דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החידושים האחרונים בציור הדיגיטלי 

מאת    [ 12/01/2019 ]

מילים במאמר: 801   [ נצפה 2040 פעמים ]

 

אתחיל בנימה אישית.

אני אמן דיגיטלי המצייר בעזרת מחשב, אוטודידקט, שאינו בוגר "בצלאל" או "המדרשה", כמוני קיימים אלפי אמנים. הגעתי להישגים: הצגת תערוכות יחיד בארץ ובחו"ל, הצגה במוזיאונים, חסות של משרד החוץ לתערוכותי וכתיבת שני ספרים על אמנות דיגיטלית.

בחיי עברתי משברים קשים ביניהם -  בן עם שיתוק מוחין שסובל מפיגור עמוק כיום בן 34, חליתי בדיכאון עמוק, שגרם לגירושין, למזלי ילדי בחרו להישאר עמי. וזה בהחלט לא דבר ברור מאליו. המשכתי לעבוד והתקדמתי במקומות העבודה השונים. פגיעה קשה בשתי עיני, גרמה לסיום עבודתי כמנהל בכיר בהיי טק ופרישתי לפנסיה רפואית.                                                         שנים רבות ראיתי את עולמי דרך פילטר שחור ופסימי. בדרך נס, שלא ברורה לי, הצלחתי להתאושש ובעשר השנים האחרונות הפכתי להיות לאופטימיסט מושבע, גם תודות ליחסים החמים ויציבים עם זוגתי עליזה. הפסיכיאטרית הבכירה מבי"ח שלוותה שטפלה בי בעשרים וחמש השנים האחרונות, ד"ר שושן, ואני אסיר תודה לה על עבודתה ויחסה אלי, ד"ר שושן הביאה את השתקמותי כדוגמה לפסיכיאטרים המשתלמים אצלה.       

פרופסור למחשבים לסלי מזי טען "יש להביא את החוקר ההומניסט, את האמן ואת מדען המחשבים להתעניין יחדיו באמנות המחשב".             

כמה פרטים נוספים עלי, אני בעל תואר בהנדסה מהטכניון בחיפה, ותוארMBA  בניהול מאוניברסיטת ת"א. בקריירה שלי עבדתי בחברות הייטק בין השאר בתע"א, תדיראן, אי.סי.איי, ואחרות. מילאתי תפקידים של מהנדס פרויקט, מהנדס ראשי וסמנכ"ל בנושאים טכנולוגיים. הרציתי פעמים רבות בעולם בכנסים מכובדים, ואף כתבתי במגזין "סטטוס" מדור אישי במשך שנתיים, בשם "ניהול עולמי".                                                                                           אם חבר היה אומר לי כשעבדתי בתחום ההייטק, שיום אחד אכתוב שני ספרים בנושא ציור, הייתי מסתכל עליו כעל הוזה ומשוגע. אך מתברר שהחיים מלאים בתהפוכות, התחלתי לעסוק בציור דיגיטלי כקריירה שניה, והספר השני שכתבתי על ציור דיגיטלי יוצא כספר דיגיטלי החודש.  ספרי הקודם יצא בשנת 2012 והספיק להתיישן.

כאמן תערוכתי האחרונה "הרצל מצייר את הרצל" הוצגה במוזיאון הרצל וגלריית משרד החוץ בירושלים, בבית האמנים בכפר סבא, בוינה, וג'נבה בחסות משרד החוץ.                                                                             בבאזל השתתפתי בשנת 2017 בתערוכת "נוילנד – ארץ חדשה" יחד עם האמנים: שי יחזקאלי, יעל בר טנא ובועז ערד ז"ל.

אני מסכם לכם את החידושים האחרונים בציור הדיגיטלי. צמד המילים החזק ביותר בענף הטכנולוגיה בשנים האחרונות הוא בינה מלאכותית. אחרי המצאת מנוע הקיטור, גילוי החשמל, האינטרנט. היום אנחנו נמצאים בפתחה של המהפכה הרביעית - מהפכת הבינה המלאכותית. הרעיון שמחשבים יכולים לבצע מטלות כמו-אנושיות, הוא כבר מזמן לא עתיד מדומיין. אנחנו רואים את זה כל הזמן סביבנו.

אלגוריתמים ללמידה אוטומטית הפכו למרכיב מרכזי בעולם, האפליקציות והשירותים שאנו צורכים כיום כבר מבוססים על אלגוריתמים חדשניים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

עולם המלצות התוכן נשלט על ידי אפליקציות ואלגוריתמים, אתר טריפ אדוויזר ממליץ לנו על מסעדות, נטפליקס למדה את העדפות הסרטים שלנו, אפליקציית ספוטיפיי למדה את ההעדפות המוזיקליות שלנו, יוטיוב ממליצה על הסרטון הבא, ומחר מחשב אוטונומי יצייר את הציורים המועדפים עלינו.

אחד החששות הגדולים של אנשים היא התחושה ש"אח גדול" כלשהו מרגל אחריהם, ואוסף עליהם מידע. אלא לדעתי לא זה לא המצב בכלל. זו רק מכונה, מערכת ניתוח מידע שמתחברת לבינה המלאכותית.

ב-1970 התחלנו להתעסק עם טכנולוגית האינטרנט ולהבין מהי, ורק  בשנת 2018  חלקנו נהנים מרשת הפס הרחב. אין לנו יכולת לנבא איך ייראה הציור בעוד 40 שנה.

ג'ון ג'יאננדריאה מנהל מחלקת למידה המכונה של גוגל, אמר בכנס של חברת גוגל, כי אנחנו כרגע "בסוג של אביב באינטליגנציה מלאכותית, וביכולת הלימוד העצמי של האלגוריתמים".

כיום יכולות תוכנות מחשב כמו "אהרון", "רמברנט" ו"אוביוס" לצייר, תוכנות כמו "מוטייטור" לסייע בפיסול, ותוכנות אחרות להלחין מוזיקה מקורית בסגנון באך, או לנגן סקסופון ג'אז כמו צ'רלי פארקר.                                                                               הוכחה משמעותית לשיפור ביכולות התוכנות ללמוד הינן שתי התוכנות שפיתחה קבוצת "דיפ מיינד" (DeepMind)  במחלקת המחקר של גוגל.   תוכנת "אלפא?גו",  ניצחה במשחק הלוח הסיני גו את יריבה האנושי, לי סדול הקוריאני, בתוצאה 4-1, ותוכנת הבינה המלאכותית "אלפא זירו" ניצחה תוכנה מתחרה בשם סטוקפיש 8, שנחשבה לאחת התוכנות הטובות בעולם במשעק השחמט.  העתידן ריי קורצ'ווייל  חוזה "אינטליגנציה מלאכותית תהיה מסוגלת לצייר, כמו או טוב יותר מאשר בני אדם. מחשבים כבר כותבים סיפורים, מלחינים מוסיקה, מציירים תמונות. זה רק עניין של זמן". כיוונים מבטיחים בפיתוח כיום הינם פרויקט מג'נטה של גוגל: בינה מלאכותית המסוגלת ליצור אמנות מקורית, פרויקט “בינה מלאכותית אוטונומית” של חברת קורטיקה הישראלית, פרוייקט "רמברנט" של חברת מיקרוסופט, ופרויקטי Phoneix ו-Humai: שהם  פרויקטים העוסקים בניסיון שימור התודעה של ציירים מפורסמים שנפטרו.   היצירה "דיוקן של אדמונד דה בלאמי", נוצרה על ידי אלגוריתם שתוכנן על ידי הקבוצה הצרפתית "אוביוס" OBVIOUS. חברת "כריסטי'ס" מכרה במכירה פומבית את הדיוקן עבור 432,500 $, כאשר ההערכה המקדימה הייתה של 10,000 דולר בלבד.                                             מדהים איך המחר בציור הדיגיטלי, כבר הגיע היום.

ולסיום כמה מילים על זכויות יוצרים והעתקה בעולם האינטרנט ועולם הציור הדיגיטלי. צמד אמני הרשת הידועים אווה ופרנקו מאטאס אומרים שכל הפרויקטים שלהם  אינם מקוריים לחלוטין.                                                                             הם הצהירו: "שגם פרויקט זה שלהם  אינו מקורי לחלוטין. למעשה, הם הצהירו כי צריך להתחיל להטיל ספק באמירה של הטוען כי עבודתו היא מקורית. לגרסתם, כמעט כל דבר בעולם  ולא רק מה שקשור לאמנות, הוא שיכפול או העתקה חלקית של משהו שפורסם בעבר". דברים כדורבנות.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  -------------------------------herzli99@gmail.com---------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב