דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על השפעת ההריון על מבנה גוף האישה 

מאת    [ 02/09/2018 ]

מילים במאמר: 1042   [ נצפה 2810 פעמים ]

הריון ולידה הם אחד מפלאי הטבע. כמעט כל אישה מצפה לממש את אימהותה שהרי זה ידוע כי יצירה של חיים חדשים גורמת לנו שמחה ואושר אין סופי. אבל לכל מטבע יש שני צדדים ולכל יצירה חדשה בטבע יש גם מחיר.

לתהליך ההיריון נלווים שינויים רבים בגוף האישה. לאחר ההיריון אנחנו מוצאות את עצמנו עם מראה חדש ושונה, עודף משקל שהצטבר, חזה מרוקן ונפול, בטן מלאה בסימני מתיחה ורופפת, לא בדיוק המראה הנערי שלך וכנראה גם לא המראה שהיית רוצה. נושא זה מעסיק את רובנו כנשים ויש קונצנזוס של זיקה להחזיר את הגוף למצב שהיה לפני ההיריון.

 

במהלך ההיריון הבטן ההולכת וגדלה מותחת את העור עד כדי כך שלעיתים נוצרים בה סימני מתיחה. לאחר סיום ההיריון העור מתכווץ ולעתים כיווץ זה מספיק על מנת שהבטן תשוב להיות חלקה. אולם פעמים רבות התכווצות העור אינה מספיקה וכך נוצר קפל של עור בבטן התחתונה. בעיה נוספת יכולה להיווצר כתוצאה מרפיון דופן הבטן, זאת לאור תנועת העובר ברחם הגורמת להיפרדות ולחולשה של השרירים בבטן המרכזית. לאחר הלידה קורה לעתים קרובות שדופן הבטן אינה חוזרת למה שהייתה ונוצרת התבלטות של הבטן התחתונה או העליונה בזמן עמידה.

 

ככל שהעובר גדול יותר או כאשר ישנם יותר עוברים, כך עולה הסיכוי שייווצרו עודפי עור ורפיון דופן הבטן שלא ייעלמו לאחר הלידה. לאור תופעות דרסטיות אלו, אין זה מפתיע שעיקר עיסוקינו אחרי הלידה הוא במשקל: כמה מהר ירדת? כמה נשאר לך להוריד? או מתי כבר תכנסי למכנסיים בלי גומי?

אבל גוף שעובר הריון ולידה לא רק מעלה ומוריד קילוגרמים, המבנה שלו משתנה באופן מהותי לפעמים לנצח.

 

אחד השינויים המהותיים במבנה של הגוף לאחר הלידה הוא באזור החזה שלנו.

השינויים ההורמונליים בהריון ובמהלך ההנקה גורמים לצמיחה של בלוטות החלב בשד וכתוצאה מכך השד גדל והרקמה שלו נהיית רכה יותר.

לאחר הלידה ייתכנו שינויים בשד כגון צניחה, התרוקנות ופגיעה בצורת השד. אלו מלווים גם בגדילת העטרות ובפיגמנטציה שלהן. בין אם האישה מניקה ובין אם לאו החזה לרוב לא יחזור למה שהיה קודם.

אצל נשים מסוימות הוא יכול להישאר גדול ואילו אצל אחרות הנפח יורד. במקרים אחדים יתכן שהעור לא יתכווץ ולא תשווה לשד החזות המרוקנת.כך או כך, ברוב המקרים החזה פשוט יראה נפול.

 

את מסתכלת במראה ולא מרוצה מהשינויים שהגוף עבר בשנים האחרונות. ההריונות והלידות השאירו את אותותיהם. תכניות הדיאטה והכושר לא הביאו לשינויים להם ייחלת. את  לא חייבת להשלים עם המראה הזה. קיימות מגוון אפשרויות להחזיר את הגוף הנאה שהיה לנו בטרם הלידות ואף לשדרג אותו מעבר לכך. להשיג את הגוף עליו אנחנו חולמות אחרי הלידה זה לגמרי אפשרי.

אז החלטת שהגיע הזמן להשקיע בעצמך ולשנות את פני הדברים? אנחנו כאן כדי להציג בפניך את מיטב האפשרויות.

בתום שישה חודשים מהלידה ניתן להתייעץ עם מומחה לכירורגיה פלסטית לגבי האפשרויות המוצעות לשיפור המראה. באמצעות ניתוח פלסטי ניתן להרים, לעצב, להקטין במידת הצורך או להגדיל את השדיים ולשוות להם צורה רעננה, זקופה ואסתטית.

ניתוחי הרמת חזה לאחר לידה הם מהנפוצים ביותר. יש נשים שהבעיה העיקרית אצלן היא חזה נפול ויש כאלה שסובלות דווקא מאובדן נפח. רופא מנוסה ידע לאבחן את הבעיה כראוי ובהתאם לכך להתאים לך את הניתוח האופטימלי עבורך.

כאשר אנו מדברים על ניתוח הרמת חזה כדאי לתת את הדעת האם המטופלת העלתה משקל רב בזמן ההיריון. במידה וכן, יהיה כדאי לחכות עם הניתוח עד שתחזור למשקל שלה לפני ההיריון או כמה שיותר קרוב אליו ורק אז לבצע את הניתוח.


במקרה של שד מרוקן ייעשה שימוש בשתל עגול למילוי השד והענקת נפח, דבר התורם לאפקט של הרמה.

לעיתים. לתופעת התרוקנות נלווית צניחה קלה עד בינונית של השד. במקרים כאלו ניתן לבצע הרמה פנימית של השד על ידי שימוש בשתל אנטומי שממלא את הקוטב התחתון של השד ומחזיר לו נפח. הוא ממלא את החזה ולא משאיר שום צלקות נראות לעין. במידה וצניחת החזה היא משמעותית, ניתן לבצע הגדלה עם שתל והרמת השד על ידי הידוק מעטפת העור. כך החזה יישאר זקוף ומורם.

 

קיימים שלושה סוגי חתכים בניתוח הרמת חזה. החתכים משתנים בהתאם למספר גורמים: דרגת הצניחה של השד, מידת ההתרוקנות של השד ומידת האלסטיות של העור. גורם נוסף שישפיע על סוג החתך הוא מעורבות שתל סיליקוני בניתוח. במקרה כזה החתכים מושפעים מנקודת ההכנסה של השתל שבוחרת המטופלת ביחד עם הרופא.

 

אלו הם סוגי החתכים:

1.חתך סביב העטרה - החלק הכהה סביב הפטמה. מתאים לדרגת צניחה קלה או כאשר ההרמה היא בשילוב עם שתל.

2.חתך סביב העטרה עם צלקת אורכית שיורדת כלפי מטה – מתאים לדרגת צניחה בינונית.

3. חתך סביב לעטרה ולאורך השד עד לקפל התת שדי.

4. חתך אופקי בקפל התת שדי - מתאים לדרגת צניחה קשה.

 

ניתוח הרמת חזה מתאים לנשים אשר סובלות משדיים נפולים על פי ההגדרה הרפואית המקובלת. עיקר ההגדרה נעוץ במיקום הפטמה והעטרה ביחס לקפל השד. מקובל לומר שכאשר הפטמה והעטרה נמצאות מתחת לקפל השד אזי מדובר בצניחת השדיים ובמצב כזה ניתן בהחלט לנתח ולהרים את החזה. במקרים רבים, הרמת חזה תתבצע בשילוב הגדלת חזה או הקטנת חזה, בהתאם לרצון המטופלת ונתוניה.

 

היום, יותר מתמיד, ניתן להשיג מראה חזה מעוצב זקוף ומורם ולא להיכנע לחוקי הטבע. ניתוח הרמת חזה נועד להחזיר את המראה הטבעי של החזה הנשי ולתקן את הצניחה והתרופפות העור הנגרמת לו במהלך השנים. מדובר בניתוח אסתטי נפוץ ובעל רמת שביעות רצון גבוהה מאוד התורם לביטחון העצמי ומשפר באופן ניכר את המראה ואת איכות החיים.

ומה לגבי הצטברות ממוקדת של שומנים באזור המותניים, הירכיים והבטן?

במידה ולאחר החזרה למשקל לא נעלמים מצבורים אלו וקיים רפיון ניכר בבטן התחתונה ניתן לבצע ניתוח למתיחת בטן.

ניתוח מתיחת בטן נועד לנשים עם עודפי עור בבטן החתונה ולהידוק דופן הבטן.

במהלך הניתוח עודפי העור מוסרים מהבטן התחתונה והידוק דופן הבטן מתבצע באמצעות תפרים פנימיים. במידה וישנה צלקת של ניתוח קיסרי או ניתוח אחר בבטן התחתונה, ניתן לכלול אותה בתוך הניתוח. מטרת הניתוח היא לשוות לבטן מראה חלק, מתוח, רענן וקשיח.

את הצלקת לרוחב הבטן התחתונה בחלק שמעל שיער הערווה, ניתן להצניע בקו תחתון ובבגד ים. הצלקת בדרך כלל ארוכה אך עדינה ונעלמת היטב בגזרות הבגדים.

ניתן לשלב את הניתוח עם שאיבת שומן מהבטן העליונה וכן מאזור המותניים. אחרי הניתוח מומלץ לקחת שבועיים של חופשת מחלה. יש לקחת בחשבון שבחודש הראשון לאחר הניתוח מומלץ לא להרים משאות כבדים או לעשות ספורט. כמו כן במשך החודש הראשון מומלץ ללבוש חגורת בטן, אביזר המותאם במיוחד למטרה זו ויעזור בהחלמה.

ד"ר עומר וולף הינו בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ובעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית  ואסתטית מהמרכז הרפואי "אסף הרופא".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב