דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטורופתיה - גישות תרפויטיות עתיקות בלבוש עכשווי 

מאת    [ 20/09/2018 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 1302 פעמים ]

לנטורופתיה כפי שאנו פוגשים אותה כיום שורשים בכתבים ואף בידע שנרכש בבית הספר של היפוקרטס אבי הרפואה המודרנית. בראשית דרכה הסתמכה הרפואה על מקורות רבים מהרפואה הטבעית אך אט אט נוצר פער משמעותי בין שתי האסכולות. גם לרפואה טבעית וגם לנטורופתיה מאפיינים דומים הן בתחום השימוש שנעשה בחומרים מן הטבע כאמצעי ריפוי, והן בגישות שגרסו כי בגוף החי קיימים מנגנוני רפוי עצמאיים. מנגנוני ריפוי טבעיים אשר נכנסים לפעולה, כאשר מתעורר הצורך להתמודד עם חוסר איזון או מצב של חולי מכל סוג שהוא.

התפתחות הרפואה הנטורופתית לצד הרפואה המערבית

שלא כמו הנטורופתיה הרפואה המערבית מבוססת על המחקרים המדעיים האמפיריים, אשר נעשו מדוייקים ככל שכלי המדידה המדעיים הלכו והתפתחו. לצד התפתחותו של מדע הרפואה ובמקביל לו מתפתחת בקצב לא פחות תעשיית תרופות מודרניות שמרביתן תוצרים של תרכובות כימיות. כלי המדידה והאבחון המגוונים, בתחומי הרפואה, מובילים ספציאליזציה הן בתחומי ייצור תרופות ובמקביל גם בשלבי התמחות הרופאים והחוקרים (פרמקולוגים).

ככל שהתפתח מדע הרפואה המודרני הלך והורחב תהליך הכשרתו של הרופא אך ההתמחות כמעט תמיד הייתה התמחות עומק בתחום רפואה ספציפי (כלי דם, לב, אורטופדיה וכו'). כוחם הכלכלי הרב של יצרני התרופות, איפשר להם להשפיע הן על הרפואה המחקרית, והן על הפרמקולוגיה, בעקיפין גם על ההכשרה ולימודי הרפואה (מימון מחקרים, קורסי הכשרה, השפעה על נושאי לימוד ועוד). מסלולי הכשרה אלו זנחו את הידע הרב שנצבר באלפי שנות רפואה וטיפול בתרבויות העתיקות ונטו להתעלם באופן מוחלט, מכל ידע וניסיון שלא ניתן היה לבצע בהם, מדידות אמפיריות על מנת לאשש או להפריך את תקפות כוח הריפוי.

כיום אנו יודעים שבמרבית המקרים, הידע ההיסטורי הקדים באופן משמעותי את כלי המדידה המדעים, האמפיריים, אשר עמדו לרשות החוקרים. במקרים מסוימים מנעו יצרני התרופות פיתוחם של כלי מדידה לבחינת כוחם של אמצעי ריפוי טבעיים ואף גישות תרפויטיות מתרבויות אחרות, וכל זאת על מנת שלא לפגוע ברוחים מתעשיית התרופות המתפתחת שבה ראו את חזות הכל.

רפואה טבעית ונטורופתיה על אף הכל….

הרפואה הנטורופתית לא נזנחה כליל. במקביל לרפואה המערבית הקונבנציונלית הלך והתפתח שימוש בכלי מדידה קונבנציונליים, לצורך אבחון על פי ההשקפה הנטורופתית, קביעת טיפול בכלים ותרופות בתחום הנטורופתיה. על אף שתקופה ארוכה בעיקר במדינות המפותחות, מתועשות, לא ניתן לגישה הנטורופתיה מקום במנגנוני הרפואה הציבוריים עם הזמן מגמה זאת קיבלה תפנית. מנגנוני בריאות ציבורית שבמשך שנים התבססו בעיקר על מענה תרופתי או כירורגי לתחלואה, החלו בעשורים האחרונים להכניס גם את הגישות הטיפוליות האלטרנטיביות ולהכיר בכוחן של גישות אלה המתבססות על כוחות הריפוי המצויים בגוף האדם כמנוף להחלמה ובהרבה מקרים גם למניעת תחלואה.

הנטורופתיה, כמו גם שיטות ריפוי אלטרנטיביות אחרות, חזרת להוות גורם משפיע הן בתחום הרפואה והן בתחום המחקרים האמפיריים המתפתחים. בעיקר במקומות שבהם על אף טכנולוגיות המחקר והרפואה המתקדמות לא ניתן היא להתמודד עם מצבי חולי ותופעות מורכבות בהן מערכות הגוף יצאו מתפקוד מאוזון ותקין.

בנוסף במדינות מפותחות רבות התעורר ביקוש לשימוש באמצעים טבעיים הן ברפואה המונעת והן כאמצעי ריפוי. עידן האינטרנט הביא את הידע הרב בתחום הרפואה הטבעית לרשות הרבים. ויותר ויותר מטופלים פונים לקבלת סיוע רפואי בדרכים חלופיות ולא באמצעות הרפואה הקונבנציונלית. כיום הנטורופתיה מתפתחת במקביל לרפואה הקונבנציונלית. לעיתים המענה אשר ניתן על ידי גישה זאת עולה ביעילותו התרפויטית על יעילותן של התרופות הקונבנציונליות.

נקודה משמעותית וראויה לציון היא, כי לתרופות נטורופתיות תופעות לוואי שאינן יכולת להזיק למטופל ובמקרה הגרוע ביותר לא יהיה בכוחן להביא לו מזור. לעומת זאת, התרופות הקונבנציונליות ידועות בכך שכמעט תמיד יהיו להן תופעות לוואי. לעתים תופעות הלוואי אף עלולות לגרום נזקים של ממש. אפילו נזקים בלתי הפיכים, אם נצרכו במינון לא נכון או במצב קליני שאינו מצדיק את השימוש בתרופה.

המלצה לסיכום פנו למטפל העוסק בתחום הנטורופתיה. נסו לבחור מטפל אשר משתמש בכלי אבחון בתחום זה כגון אירידולוגיה. אבחון אירידיולוגיה משמש בסיס איתן לקביעת מצב המטופל והתאמה של אמצעים תרפויטיים ייחודיים לכל מקרה ומקרה.

 

https://www.hochma.co.il/


רומי חוכמה - אירידיולוגיה, נטורופתיה, צמחי מרפא אבחון, טיפול וליווי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב