דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קיומם של יותר ממיליון בני אדם נמצא בסכנה תחת 10 קבוצות טרור בלבד 

מאת    [ 12/11/2018 ]

מילים במאמר: 831   [ נצפה 2403 פעמים ]

קיומם של יותר ממיליון בני אדם נמצא בסכנה תחת 10 קבוצות טרור בלבד

בעולם בכלל קיימים כ - 50 מוקדי טרור ובעיקר באסיה ואפריקה. מתחת לרדאר אנשים מתים ,נשים נאנסות בתים נשרפים ועוד. מאות אלפי פעילויות טרורמתבצעות בשנה.

אוכלוסיית מדינת ישראל הינה כ-  9 מיליון אנשים. כמיליון אנשים מאוכלוסייה זו מאוימים על ידי 10 ארגוני טרור מקרב המדינות הגובלות בישראל ומהווים איום אסטרטגי על ישראל . ארגוני טרור אלה משפיעים על המשטרים, הכלכלה והחברה. הלנצח נאכל חרב ? התשובה היא כן, חד משמעית מפני שלא רק העולם הערבי וארגוני הטרור חלוקים בדעותיהם מקרב שני הפלגים המובילים באסלאם של הסונא והשיעה . בתוך שני פלגים מובילים אלה באסלאם קיים פילוג לתתי קבוצות טרור רבות בקרב הסונא והשיעה.

בישראל, מדובר בסיכול של אלפי פעולות טרור שכלל אינם מגיעים לידיעת הציבור. קיומם של הטרוריסטים נובע מהשתלטותם על מקורות אנרגיה של מדינות כמו בארות הנפט. ארגוני טרור באזור נתמכים על ידי מדינות כמו איראן שתומכת בחיזבאללה וחמאס וזרועות הטרור שלה פרושות ברחבי העולם. הזירה הפלסטינית לא יציבה בשנה האחרונה ביהודה ושומרון עקב שיתוק מו"מ.  בעזה יש ניסיון לייצב מצב הומניטרי והסיכוי למערכה נוספת מגיע לנקודת האל חזור. אותרו וסוכלו 480 פיגועים משמעותיים, 590 מפגעים בודדים (שאליהם התייחסנו במאמר אחר שלנו) . כן סוכלו 219 חוליות חמאס. כמו כן סוכלו תקיפות סייבר, גם ריגול וגם טרור נגד ישראל.

ירדן, ב"ספטמבר השחור" 1970, הצליחה לעקור מן השורש את הרשות הפלסטינית הראשונה ואת תשתיות הטרור. אלפי טרוריסטים חוסלו. אלפים אחרים נעצרו. בפועל, שאיפותיהם הלאומיות של בני העם הפלסטיני, שהם הרוב בירדן, קיימות ותוססות וירדן וישראל עדיין ניצבות בפני איום פלסטיני חמור.

בסוריה, פועלים חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות, שמעניקות לאסד חיזוק משמעותי בלחימה נגד המורדים. כמו כן פועלים כוחות ג'יהאד סלפים: חזית א-נוסרה ושלוחת דעא"ש שהינו ארגון סוני קיצוני במדינה. חזית א-נוסרה היא הקבוצה השנייה בקיצוניותה במדינה ונהנתה מתמיכה כלכלית של ערב הסעודית. כוח נוסף הפועל בסוריה הוא החזית המוסלמית שהוא ארגון גג של הרבה ארגוני טרור מוסלמים קטנים ואשר הוקם בנובמבר 2013.

לבנון. בממשלת לבנון שולטת היום תנועה חברתית-פוליטית קרי:חיזבאללה, שמשתייכת לשיעה ונתמכת כלכלית ופוליטית על ידי איראן. בלבנון פועלים ארגונים נוספים, המורדים בשלטון חיזבאללה ומקדמים את מטרותיהם שלהם. רובם תומכים גם בהתנגדות פעילה לישראל כמו: החזית העממית של ג'יבריל שהנו ארגון פלסטיני פרו-סורי שהתפלג מהחזית העממית לשחרור פלסטין, עדיין פועל בלבנון, אך נחלש משמעותית. בנוסף אליו פועל גם עצבת אל-אנצאר, ארגון סוני פלסטיני הפועל בעיקר במחנות פליטים ומזוהה עם אל-קאעידה. יחד איתם פועלים ארגונים סלפים. ביניהם, גדודי עבדאללה עזאם החברים בג'יהאד העולמי, אשר פועלים בשיתוף פעולה בעיקר נגד חיזבאללה, וכמובן - רואים גם הם בישראל אויב. מעוזיהם העיקריים הם ביירות, הבקעא ודרום לבנון. בנוסף אליהם פועל גם פתח אל-אסלאם, ארגון ותיק המזוהה גם הוא עם הזרם הסוני איסלאמיסטי ודומיננטי במחנה הפליטים נהר אל-בארד ליד טריפולי, בצפון לבנון. כיום הוא פחות פעיל לאחר שמוגר ביד קשה על ידי הצבא. גם לדאע"ש דריסת רגל בלבנון.

בגדה המערבית בארץ ישראל, מתח תמידי. לא שקט ביהודה ושומרון . השב"כ סיכל ניסיון השתלטות והפיכה של חמאס בשטחי יהודה ושומרון. ישנו מתח התמידי הקיים בין פת"ח לחמאס בגדה. הפת"ח משתפים פעולה עם מערכת הביטחון הישראלית. שיא בשיתוף פעולה זה נרשם במהלך מבצע "שובו אחים". חמאס, שבסיסו הוא ברצועת עזה, מחזק את אחיזתו בשטחי יהודה ושומרון בעזרת משפחות וחמולות הפרושות ברחבי הגדה ורצועת עזה .

רצועת עזה הפכה גם היא בעשורים האחרונים לקן צרעות וגן עדן פורח לארגוני טרור. חמאס שולט ברצועה באמצעות הזרוע הצבאית שלו, עז-אדין אלקאסם שבה חברים אלפי לוחמים. ארגון אחד הפועל נגד חמאס הוא הג'יהאד האסלאמי אשר פעיל גם בסיני, מתנגד למדיניות חמאס המתונה בעיניו נגד ישראל. בנוסף אליו, פועלות ברצועת עזה ועדות ההתנגדות העממית שסוברות גם הן שחמאס נוהג בקו מתון מול ישראל. כמו כן, פועלת ברצועה חמולת אבו דורמוש הקיצונית שכמה מבניה החזיקו בשבי את גלעד שליט יחד עם מחבלים מארגון כתאאב אבו ריש. ברצועה פועל גם ארגון סלפי קיצוני המכנה את עצמו "צבא האסלאם". פעיליו לא מהססים לפעול נגד חמאס, שמתון מדי לטענתם. שאיפת הארגון היא השתלטות על מדינת ישראל בדרכי טרור. אחד השרידים האחרונים של הפת"ח ברצועה הם גדודי חללי אל-אקצא, שפעילותם מתמקדת בעיקר בירי פצצות מרגמה לשטח ישראל.

מצרים. על  פי ההערכות פועלים בסיני כ-10 אלף פעילי טרור. כוחות הצבא המצרי מנהלים מאבק עיקש ועקוב מדם נגד ארגונים סלפים קיצוניים המזוהים עם הג'יהאד העולמי, אל-קאעידה וחמאס. חלק מאותם ארגונים מהווים איום קיומי על מדינת ישראל ואף היו מעורבים בשיגור רקטות גראד מסיני לעבר ישראל. הארגונים הסלפים נחשבים לקיצוניים הרבה יותר מחמאס מבחינת האכזריות שלהם ותשוקתם להשתלט על חצי האי סיני ומשם לשלח פיגועים נגד מטרות צבאיות ואזרחיות. חוץ מהם, בסיני פועלים עוד ארגוני טרור, כמו אנסאר בית אל מקדס – ארגון סלפי קיצוני המונה מאות מבני שבט בריקאת שעסק בפלילי ואחראי כיום על שיגורן של מרבית הרקטות לעבר ישראל ופועל נגד צבא מצרים; מג'לס שורא אל מוג'האידין פי אל קודס – ארגון שמשתף פעולה עם חמאס ונגד ישראל.כמו כן ארגון א-תווחיד  שחלק מחבריו פועלים בשיתוף פעולה עם בני שבט הסווארקה ואחראים על פיגועים שונים כמו פיצוץ צינור הגז מאל-עריש לישראל, שגרם נזק של מאות מיליוני שקלים.

נכון, יצר האדם רע והרוע האנושי קיים מאז שנוצר היקום. קין והבל הם דוגמא. אין חדש ולא יהיה חדש תחת השמש.

יעקב רוב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב