דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אנשים מסירים שומות? 

מאת    [ 23/07/2018 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 1672 פעמים ]

הסרת שומות הפכה לפרוצדורה רווחת מאוד שהיא גם מדוברת מאוד בשיח הבריאותי. נראה כאילו כולם נמצאים במעקב אצל רופא עור ומבצעים הסרת שומות. מהי הסרת שומות? למה אנשים מסירים את השומות שלהם? מה הקשר בין כל זה לבין שמירה על הבריאות? והאם גם אסתטיקה היא סיבה מוצדקת מספיק להסיר שומה? כל התשובות לפניכם.

הסרת שומה על רקע בריאותי רפואי

כולנו רוצים להיות בריאים. יש סיבה לכך, שמחקרים מצביעים על קשר ישיר וברור בין בריאות לרווחה נפשית. הרי כשאנחנו נהנים מבריאות בתדר גבוה אנחנו מרגישים מלאי חיוניות, שמחים ומסוגלים לתפקד היטב.

במילים אחרות, בריאות היא בסיס החיים במידה רבה. לכן, כולנו משקיעים בגוף שלנו, מודעים למה שאנחנו מכניסים לפה, משתדלים לשמור על כושר ומפחיתים עד כמה שאפשר במזון לא טבעי. הסרת שומות היא עוד אמצעי להבטיח מקסימום בריאות, כאשר אחת השומות מתפתחת בצורה לא תקינה המעוררת חשד. נכון ששומה היא בעיקרון, ועל פניו, תופעה טבעית. אבל אליה וקוץ בה. שומה גם יכולה להפוך לנגע לא בריא שטומן בחובו פוטנציאל להתפתחות סרטן מלנומה שהוא סוג לא נעים וקשה של סרטן שאינו קל לריפוי.

אומנם לא כל שומה היא כר פורה להיווצרות סרטן, ועל אף שבמרבית המקרים שומות הן תקינות לחלוטין, כאשר ישנם סימנים מעוררי חשד חשוב להימצא במעקב של רופא. כאשר הרופא מסביר כי השומה מעוררת חשד זהו המקרה שבו רצוי לבצע הסרת שומה, כדי בעצם להקדים תרופה למכה ולהימנע מסרטן מהסוג הנידון לעיל. אם אתם מרגישים שהנכם זקוקים לעוד חוות דעת של רופא נוסף, כדאי לעשות זאת, ובלבד שתהיו בטוחים בהחלטתכם להסיר את השומה.

הסרת שומה על רקע קוסמטי אסתטי

אבל לא כל מקרי הסרת השומה נוצקים אל קונטקסט של השאיפה לשמור על הבריאות. ישנם מי שמסירים שומה מסיבות אסתטיות נטו, כי הנגע פשוט מפריע להם. שומות קטנות, שהצבע שלהן שגרתי, הן לא הבעייה, אך לעיתים שומה יכולה להיות גדולה מאוד, בצבע לא סטנדרטי, לעיתים יוצאות ממנה שערות והיא גם יכולה להיות ממוקמת באזור חשוף יחסית, כך שקל להבחין בה. במקרה כזה, שומה יכולה להסב חוסר ביטחון ולגבות הרבה אנרגיה בניסיונות להסתירה.

בעידן שבו אנחנו משקיעים לא מעט משאבים כדי להיראות טוב, הסרת שומה היא עניין מתבקש. אז למרות שהבריאות היא הסיבה העיקרית להסרת שומות, אלו שמרגישים שתהיה להם הקלה אם יסירו שומה על רקע אסתטי, מן הראוי כי יעשו זאת ובלבד שיוכלו ליהנות משקט נפשי ולחוש רגועים.

המאמר מוגש בחסות ד"ר אילן זמיר
www.dr-zamir.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב