דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב להכיר צילינדר עם לשונית צרה? 

מאת    [ 19/10/2018 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1708 פעמים ]

האם קרה לכם בעבר שניסיתם להחליף צילינדר בדלת לבד? האם גיליתם שלמרות שהחלפתם את הצילינדר כמו צריך, והוא נכנס לחור המעול בהתאמה טובה, עדיין לא הצלחתם לנעול את הדלת? האם לאחר התקנת הצילינדר החדש המפתח עשה חצי סיבוב ואז הוא נתקע?  אם התשובה לשאלות היא חיובית, ייתכן שהדלת שלכם היא דלת שמותקן בה מנעול מתוצרת 'וואלי'. זהו מנעול מתוצרת איטלקית, שהצילינדרים הסטנדרטיים שלנו פה בארץ, אינם מתאימים לו. 

למנעול המצריך צילינדר בעל לשונית צרה, צריך למצוא צילינדר כזה, וזה לא תמיד פשוט! 

צילינדר וואלי מכיל לשונית צרה יותר מצילינדר סטנדרטי רגיל. לכן, אם נכניס למנעול כזה צילינדר רגיל, הצילינדר לא יצליח לבצע סיבוב מלא ולהוציא את המלבן הנועל של המנעול ולפעול כהלכה.

השאלה היא, איך נפתור את הבעיה? יש מנעולנים שפותרים את הבעיה על ידי כך שהם משייפים את הלשונית עד למידה הנכונה. בצורה כזו, הצילינדר הסטנדרטי, מבית רב בריח או אלבה, הופך להיות מתאים גם למנעול וואלי (הדורש צילינדר עם לשונית צרה). הבעיה בפיתרון זה היא שצריך כלי עבודה מיוחדים כדי לבצע עבודה זו. כמו"כ, גם אם יהיו לנו הכלים המתאימים, הדבר מייצר הרבה רעש בבית הלקוח, וזה יכול להיות בעייתי. לכן, רצוי להצטייד מראש בצילינדר עם לשונית צרה.  

מהיכן נשיג צילינדר מסוג זה?

פתרון ראשון: הכי פשוט אך לא הכי זול, הוא לקנות צילינדר וואלי. כלומר, לקנות צילינדר מקורי של היצרן. צילינדר כזה עשוי לעלות כשישים עד שבעים שקלים והוא מהווה את הפיתרון הטוב ביותר עבור מנעול וואלי.

פתרון שני: לקנות בחנות מנעולים, צילינדר שעבר הסבה מצילינדר רגיל לצילינדר עם לשונית צרה. מדובר, בצילינדר מבית רב בריח, אלבה, או כל חברה אחרת שמייצרת צילינדרים סטנדרטיים. אבל, במקרה זה, בעל החנות שייף את הלשונית בצורה כזו שהיא תתאים למנעול וואלי. יצא לי בעבר להיתקל במנעול כזה בחנות מנעולים, והמחיר של המנעול המוסב היה כחמישים שקלים.

פתרון שלישי: מנעול תואם וואלי. גם זה פתרון אפשרי, אבל לא בטוח שתמצאו מנעול כזה בכל טמבוריה או חנות מנעולים. ייתכן שתתצטרכו לעבור מספר מקומות עד שתמצאו צילינדר מסוג זה. מדובר בצילינדר שלכתחילה יוצר עם לשונית צרה והוא תואם וואלי. צילינדר כזה יהיה ודאי זול יותר מהצילינדר המקורי (שמחירו כאמור כשבעים שקלים), והוא עשוי להיות גם זול יותר מצילינדר שעבר שיוף והסבה על ידי מנעולן, מחירו עשוי להיות בין שלושים לארבעים שקלים. כאמור, לא תמיד קל למצוא מנעול כזה וצריך ללכת לספקים הגדולים יותר של מנעולים, שם אולי תוכלו להשיג צילינדר מסוג זה.

אחרי שמצאנו צילינדר מתאים, לפי אחת משלוש האפשרויות שהזכרתי, ניגש למלאכה. ההחלפה עצמה של הצילינדר דומה לגמרי להחלפה של צילינדר רגיל. למעשה, מי שאינו מצוי בעניין כמעט לא יבחין בהבדל שבין הצילינדרים השונים. ההחלפה נעשית באופן הבא: משחררים את הבורג האנכי, מוציאים את הצלינדר הישן ומכניסים במקומו את הצילינדר החדש. (בצלינדר וואלי מקורי או תואם וואלי קיים יתרון בהקשר זה. היתרון הוא שניתן להכניס ולהוציא את הצלינדר בלי המפתח. כלומר הלשונית מאוזנת, ואפשר להכניס ולהוציא את הצילינדר בקלות, בלי המשחק הרגיל שיש צורך לעשות עם המפתח בצילינדר סטנדרטי.) 

במידה ויש לכם שאלה נשמח לתת לכם שירות בתחום זה או בתחומי מנעולנות נוספים.

 בהצלחה 

כותב מאמרים מקצועי  בעיקר בתחום המנעולנות ומנעולן


לשאלות נוספות נשמח אם תיצרו איתנו קשר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב