האם השקה מתאימה לכל סוגי העסקים ? ? התשובה : ההשקה מתאימה לרוב סוגי העסקים כגון עורכי דין , יועצי שיווק ,בעלי מקצוע חופשיים , עסקים מקומיים ועוד...
ברגע שיש ערך לתת ללקוח , ברגע שיש מה ללמד את הלקוח , לפני שבכלל הצענו מוצר / שירות כלשהו , כנראה שאפשר לעשות השקה לאותו מוצר או שירות .
השקה מסביר באופן טוב יותר את הערך של המוצרים / השירותים הנמכרים לפעמים גם באלפי שקלים , והסוד של כל קסם הוא למעשה בהכנה , אי אפשר לשלוף שפן סתם כך מן הכובע , בהשקה זה לא שונה .
בעולם העסקים נהוג לומר שאי אפשר להקים עסק ב יום שבוע או חודש, אפילו אם יש מוצר / שירות , אפילו אם יש רשימת תפוצה , אבל כעיקרון דרך השקה זה כן אפשרי .
השקה מעלה את ערך השירות , גורמת למכירות טובות יותר , ונותנת לבני האדם את המילה המתוקה : חופש . ( הכוונה לא לבטלה , או לא לעבוד כלל , אלא למילה חופש שמאפשר לנו לעבוד מתי שנוח לנו, בשעות שנוח לנו , וכו' )
החופש לבחור איפה – האינטרנט נמצא בכל מקום ,אפשר לעבוד מהבית , מבית קפה , או אפילו מארץ אחרת .
החופש עם מי ? – אנחנו מקבלים את החופש לבחור עם מי אנחנו עובדים , איזה לקוחות טובים , בהשקה אפשר למשוך לקוחות שטובים לנו .
בהשקה אפשר לקבוע מטרות – נחת , שקט נפשי וכלכלי , לייצר מטרות .
בהשקה ישנם כל המרכיבים הדרושים : סקרנות , ויז'ואליות , אלמנטים מעולם השיווק , ידע איכותי בעל ערך , סדרת מסרים המעבירה מסרים באופן ברור .
נהוג לחלק את עולם ההשקות ל 3 אפשרויות :
השקת שותפים
השקה פנימית
השקת גרעין
השקת שותפים : הינו תהליך שלא רק אנו מביאים לידים ומכירות אלא גם שותפים , אנשים פרטיים , יועצים למיניהם וסוכנויות פרסום המתוגמלים על בסיס כלשהו . ברגע שאתם תצליחו בתחום ותוכלו להביא כמות של לידים איכותיים , אתם תתחילו לקבל הצעות יזומות על בסיס קבוע ! הרעיון העומד מאחורי השקה כזו הוא להיעזר בבעלי מקצוע או בגורמים שיש להם כבר קהילה שנבנה בה אמון כלפי בעל העסק . יכולת ההגעה שלנו לקהל רחב יותר גדלה ואנחנו יכולים להגיע ליותר לקוחות : יותר באזז , יותר לידים , יותר מכירות .
השקה פנימית : השקה לקהל שלנו , לקהל שעוקב אחרינו , אם בפייסבוק , אם באינסטגרם , קהל שנמצא ברשימות תפוצה , אלה הם קהל עוקב , מאמין , מעריץ ועלויות הפרסום יחסית נמוכות , ולכן הצפי כאן הוא לריווחיות מאוד גבוהה.
השקת גרעין : כאן לא צריך רשימה וגם לא תקציב פרסום גדול , וזה במיוחד נועד לעסקים בתחילת הדרך . הוא נקרא גרעין מפני שאנו עושים השקה לגרעין הקרוב אלינו אם זה משפחה , חברים , מתענינים מהעבר , לקוחות חוזרים וצריך לנצל כל דרך וכל אחד על מנת לעניין אותו בהשקה הזו . גם אם אין לנו תקציב עלינו לנצל כל דרך חינמית – קב' בפייס , דף פייסבוק האישי , עמוד עסקי בפיסבוק , פופ אפים באתר , סירטוני יוטיוב , פורומים בלוגים וכאן ההזדמנות להעיר שכדאי להשקיע סכום כסף מסוים , אין השקעה טובה מזו בעסק.
דרך הפצה מחוץ לאינטרנט , דהיינו עולם האוף ליין , אפשרי דרך כרטיסי ביקור , שלטי חוצות , מגזינים ועיתונים מקומיים . כמה שיותר פרסום אם בתשלום ואם בחינם – יותר טוב !
אחת המטרות של השקות גרעין היא להתניע את המערכת , ליצור מומנטום , לראות קצת כסף בחשבון , לראות ולהראות שאנחנו כן יכולים לפרסם ולראות תוצאות .
זה אפשרי לראות 10 לקוחות , 20 לקוחות , 50 לקוחות , ואפילו מאות לקוחות בהשקה אחת בלבד !
אין דבר כזה מוצר / שירות מושלם ! להשתדל לצאת לדרך כמה שיותר מהר !
היופי בהשקת גרעין הוא שתוך כדי שיחה עם הקהל שלנו אנחנו נבין בדיוק מה צריך להיות במוצר או השירות שלנו , מה צריך להוסיף או מה צריך לגרוע , איך הוא אמור להיות בנוי ועוד ועוד ....
בהצלחה !
רבותי רוצים אתר ? מה אין לכם אתר ?? www.ykl.co.il .