דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב מונטיפיורי : לפעמים החגיגה נגמרת 

מאת    [ 26/08/2018 ]

מילים במאמר: 805   [ נצפה 8747 פעמים ]

לא פשוט לכתוב כתבה כזו, כשכל כך הרבה מידע מגיע מהרבה אנשים, והשמועות שרצות בביצה של ענף היין הן רבות. בשבועיים האחרונים לאחר אין ספור מסרונים  שבהתחלה החלטתי להתעלם מהם, מפני שאלו בעיות פנימיות של יקב, החלטתי לבדוק דברים שקורים ביקב כי מרבית הדברים יצאו החוצה, וצריך קצת סדר בבלגן הזה של יקב מונטיפיורי. יקב מונטיפיורי הוקם בשנת 2010 על ידי ארנון גבע ומשפחת מונטיפיורי. תחילה קראו לזה 'יקב. אחר כך קראו לזה 'כרם' (כי לא היה יקב). בתחילה עשה היינן סם סורוקה את היינות ביקב מוני, ולאחר מכן היינן ששון בן אהרון שהחליף אותו, שעושה להם עד היום את היינות ביקב מוני. לפני מספר שנים נפתחה חנות טעימות בתל אביב.

משפחת מונטיפיורי (זה לא נגמר) – לפני כשנה התפרקה השותפות בין משפחת מונטיפיורי לארנון גבע, והמשפחה ביקשה לצאת מהמיזם ואף למכור לארנון את חלקה, על מנת לשחרר אותה מכל העסק הזה. בשלב מאוחר יותר, כאשר ארנון לא היה יכול לרכוש את מניות המשפחה, הם ביקשו לתת לו את המניות חינם, ובלבד שיוריד את שמם מהאתר, על מנת שהציבור יידע שהם לא מעורבים עסקית עם ארנון גבע. גם כאן הייתה בעיה, מאחר וארנון ידע כי במידה וברשם החברות שמם ימחק, אז בעצם כל מותג היין שבנוי על הייחוס המשפחתי של משפחת מונטיפיורי יקרוס. לכן הוא דואג עד היום לא להיענות לבקשת המשפחה, והעניין עומד ותלוי בין עורכי דין. בעיון במסמכי רשם החברות, מתברר כי לבני משפחת מונטיפיורי יש בסך הכל כ- 500 מניות מתוך 20,000 מניות, והמשפחה לא מופיעה בדירקטורים של החברה. הדירקטורים הם ארנון גבע, עו"ד איתן גבע (אביו של ארנון), וג'ייקוב פרידמן (בנו של שגריר ארצות הברית בישראל, דייויד פרידמן).

פרויקט משכנות שאננים: מכתבי איום ליקב ירושלים– לפני מספר חודשים זכה יקב ירושלים במכרז לפתיחת מרכז מבקרים בשכונת משכנות שאננים בירושלים, שהוקמה על ידי השר מונטיפיורי בשנת 1860 (טחנת הקמח האגדית עדיין עומדת שם לתפארת, וכמובן המרכבה של מונטיפיורי שניצבת במרכז השכונה). היה זה חלומו של ארנון גבע, לפתוח חנות יין ומרכז מבקרים צמוד לטחנה, והוא אף ניגש למכרז. אך בעת בדיקת יכולות ההקמה והתפעול, התברר שיקב ירושלים יכול לעמוד באתגר הכלכלי ובהשקעה שצריך על מנת להקים ולתפעל מרכז כזה. מיד עם פרסום הזוכה במכרז, דאג ארנון גבע – באמצעות עורכי דינו, לשגר ליקב ירושלים מכתב, בו הוא מבהיר כי מותג השם רשום על שמו במשרד הסימנים, וכל שימוש בשם 'מונטיפיורי' יגרור תביעות משפטיות.

פרשת המעילה – לפני שבועיים שלח ארנון גבע הודעת SMS  לספקים ולאנשים שונים מתחום היין, בה הוא מודיע כי עובדת שלו, שהייתה יד ימינו כשנתיים וחצי (השם שמור במערכת), מפסיקה את עבודתה לאלתר, ואין לה יותר קשר ליקב מונטיפיורי. כאמור, הודעה זו הועברה לעשרות אנשים, והשמועות החלו לרוץ, בייחוד לאחר שארנון העביר חלקי מידע כי התבצעה אצלו מעילת ענק, והוא הפנה את העניין לטיפול המשטרה, שלטענתו מטפלת בנוכלת שעשתה עוד עשרות עבירות במקומות אחרים. אני מניח שכולם עשו אחד ועוד אחד, והיו תמימי דעים כי אותה יד ימינו המפוטרת, היא זו שאחראית למעילה. השבוע עשיתי את הדבר הפשוט ביותר, והוא להתקשר לנייד של אותה עובדת ולבקש את תגובתה. להפתעתי היא ענתה לי, והייתה בהלם מכך ששאלתי אותה איך היה בחקירה או במעצר. היא ביקשה להיפגש איתי בבית קפה בתל אביב, על מנת להוכיח לי שהיא מסתובבת חופשי ולא עצורה. "המשטרה לא מחפשת אותי, לא התבקשתי להתייצב לחקירה, הנייד שלי זמין תמיד, וכפי שעניתי לך מיד, אני עונה לכל מתקשר. משטרת ישראל מעולם לא הייתה על הקו". לטענתה, כל עניין הפיטורין שלה ו"האשמות במעילה מצד ארנון", קשורים לבעיות מזומנים שאין באפשרותו לשלם לספקים, ומהלך כזה נותן לו מעט אוויר לנשימה, כדי שירחמו עליו ויבינו אותו. לטענתה בפגישה איתי, הוא לא שילם לה משכורות ולא הפריש כספים כחוק לפנסיה. לטענתה היא הייתה עובדת מסורה שנוצלה עד תום.

יקב מוני: רק במזומן – יינות יקב מונטיפיורי נעשים, נארזים ומאוחסנים ביקב מוני. היקב הודיע לארנון גבע, כי עקב חובות כבדים שיש לכרם מונטיפיורי ליקב מוני, כל משיכת יין מהיקב תתבצע במזומן.

מכירת המותג – בחודשים האחרונים נפוצו שמועות האומרות כי המותג מונטיפיורי מוצע למכירה לאחד היקבים הגדולים – יקב כרמל, יקב ברקן, ויקב מוני. מעניין יהיה לראות אם אחד היקבים יהיה מוכן לקנות את המותג, שעל פניו יכול למכור הרבה יינות בארץ ובעולם תחת השם 'מונטיפיורי'. אבל נכון להיום, כשכולם מבינים ויודעים כי אדם מונטיפיורי וצאצאיו לא מעורבים בעסק, ורק רוצים לברוח משם כל עוד נפשם בם, אז המותג לא שווה הרבה בלעדיהם. כבר נאמר במקורותינו "טוב שם טוב משמן טוב" (קהלת ז' א).

תגובת יקב מונטיפיורי: הכתבה לוקה במידע חלקי, שטחי ושגוי, ומשרתת את אינטרס נשואת הפרשה. בימים אלה מצוי הנושא בחקירה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים. פרטים מלאים יובהרו במסגרת ההליך המשפטי.

תגובת משפחת מונטיפיורי: משפחת מונטיפיורי אינה קשורה או מעורבת בפעילות יקב מונטיפיורי מזה חודשים רבים. המשפחה החזיקה בחלק קטנטן וזניח מהבעלות על היקב – חלק אותו היא הציעה ללא כל תמורה לארנון גבע, אשר מצדו מסרב לחתום על הסכם העברת המניות ועל מחיקת המשפחה מהחומרים השיווקיים של היקב, ככל הנראה בשל רצונו להמשיך ולהתהדר ב"קשרי המשפחה" לכאורה עם היקב. יצירת הרושם כי המשפחה עדיין קשורה או מעורבת בפעילות היקב, אינה נכונה ומהווה אחיזת עיניים.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב