דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם הפתרונות היעילים ביותר להרחקת בעלי חיים ולהדברת מזיקים? 

מאת    [ 19/07/2018 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 1701 פעמים ]

בימות הקיץ החמים- נעים לשהות בגינת הבית תחת עצי הנוי ועל גבי הדשא שטיפחנו במשך השנים. בואו נשים יד על הלב- המגורים בדירה צמודת קרקע הם משאת חלומם של ישראלים רבים ובכלל של אזרחים מרחבי העולם כולו. ככל שכולם יודעים, שפע מגוון של יתרונות בלתי מבוטלים ישנם למגורים בבית כזה- האווירה הנינוחה המזכירה תחושת קיבוץ נוסטלגי, השטח הפרטי והמטופח וכמובן השהות האין סופית לצד אמא אדמה- הטבע, הצומח והסביבה. אלא מה?

מובן שכמו לכל אלמנט בחיים- כשיש יתרונות, כשניתן למצוא צדדים חיוביים- יש גם... נכון. חסרונות. אז מהי הבעיה המרכזית של דירות המגורים צמודות הקרקע בארץ ובעולם? הבעיה המהותית שאין להתעלם ממנה היא כאמור דווקא אחד מהיתרונות המרכזיים. כפי שציינו לעיל- קרבה לטבע ולסביבה... אבל בטבע...שכחנו להזכיר – יש גם הרבה בעלי חיים.. וחלקם נחשבים פשוט מטרידים... בעלי חיים לא רצויים אלו בהחלט עלולים להפר את השלווה של בני הבית ולהוות מטרד משמעותי – כך למשל- מחלקת המעופפים- היתושים, הזבובים- שעלולים לנחות עליכם בדיוק כשאתם יושבים עם בני משפחה לארוחת ערב תחת הפרגולה.. או מחלקת הזוחלים- איש לא היה שש למצוא נחש זוחל בקרבתו בתוך הגינה הפרטית שלכם ( וחשוב מאוד, מאוד לזכור- רוב בני האדם אינם יכולים בשום פנים ואופן לדעת מיהו נחש ארסי ומיהו לא... בשום אופן לא מנסים לתפוס אותו, לבדוק את מידת ארסיותו...זה עלול, כאמור, לעלות ביוקר רב...)

טוב. הבעיה יש. מה עושים כדי לפתור אותה? ההמלצה הידועה והמקובלת היא להזמין כוח תגבור של חברת הדברה מימנת ומוסמכת. חברה שתוכלו לסמוך עליה שגם תעשה את עבודתה באופן היעיל והמקצועי ביותר, גם תחת כל כללי הזהירות המתבקשים ( ויש הרבה כללים כאלו..) ותוך הקפדה מרבית על זהירות מתחייבת. די אם נזכיר, כי השימוש בחומרי הדברה- שיקול הדעת בבחירתם, ההחלטה היכן להניח אותם וכמובן כל סוגיית לכידת מזיקים- נחשים, עכברושים, חולדות ועוד- הוא אך ורק עסק לצוות הדברה מוסמך בעל ידע עצום וניסיון עתיר שנים. המחיר שנשלם, אילו נחליט לוותר על שירותיה של חברת ההדברה ונחליט לחסוך... עלול להיות פגיעה ברכוש וחלילה גם נזק לגוף ולנפש.. רוצים לחסוך.. לא על חשבון הבריאות.

איך בוחרים אחת מתוך כל כך הרבה אפשרויות? ההוראה הראשונית והחשובה ביותר בטרם מחליטים על איזו חברת הדברה תבצע עבורכם את העבודה בבית- היא לבחון את תעודות החברה ואת רישיונותיה. לחברות הדברה דווקא בשל היותן חברות המתעסקות עם זנים רבים של חומרים שאינם מקובלים לשימוש תדיר ונורמטיבי בקרב בני אדם ובסביבתם הטבעית- חייבת להיות תעודת הסמכה מטעם המשרד לאיכות הסביבה.

משרד זה הוא הגוף הממשלתי האחראי להנפיק תעודות ורישיונות עבור מדבירים עצמאיים וכן עבור חברות הדברה שעומדות בתקן ומתאימות לכללים ולנהלים. בהחלט ייתכן, כי במקרים של שימוש בחומרי הדברה בעלי רעילות משמעותית יידרש אף תו זהירות ותקן כלפי ההיתר של חברת ההדברה ורישיון העסק שלה גם ממשרדים ממשלתיים נוספים- לדוגמה: משרד הבריאות. במקרים רבים- תעודת ההסמכה אף תכלול את סוג ההדברה ואת השיטה הרצויה שרק בה יוכל המדביר לעסוק. לצוות מדבירים המגיע מטעם חברה שעל פי רישיונותיה היא בעלת היתר לסוג מסוים של פעולת הדברה- אסור בשום אופן לבצע מיגור או ריסוס בשיטה אחרת. משל למה הדבר דומה? לתלמיד שזקוק לשיעור פרטי במתמטיקה ולא מוצא מורה... אז הוא מתפשר על מורה לאנגלית שילמד אותו מתמטיקה. מה זה משנה- מורה זה מורה. לא? זהו שלא.

כאשר לחברת הדברה ולצוות העובדים שבה מותר לעסוק בהדברה כימית- על מנת לעבור לשימוש בשיטות אחרות ומגוונות- היא תצטרך בהחלט לשלוח את כל עובדיה להשתלמויות מקצועיות לתועלת העובדים ועל מנת להעניק להם אפשרות לעסוק גם בדרכים חדשניות אחרות..

אז מה עושים כשמזמינים חברת הדברה? חברות הדברה כאמור, הן המומחיות העיקריות בהבנת הזנים השונים של בעלי החיים הלא רצויים ובמיוחד להחלטה איזה חומר הדברה מתאים לכל סוג. על מנת לדייק כדאי לדעת שלפעמים כדי להדביר את מכת המזיקים מהשורש- צריך להתאים באופן מוחלט את סוג חומר הריסוס או הפיזור לזן מדויק של נמלים... לפעמים כל זן נמלים דורש מין אחר של סוג הדברה.. עד כדי כך צריך הקפדה, דיוק ומקצוענות. למעשה כיום בעידן האינטרנט – הרשת הזמינה והנגישה הזאת- עם כל מעלותיה הרבות- קל מאוד למצוא מגוון רב ובשפע עצום של חברות הדברה מקצועיות מסוגים שונים. חברות אלה מציעות את שירותיהן לציבור הרחב. אז איך בוחרים ביניהן? תמיד רצוי על פי חוות דעת קודמות ובעיקר בהסתמך על המלצות של לקוחות ותיקים שיוכלו להמליץ...

אריק כהן חדשות bn




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב