מוגברת למחלות לב.

 

תרופות מעכבות ACE (‏‏Angiotensin Converting Enzyme inhibitor) הניתנות כטיפול במצבי אי-ספיקת לב ולחץ דם גבוה. התרופות קושרות את המינרל אבץ וכך עשוייה להיווצר פגיעה בהתרבות תאים תקינה בגוף וגם בתאי מערכת החיסונית.

כמו גם נמצא ירידה ברמת הטסטוסטרון, וכך מגביר את הנטייה לירידה ביצר המיני, פגיעה בבלוטת הערמונית, החלמה איטית יותר של פצעים ועוד.

תרופות ממשפחת ה- ACEI יכולות להוביל להיפרקלמיה (רמת אשלגן גבוה בדם). הדבר קורה עקב ירידה ברמות ההורמון אלדוסטרון,- מאחר והאלדוסטרון אחראי להפרשת האשלגן, הירידה ברמתו עשויה לגרום להצטברות אשלגן בדם ולתופעות הלוואי הכרוכות בהיפרקלמיה. לכן חשוב לעקוב אחרי רמות אשלגן בבדיקות דם.

 

תרופות ממשפחת ה-Selective Serotonin Reuptake Inhibitor - מעכבי קליטה חוזרת בררניים של סרוטונין או בקיצור:SSRI, שהם פרוזק ונגזרותיו, השם לקבוצת תרופות נוגדות דיכאון, המבוססות על עיכוב קליטה חוזרת של הנוירוטרנסמיטור סרוטונין.- פוגעות בייצור של הורמון התירוקסין שמווסת חילוף חומרים, ומצב הרוח. המצב לעיתים עשוי להוביל לתת-פעילות של בלוטת התריס, וכך גם עליה במשקל ופגיעה בפעילות מע' החיסון.

יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב