דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האמן דיוויד הוקני (David Hockney) 

מאת    [ 22/11/2018 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2702 פעמים ]

    דייוויד הוקני  נולד ב-9 ביולי 1937) אמן בריטי שמקום מושבו בקליפורניה. עיקר יצירתו היא אישית ואוטוביוגרפית, כאשר הנודעות שביצירותיו הן ציוריו של בריכות שחיה בלוס אנג'לס   במכירה פומבית שנערכה ב-15 בנובמבר 2018, נמכרה יצירתו "דיוקן של אמן (בריכה עם שתי דמויות)" בשווי של 90.3 מיליון דולר, ובכך הפכה את הוקני לאמן החי שציורו נמכר במחיר הגבוה ביותר. המכירה התרחשה בבית המכירות כריסטי'ס, ניו יורק.

 

המהפך הדיגיטלי של דיוויד הוקני לא התרחש בנקודת זמן אחת. האמן הבריטי הוותיק הנחשב בתור האמן הגדול ביותר בבריטניה כיום, מוכר בעיקר בזכות הדיוקן העצמי האייקוני "שתי דמויות בבריכה", עבר תהליך אטי של דיגיטציה, שהחל מתישהו בשנת 2009: הוא גילה את אפליקציית "מכחולים" של אפל, והחל לצייר באמצעותה על האייפון שלו, ולאחר מכן על האייפד. את היצירות הוא שלח בעיקר למשפחה. ©2010כלים לעסקיםכלי תרגוםמידע על Google Translateבלוגפרטיותעזרה

 

ב2017  נפתחה בטייט בריטן (Tate Britain) בלונדוןתערוכה חדשה לדיוויד הוקני (יליד 1937, יורקשייר, בריטניה), מדובר ברטרוספקטיבה חסרת תקדים, המרשימה והמקיפה ביותר עד כה של יצירות האמן הנושק לגיל 80. כ-250 ציורים מוצגים בתערוכה, כמעט כרונולוגית.  בין העבודות מבחר רחב של יצירותיו המפורסמות ביותר, החוגגות את הישגיו הכוללים טכניקת הדפס, צילום, וידאו וטכנולוגיות חדשות – אייפון ואייפאד – כל זאת משך כשישה עשורים.                                   

בסוף שנת 2018 סער עולם האמנות המודרנית בגלל יצירה מפורסמת — הציור של האמן הבריטי דייוויד הוקני "(Portrait of an Artist (Pool with Two Figures" שנמכר ב–90.3 מיליון דולר במכירה פומבית של כריסט'יס. זהו המחיר הגבוה ביותר ששולם על יצירת אמנות של אמן חי. השיא הקודם, 58.4 מיליון דולר, היה שייך ליצירה של ג'ף קונס, "Balloon Dog", מ–2013.

הוקני, בן 81, שבר את השיא של עצמו ביותר מפי שלושה. היצירה הקודמת שלו שנמכרה במחיר שיא היתה "Pacific Coast Highway and Santa Monica", ששולמו עליה 28.5 מיליון דולר מוקדם יותר השנה. קצת לפני כן נמכרה יצירתו של האמן האמריקאי אדוארד הופר, "Chop Suey", ב–91.9 מיליון דולר. הופר אמנם מת לפני קצת יותר מ–50 שנה, אבל זהו המחיר הגבוה ביותר תמורת ציור שלו. הקודם נמכר בפחות מחצי, כך שעליית המחירים אינה מפתיעה.

בכלל, מחירי יצירות אמנות מרקיעים בשנים האחרונות. הציור "סלבטור מונדי" של לאונרדו דה וינצ'י נמכר אשתקד ב–450 מיליון דולר — הציור שנמכר במחיר הגבוה ביותר בכל הזמנים. עוד בין הציורים היקרים: "האשה מאלג'יר" של פיקאסו  שנמכר ב–179.4 מיליון דולר ב–2015,  ו"מחלף" של  דה קונינג שנמכר ב–300 מיליון דולר.

הציור "(Portrait of an Artist (Pool with Two Figures" של הוקני צויר ב–1972 כחלק מסדרה בת 12 ציורים של בריכות שחייה שצייר. בציור נראה גבר לבוש בהידור עומד על שפת הבריכה, בעוד גבר אחר, שמזוהה כמאהב לשעבר של הוקני — פיטר שלזינגר, שהיה אחד מתלמידיו באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס — שוחה במים. לציור לא ניתן מחיר התחלתי ולמעשה היה אפשר להציע תמורתו גם דולר אחד. ההצעה הראשונה היתה 18 מיליון דולר. המכירה כמובן לא תעשיר באופן ישיר את הוקני, שבין כך וכך נכלל ברשימת האמנים העשירים בעולם לצד אמנים כמו קונס, דמיאן הירסט ואניש קאפור, אבל היא ללא ספק תעלה את מחיר היצירות שמוכרות הגלריות שעובדות אתו.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ----------------------------------------------herzli99@gmail.com- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב