דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות מהדיקור הסיני ללחיצה עצמית להפחתת רמות הסטרס 

מאת    [ 23/10/2018 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2376 פעמים ]

המילון מגדיר את המונח "מתח" במספר דרכים, אבל רק משמעות אחת חשובה בהקשר של כיצד הוא משפיע על הגוף הפיזי שלנו. ההגדרה היא זו, "מתח הוא גורם פיזי, כימי או רגשי שגורם למתח גופני או נפשי". ועל אף העובדה שסטרס נתפס לרוב כגורם מזיק, יש לו תפקיד בגופנו. מתח הוא דרכו של הגוף לאותת לעזרה או לבקש הפסקה בשגרה. אם אנחנו לא מקשיבים לאותות הללו, גופנו עשוי לצאת מאיזון, דבר שיכול להוביל להיווצרות מחלות.

קורטיזול הוא ההורמון הקשור ללחץ. קורטיזול הוא מרכיב עיקרי במנגנון "הילחם או ברח". מנגנון זה מורגש כאשר אנו חשים מפוחדים או מאוימים. כשהוא מגיע במינון נמוך, הקורטיזול הינו מועיל. עם זאת, כאשר הסטרס הופך להיות כרוני, רמת הקורטיזול עולה ומתקשה לחזור לרמה נורמלית. מצב זה מעמיד את הגוף במצב מתמיד של להיות על קצה, להיות דרוך. התקיימות הסטרס לאורך זמן עשויה לגרום בסופו של דבר להופעתם של נדודי שינה, דיכאון, חרדה, בעיות עיכול ואפילו מחלת נפש.

ישנן דרכים להילחם ולהפחית את רמות המתח. פעולות יומיות פשוטות כמו למשל ספורט, מדיטציה, אומנות, שיחה או בילוי עם חברים ואפילו, תאמינו או לא, דיקור-סיני. אמנם, רוב האנשים לא חושבים שלהיות תקוע עם מחטים זעירות עשוי להיות "מרגיע", אבל זו האמת. דיקור סיני (אקופונקטורה) היא טכניקת טיפול בת אלפי שנים והיא הופכת להיות מקובלת יותר ויותר מדי יום. הדיקור הסיני נמצא אפילו בשימוש בכל בתי החולים וקופות החולים בארץ.  

אקופונקטורה (דיקור סיני) פועלת כמו פיזיותרפיה עבור מערכת העצבים. המחטים הזעירות מאמנות למעשה מחדש או מאותתות למערכת העצבים ואת המוח כיצד לחזור להתנהג במצב נורמלי ותקין. על מנת שמערכת העצבים תשוב לפעול ולהגיב כראוי, רמות הקורטיזול צריכה להיות תקינה ונורמלית ולהגיב באופן חריג רק כאשר מתרחש מצב אמיתי של "הילחם או ברח". מחקרים מוכיחים כי הדיקור הסיני אכן גורם לכך.

יש מעל ל-400 נקודות דיקור או לחיצה (אקופרסורה) על הגוף ועוד בנוסף, יותר 100 נקודות במבנה האוזניים. אבל מבין כל האפשרויות הללו, קיימות נקודות ספציפיות אשר מתאימות הרבה יותר לטיפול במצבי לחץ. הנה שלוש נקודות נהדרות שיסייעו לך להתמודד טוב יותר עם רמות הלחץ שלך.  

הנקודה יין טאנג (Yin Tang) - נקודה זו ממוקמת באמצע הדרך בין הקצוות הפנימיים של הגבות. יין טאנג משמשת כנקודה מצויינת להרגעה ולהפחתת לחץ, חרדה ונדודי שינה. נקודה זו הינה מצוינת לטיפול בבעיות עיניים, בעיות הקשורות לאף ואף לטיפול בכאבי ראש.

הנקודה CV17 - נקודה זו ממוקמת במרכז החזה, באמצע הדרך בין הפטמות על עצם הבריח (הסטרנום). נקודה זו נחשבת לטובה מאוד לפתיחת החזה. אנשים רבים חשים מין תחושה של עומס, מועקה או לחץ באזור החזה או בקושי בנשימה כשהם נמצאים במתח. נקודה זו בהחלט עשויה לעזור. היא נמצאת בשימוש בטיפול להפחתת מתח, חרדה, דיכאון ועצבנות. היא יכולה להתווסף לטיפולים אחרים בכדי לסייע בטיפול בבעיות עיכול או בעיות לב כמו דפיקות לב (פלפיטציות).

הנקודה Ht7- נקודה זו נמצאת במיקום כאשר כף היד מונחת כלפי מעלה, בחיבור בין פרק כף היד והאמה, בצד של הזרת, בצמוד לגיד. ברפואה הסינית המסורתית, נקודה זו משמשת להרגעת המוח (המחשבה) והלב. הנקודה עובדת היטב בנושא חרדה, מתח וכעס.  

אם גם אתם חשים מתח וסטרס לעתים קרובות, אני ממליץ לכם בחום לחפש ולמצוא מטפל מוסמך בטיפול בדיקור סיני אשר יוכל לסייע לכם בהפחתת המתח והסטרס. אל תשכחו שתחושות מתח וסטרס לאורך זמן עלולות להפוך ללחץ פיזי המוביל למחלה.  

אז למה אתם מחכים?

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


 


מטפל בדיקור סיני ודיקור קוסמטי


 


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


 


אתר: Https://www.acufamilyclinic.com 


 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב