דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות לטיפול בנשירת שיער 

מאת    [ 30/07/2018 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2108 פעמים ]

ישראלים רבים סובלים מנשירת שיער ומהתקרחות, התופעה נפוצה גם בקרבים גברים ונשים צעירים בגילאי ה-20 וה-30 ולא רק מעל גילאי ארבעים או חמישים. ישנן סיבות רבות ומגוונות לתופעת ההתקרחות ונשירת שיער, וישנם הבדלים בין הסיבות ודפוסי התקרחות גברית לבין הסיבות לתופעה ולדפוסי ההתקרחות הנשית. נשירת שיער והתקרחות גברית הינה נפוצה יותר מאשר התקרחות נשים.

חלק מהסיבות קשורות לגנטיקה ולתורשה, בעיקר בקרב גברים, בעוד שחלק מהגורמים לתופעת ההתקרחות הם סביבתיים. דוגמא לכך היא תזונה נכונה, חשיפה לשמש המובילה לכוויות על גבי הקרקפת ושינויים הורמונליים שונים. תרופות סבתא שונות מוכרות כדי לנסות ולהאט את התופעה, אולם אין הם עוצרות את תופעת ההתקרחות אלא רק מאטות אותה. הפתרון היחיד הפותר באמת את נשירת השיער מהשורש היא השתלת שיער.

בהליך השתלת שיער, המבוצע על ידי רופא כירורג, שהינו מנתח פלסטי בהכשרתו, לוקח המנתח זקיקי שיער מהחלק האחורי של הראש, שם לרוב השערות חזקות יותר ונושרות בשלב מתקדם הרבה יותר, ומשתיל אותן באזורים קדמיים יותר בראש, שם לרוב מתחילה נשירת שיער בשלב מוקדם יותר (החל מאזור המפרצים, הכיפה והכתר), שם השערות חלשות ודלילות יותר. במקרה הצורך יכול המנתח לקחת שערות גם מאזורים שונים בגוף המטופל, טכניקה זו נקראת (BHT (body hair transplant. בהשתלת שיער בשיטת BHT המבוצעת לרוב בקרב גברים ניתן להוציא זקיקים מאזור הזקן, זקיקים מאזור החזה, זקיקים מבתי השחי או זקיקים מאזור המפשעות.

נשירת שיער היא אמנם נפוצה ביותר באזור הראש, אולם היא לא נחלתה של הקרקפת בלבד. חלק מהמטופלים המבצעים השתלת שיער, מבקשים להשתיל שיער באזורים שונים בגופם, למשל השתלת שיער בזקן, השתלת שיער בגבות וכו'. ניתן לבצע השתלת שיער גם לאחר נשירת שיער שהחלה לאחר טראומה ופגיעה בעור. דוגמא לניתוח השתלת שיער מסוג זה היא השתלת שיער במטופלים נפגעי כוויות באזור הקרקפת, ניתן למלא את האזורים הפגועים והחסרים בצורה דומה להשתלת שיער המבוצעת לצרכים קוסמטיים בלבד.

לצורך השתלת שיער יש לגלח את האזור התורם וכמו כן מומלץ לגלח גם את האזור הנתרם, זאת לצורך קבלת תוצאות מיטביות. ניתוח ללא גילוח האזור הנתרם הינו לרוב ניתוח השתלת שיער ארוך ומורכב יותר לביצוע. לאחר השתלת שיער ייעלמו לרוב כל הסימנים שנוצרו בניתוח לאחר שבועיים עד שלושה שבועות מיום ההשתלה. לאחר מכן יצמח השיער וינשור במהלך החודש הראשון להשתלה. השיער יצמח שנית, והפעם לטווח הארוך, בתוך כארבעה חודשים מביצוע השתלת השיער. תוצאות השתלת שיער סופיות ניתן יהיה לראות עד כשנה מביצוע השתלת שיער.

כיום השתלת שיער היא הפתרון היחיד המעניק תוצאות מעולות לאורך זמן. ניתן לבצע השתלת שיער בחו"ל או בארץ. יותר ויותר ישראלים בוחרים לטוס ולעבור השתלת שיער בחו"ל מדי שנה. בין האופציות השונות לביצוע השתלת בחו"ל ניצבת בראש הרשימה השתלת שיער בהודו. רבים בוחרים לעבור השתלת שיער בהודו בזכות הרפואה הפרטית, הרמה הגבוהה, השירות המצוין והמחירים השווים לכל כיס. מחיר השתלת שיער הנו חשוב לצורך בחירת הרופא אך יש לבחון את איכותו בפורומים בינלאומיים כמובן. בנוסף, ניתן לשלב השתלת שיער בהודו עם טיול ביעד מפנק במזרח לבחירתך בתהליך ההחלמה ועד להעלמות הסימנים.

זהו הליך פשוט יחסית בעל סיכון נמוך, בזכות ההרדמה לא תרגיש כאבים בזמן השתלת השיער עצמה. לאחר השתלת השיער לעיתים סובלים מטופלים מתופעות לוואי קלות שונות כגון תחושה מופחתת באזור הקרקפת לפרק זמן של כמה חודשים. ההליך אמנם קל יחסית לביצוע מבחינת הסיכון הכרוך בו, אולם נדרשת רמת מומחיות גבוהה לצורך הגעה לתוצאות טבעיות, צפופות, קליטה מיטבית של השתלים וצמיחתם לאורך זמן.

השתלת שיער בחו"ל הפכה מומלצת יותר ויותר עם השנים, בזכות מחירים ללא תחרות שאינה באה על חשבון מקצועיות הרופאים ואמינותם. לאחר השתלת שיער מוצלחת שיערך ייראה צפוף וטבעי, והוא אינו אמור לנשור, אלא עד לגיל בו ההתקרחות היא נפוצה הרבה יותר (חמישים או שישים). כמו כן, תוכל לבחור אם להאריך שיער או להסתפר בתספורת קצוצה לבחירתך. הצפיפות לעולם לא תהיה כפי שהייתה לך בגיל שש עשרה, ומי שיספר לך אחרת ודאי אינו דובר אמת, אולם תוכל לראות תוצאות יפות בטווח של כתשעה חודשים עד שנה ממועד ביצוע ההשתלה.

אז אם אתה מחפש פתרון לנשירת שיער ולהתקרחות גברית או נשית, אם נמאס לך להסתכל במראה ולהרגיש שהדמות הנשקפת אלייך בבבואה היא גרסה מבוגרת שלך ואינה תואמת את האני הפנימי שלך, כדאי לך לחקור עוד בנושא תוצאות השתלת שיער בהודו, לעיין בתמונות של מטופלים לאחר השתלת שיער בהודו, ולהצטרף לאלפי ישראלים מרוצים שעברו השתלת שיער בחו"ל בתוצאות נהדרות.  

נכתב ע?י אדם אלבז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב