דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב פלדשטיין (שם זמני) או יקב איינשטיין (שם קבוע) 

מאת    [ 27/10/2018 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 4181 פעמים ]

יקב פלדשטיין (שם זמני) או יקב איינשטיין (שם קבוע)

היקב של אבי פלדשטיין הוקם בשנת 2013, וזכה כבר משלבי הנטיעה הראשונים של ענביו באהדה פייסבוקית וענפית גדולה. אבי פלדשטיין מזוהה כיינן הצבעוני והמרתק בביצת תעשיית היין הישראלי. הוא זה שפרץ עם היין הלא מסונן הראשון, שנכון להיום כיין הדגל שלו כאשר היה יינן ראשי ביקב סגל של ברקן, עם אמירה וחותם ברור. מאז שעזב אבי את סגל לא שמתי את ידי עדיין על יין דומה שאפשר לזהות בו טביעת אצבע כל כך מובהקת של יינן. אין ספק שבסגל, היינן היה היקב.

בשנת 2016 יצא אבי פלדשטיין עם היינות הראשונים שלו כיינן עצמאי, וכגודל הציפייה ממנו כך היה האושר על פניי שטעמתי את היינות שלו, בעיקר מה שהוא עושה עם זן הארגמן. גם זן הדבוקי, שמשמש בעיקר למאכל, מוצא מקום של כבוד ביינות של אבי. פלדשטיין הוא סוג של אמן מיוסר. חסר מנוחה, לכאורה עצור במחשבות, ומפליג לו לאיזה מקום מסתור ולא תקשורתי. ואז בא היין שלו, ומבינים שככל שהאמן מיוסר וככל שקשה לו, כך היצירה שיוצאת החוצה היא מרתקת. אז מה בין פלדשטיין לאיינשטיין?

 

איינשטיין הפיזיקאי נאבק 30 שנה בגורם השרירותי שהכניסה מכניקת הקוואנטים לסיבתיות הקלאסית של הטבע. גורם זה, האמין איינשטיין, חותר תחת היסודות של המציאות הפיסיקלית האובייקטיבית. "אם תסולק הסיבתיות מהעולם", אמר איינשטיין לידידו מקס בורן, “אעדיף להיות סנדלר, או אפילו עובד קזינו, מאשר פיסיקאי”. איינשטיין התכוון לומר שסילוק הוודאות והסיבתיות מהטבע, עלול לממש את סיוטו שאלוהים משחק עם העולם בקובייה.

אז פלדשטיין כן משתעשע במחשבה שאלוהים משחק איתנו בקובייה, והזנים שרבים משתמשים בהם, כגון קברנה סוביניון,  קריניאן, ארגמן, סמיון או מרסן, מוצאים אצל אבי כיוון אחר, טעמים אחרים. הוא לא מחפש להוכיח דבר. הוא לא משיחי כמו ד"ר שיבי דרורי (יקב גבעות), החוקר באוניברסיטת אריאל את הזנים העתיקים של ארץ ישראל. הוא לקח את הדבוקי כסוג של ענב בעל פוטנציאל, ואולי לא. הוא לא התייחס אליו כאל נקטר האלים, או הצהיר עליו שזה הזן הבא שיעלה על שולחן הצרכן בעוד חמש עד עשר שנים. הוא לא צריך גימיק. יש לו את פצצת האטום המוכחת שלו שם בלא מסונן.

אני לא יודע אם בסופו של יום יוחלף שם היקב לאיינשטיין, כפי שהשותפים החדשים שלו (יקב צריך כסף כדי לייצר בסופו של דבר כסף) רוצים, כי מדובר במדען גאון חסר מעצורים, כפי שהם  מעידים על פלדשטיין. מה שבטוח זה שאבי יישאר כפי שהוא, עם היכולת שלו להיות מסתורי. וכפי שכתב אלברט איינשטין: "המסתורין הוא הדבר היפה ביותר שביכולתנו לחוות. זהו המקור לכל אומנות אמיתית ולכל המדע".

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב