דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקיות - מדוע הן מזיקות ואף מסוכנות גם לנו 

מאת    [ 25/09/2018 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2166 פעמים ]

שקיות ניילון סכנה עתידית ברורה

שקיות ניילון כבשו את העולם בשנות ה - 30 ומאז נהיו פופולריות בעולם כולו. את השקיות מייצרים מנפט שהוא אמנם חומר טבעי, אך זמן ההתכלות שלו הוא מאות שנים. בנוסף תהליך ייצור שקיות ניילון נעשה במפעלים, אשר מייצרים שפכי פסולת רעילים. בנוסף פולטים המפעלים לאוויר גזים רעילים.

את הגזים הרעילים אנו נושמים על בסיס יומי. שקיות מתעופפות ברוח או נזרקו לים משמשות כמלכודת לחיות הים. רבות מהן איבדו את חייהם כתוצאה מבליעה או כריכה סביב הצוואר של שקיות ניילון, ישנם לא מעט תמונות ברשת של חיות מסכנות שקיפחו את חייהם בדרכים אלו.

מהם התחליפים או הפתרונות לבעיית שקיות הניילון

אחת הפתרונות היא לעבור לשקיות רב פעמיות. שקיות אשר מיוצרות מחומרים שונים ומגוונים חלקם עמידים אך רובם מתכלים כמו בד יוטה, עלי בננות, קש ועוד.

ב- 1 בינואר 2017 נכנס לתוקפו בישראל החוק אשר אוסר על חלוקה בחינם של שקיות ניילון חד פעמיות ברשתות הקמעונאיות. בנוסף נקבע היטל על כל שקית שנמכרת ברשתות הקמעונאיות בסך 10 אג'. בחלק מארצות אירופה ואף בחלק ממדינות ארה"ב וגם בקנדה, כבר שנים שחל איסור על חלוקת שקיות נשיאה מניילון ברשתות המזון והסופרמרקטים הגדולים. מרבית האנשים אשר עושים קניות מביאים איתם ארגזי פלסטיק מתקפלים, שקיות נייר או תיקי בד לנשיאת מצרכים.

למרות שהחוק אוסר חלוקת שקיות גופיה רק ברשתות הקמעונאיות ישנם לא מעט חנויות קטנות שעברו גם הם לשקיות רב פעמיות מבד או נייר כמו חנויות בגדים, קצביות, חנויות קוסמטיקה ועוד. במדינות המתקדמות בהן קיימת מודעות גבוהה לשימור הסביבה הימנעות משקיות ניילון מהווה צעד שיווקי ממדרגה ראשונה.

מיחזור שקיות ניילון

כיום בישראל פזורים בכל עיר ובכל שכונה בעיר מיכלי איסוף גדולים עבור שקיות ובקבוקי פלסטיק. יותר ויותר אזרחים שולחים למחזור שקיות ובקבוקים. אנו רואים כי המודעות למיחזור, כחלק משימור הסביבה, עולה בכל שנה. בגני הילדים ובתי הספר מסבירים ועושים פעילויות בנושא מיחזור ואיכות הסביבה ואף מעודדים אותם להביא את האוכל בקופסאות רב פעמיות ולא בשקיות.

שקיות ניילון לנשיאה הם מוצר נוח ושימושי מאוד. לנו לבני האדם הבוגרים קשה עם שינויים. אנו מתקשים לשנות את התפיסה ביחס לדברים רבים. אך על בני אדם חייבים לעשות את כל המאמצים כדי לשמור על איכות הסביבה, על האוויר שאנו נושמים וכמובן על בעלי החיים השונים.

עלינו לשמור עליהם ועלינו מפני המפגעים שאנו עושים במו ידינו. לכן כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לקחת אחריות ויוזמה ולעשות את הדבר הנכון להתחיל למחזר ככל האפשר. לצמצם משמעותית את הפסולת שאנו מייצרים. בכל מקרה הדבר מתאפשר למיין את הפסולת ולזרוק את מוצרי פלסטיק, נייר, בטריות או כל דבר אחר לפח המיועד לו.
לקיחת אחריות למען סביבה טובה ונקייה יותר מאפיינת את החברות המתקדמות ביותר ולשם שואפת גם החברה הישראלית.

 

 

 שקיות ניילון ומוצרי אריזה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב