דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד לתת אמון 

מאת    [ 27/09/2018 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2592 פעמים ]

לתת אמון היא אחת הדרישות הקשות שרובנו מתקשים לעמוד בה, למה שנעשה את זה ? מה פתאום שאני אאבד שליטה שכל כך עמלתי עליה, אך בכל אחת ואחד מאתנו מקנן בסתר אמון ומקננת אמונה ואף מספר אמונות, חלקן חיוביות וחלקן פחות, בדרך כלל סמויות שמנהלות אותנו, אך כיוון שהן סמויות אינן נדרשות לתת דין וחשבון ואנו שוב ושוב כמו בובה על חוט מופעלים ע"י מה שקורה בחוץ, במקום מהמנוע הפנימי.

כלומר הרצון שלנו איננו נקי, מכיוון שחלק מהאמונות שלנו שמופקדות על יצירת הרצון אינן שלמות ואף מעוותות לאור אירועים כאלה ואחרים שקרו לנו בחיים, אמונות אלו מעוררות רגשות כמו קינאה שנאה כעס פחד ובעצם כל רגש שלילי שכאשר הוא עולה מצבנו יורד, אם נתבונן טיפה פנימה נראה שבו זמנית יכולים לעלות בנו רגשות ורצונות שונים, לאכול את העוגה או להשאירה במקרר, לצאת לדרך חדשה או להישאר, אז מה הוא באמת הרצון האמתי שלי, למי עלי להקשיב, גם אם יגידו לי זה לא יהיה מספיק.

דרוש מבט בוחן ואומץ לב על מנת להרחיק לכת ולפגוש את שלל האמונות שלי, לרובנו נראה שההתרחשות שמתבצעת בחוץ היא זו שמפעילה אותנו, אך אין זה כך, יש בחוץ משהו, קורה שם משהו אך זו השתקפות, הדרך שבה אני חווה את המציאות היא דרך עיני בלבד, יותר מזה ההשתקפות מתחילה בקרן שיוצאת ממני, בתשדורת הסמויה שיוצאת מתוך הלב שלי, זו האמונה שלי שיוצאת פוגשת דבר מה בחוץ וחוזרת אלי חזרה, "את לא מספיק טובה" או "למה אתה לא כמו אח שלך" "כנראה שלא תגיע רחוק" אלה הן תפיסות שאנחנו מאמינים בהן בכל כוחנו, מוצפנות עמוק שאף אחד לא יגיע לשם וכל הפעילות שלנו היא להתרחק משם ע"י הצלחה ומציאת חן בעיני האחרים, מה שמשיג את המטרה אך לפרק זמן קצר, דורש מאתנו להמשיך וליצר הצלחות ומציאת חן ובעצם מחזק את האמונה השגויה שבפנים.

ההזמנה היא לתת אמון בעצמנו, כפי שאנחנו עם שלל האמונות השליליות שלנו על עצמנו וכאשר אני פוגש בתוכי רגש שלילי שעולה, כאשר מישהו לוחץ לי על הכפתור שמתחתיו כתוב "אתה לא שווה" ההזמנה היא פשוט להסכים להרגיש את זה בלי לעשות כלום, להרגיש עד שהרגש דועך ואף נעלם, כך אני בעצם לומד לתת אמון בעצמי שאני מסכים להרגיש רגש שלילי וקשה, מתוך אמונה שאשאר שלם ואף אצמח מכך שאניח לעצמי להרגיש באופן מלא.

לתת אמון היא הידיעה שיהיה בסדר גם אם לא יהיה בסדר, שיש תכלית לחיים שלי והקושי הוא חלק מהם ובעצם הוא שם על מנת שאפלס לי דרך ואתגבר.

שמואל בן איש מנהל ומטפל ב"דרך האור" מרכז לרפואה משלימה, בקיבוץ ברעם,מרכז לסדנאות הרצאות להתפתחות אישית וצמיחה רוחנית, טיפולים אנרגטיים, קבלת מסרים והדרכה רוחנית.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב