דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצות לתכנון וארגון יום הולדת. 

מאת    [ 10/01/2019 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 1016 פעמים ]

. אפשר לומר  בביטחון מלא,  שבעבור ילדים , יום ההולדת הוא רגע שיא, יום מכונן ומרגש כל כך

 כמה תום, יופי והתרגשות ניבטים אלינו , ההורים, דרך עיניי הילדים. ואנו שכל כך רוצים לראותם מאושרים מוכנים להוריד את הירח בעבורם

   אז החלטנו לחגוג לילד יום הולדת עם הגן/הכתה, בחרנו תאריך, אולי סגרנו מקום לאירוע, אולי  בבית או בפארק, אפילו הזמנו מפעיל ליום ההולדת . קנינו חטיפים, הפתעות,העוגה כבר בתנור והאירוע מתקרב כבר ממש וההתרגשות בשיאה... ועל כן הכנתי בעבורכם רשימת עשה/אל תעשה מניסיוני ותפיסת עולמי. כולנו זוכרים את הסרט הקיץ של אביה, הסצינה בה הילדה מחכה לחברים שיגיעו לחגוג עימה את יום הולדתה ואף אחד לא מגיע. קורע לב!! זהו חשש שכל  הורה אוחז  בו,אז אני יכול להרגיע ולומר שתמיד אבל תמיד מגיעים אורחים וחברים לחגוג. לא קרה במהלך השנים אף לא פעם שהיתה נוכחות דלה ביום ההולדת

 היום בעידן הוואטסאפ קל לייצר תקשורת ולקבל תגובה מיידית . לא להתבייש ולשלוח הזמנה ליום ההולדת, לתזכר כשבוע מראש פעם אחת ולהזכיר כיומיים קודם לאירוע פעם נוספת ואף לשאול מי מתכוון להגיע. יום האירוע: לדאוג להגעת המפעיל לפחות 45 דקות לפני תחילת האירוע, על מנת להתארגן ברוגע ובלב שקט. עניין חשוב נוסף הוא לייצר היכרות עם הילד . החוגג/ ילדים חוגגים לפני שכל החברים מגיעים וההתרגשות בשיאה. בזמן הזה , לפני שהאורחים מגיעים המפעיל מייצר מפגש אישי ונינוח עם הילד מסביר ומדגים על מה שהולך להיות במופע ובמהלך יום ההולדת. מפגש מקדים זה מווסת מעט מהתחושות והרגשות הגואים ועוזר לייצר מעט רוגע ותחושת שותפות.

מומלץ גם להורים לעבור על לו"ז האירוע עם המפעיל על מנת להיות על אותו הגל... בסופו של עניין לכולם מטרה משותפת וזהה להצלחת יום ההולדת.

לכל מפעיל שיטות העבודה שלו וההרגלים ועל כן מומלץ לעבור על הלו"ז ולוודא שאתם מתואמים ומבינים אחד את השני. המפעיל לרוב מנוסה מההורים ויכול לתרום מניסיונו לטובת הצלחת האירוע.

המלצה קטנה בנושא האוכל: אני אישית ממליץ לשים על השולחן בתחילת האירוע מעט חטיפים ולא למלא את השולחן בכל טוב הארץ . הסיבה היא פשוטה, נחמד שמגיעים ויש כיבוד קל , זה מכניס לאווירת החגיגה, מרגיע מעט את הילדים וכמובן חלק בלתי נפרד מיום ההולדת...

אני לא ממליץ להעמיס בתחילת האירוע חטיפים רבים ובוודאי ממליץ בתחילת הפעילות להשאיר את השולחן ריק מחטיפים, אחרת עלולה להיווצר טיילת לכיוון השולחן בזמן הפעילות וזה עלול לגרום לפגיעה בפעילות ולבסוף לפגוע בהנאתם של הילדים. לא משנה כמה מרהיב, מוכשר ומלהיב המפעיל לאף אחד אין סיכוי מול צלחות עמוסות בממתקים.

חשוב שמוזיקה תתנגן בהמלך האירוע, מוזיקה שתתנגן ממערכת סאונד תקינה ואיכותית בעל איכות סאונד טובה. מוזיקה מוסיפה לאווירת עליזות ושמחה. במידה והאירוע מתקיים בפארק ציבורי שבו אין חשמל כדאי לוודא שהמפעיל יגיע עם מערכת הגברה נטענת או לחילופין יגיע עם גנרטור. כמו כן ישנן מועצות מקומיות, עיריות האוסרות הפעלת גנרטור ומבקשות להוציא אישור בעירייה על אירוע בשטח ציבורי, כדאי לבדוק את המדיניות בעירייה/מועצה שלכם. לא נעים אם מגיע פקח בעיצומה של החגיגה ומחלק קנס או מבקש לכבות את המוזיקה, אף על פי שלרוב הפקחים מבינים, מתחשבים ומשתפי פעולה.

יש לדאוג למחצלת עליה ישבו הילדים. לרוב המפעילים יש מחצלת גדולה, עליכם לוודא שהמפעיל אכן מביא איתו אחת.

המחצלחת חשובה לא רק בכדי שיהיה לילדים על מה לשבת ולבודד מפני הקרקע , אלא היא גם מסמנת את הגבולות בין הילדים למפעיל ולמרחב.

ישנם סוגים רבים ושונים של הפעלות ויש מפעילים שהפעילות שלהם היא משימתית או תחרותית והילדים מקבלים תמריץ או פרס על ביצוע המשימה והצלחה בה.

אני אישית אינני מתחבר לעניין חלוקת  פרסים במהלך יום ההולדת לילדים ומאמין שפעילות טובה, אטרקטיבית ומוצלחת עומדת בזכות עצמה ולא צריך תמריצים על מנת לגרום לילדים לקחת בה חלק. פעילות איכותית נמדדת בתגובות הילדים ואם אלו  נלהבים ,משתפי פעולה ונהנים מפעילות  המדגישה עקרונות של תנועה, אקטיביות, אתגר ושיתוף פעולה כמו למשל יום הולדת קרקסי , אז זהו המדד הכי טוב לטיב הפעילות.  לטעמי אם ההורים רוצים הם מחלקים בסוף יום ההולדת איזשהי הפתעה או מזכרת מיום ההולדת. זה איזשהו מנהג שהשתרש, לחלק הפתעה בסוף יום ההולדת. לרוב מדובר על צעצוע מפלסטיק סיני , שלא מחזיק מעמד זמן רב ומעט חסר משמעות בעייני. לסיכום: ממליץ לקחת בפרופורציה את עניין יום ההולדת.

קרקס לוקו: "מופעים והפעלות קרקס לא מהעולם הזה"! 


www.circusloco.com


052-6404424


אלון קרקס לוקו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב