דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אפיון קהל יעד לקליניקה? 

מאת    [ 15/07/2018 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2180 פעמים ]

על ידי הגדרת קהל יעד, תוכלו למקד את השיווק ולהפוך אותו לכלי יעיל יותר.

כמטפלים אתם בוודאי מחפשים את הדרכים להגיע לעוד ועוד אנשים ולהרחיב את מעגל המטופלים הקיים. יש דרכים רבות לעשות זאת כאשר אחת מהן היא באמצעות שיווק נכון. שיווק טיפולים שונה ברובו משיווק של תחומי עיסוק אחרים ומשיווק מוצרים שונים, מכיוון שהמוצר אותו אתם מציעים אינו פיזי כמו מכונת כביסה לדוגמא אלא רפואי ורגשי וכולל בתוכו את המקצוע שרכשתם, את הניסיון שצברתם, את ההתמחות הספציפית שלכם, לעיתים גם מחקרים שבצעתם או הייתם שותפים אליהם וכד'. אך למרות זאת יש לפחות דבר אחד משותף והוא נקודת ההתחלה. נקודת ההתחלה של כל שיווק מוצלח היא אפיון קהל יעד  ועל כן כדאי להשקיע במציאתו ובהבנה של עולם התוכן המנהל אותו.

מהו אפיון קהל יעד?

אפיון קהל יעד זו הגדרת הלקוחות אליהם אתם פונים ואותם אתם מעוניינים למשוך. האפיון נעשה באמצעות רשימה ארוכה של קריטריונים, הכוללים בין היתר: גיל, מגזר, מצב משפחתי, השכלה, מקום מגורים, תחום עיסוק, תחומי עניין, הקשיים איתם מתמודדים המטופלים ועוד. אפיון קהל יעד זו משימה לא פשוטה אך הכרחית, אם מעוניינים בשיווק יעיל.  כאשר שואלים מטפל למי מתאים השירות שהוא מציע, במקרים רבים התשובה תהיה "לכולם". אולם, כשמדובר באפיון קהל יעד, תשובה כזו אינה מתקבלת, גם אם בפועל אכן הטיפול מתאים לחתך רחב באוכלוסייה. חשוב לעצור ולהקדיש זמן לאפיון קהל יעד, כדי שבפעם הבאה שתישאלו את אותה השאלה, תדעו לענות תשובה מוגדרת וממוקדת.

חשיבות האפיון בתחילת תהליך השיווק למטפלים

כאשר מגדירים נכון את הקהל אליו אתם פונים, תוכלו ליצור שיווק אפקטיבי. מדוע? יש שלוש סיבות עיקריות:

1. התפרשות על פני חתכים רחבים מדי באוכלוסייה עלולה לגרום לכך שהאנשים אליהם אתם באמת מכוונים יתפספסו.

2. כשאדם מרגיש שהשיווק פונה אליו באופן כמעט אישי, כלומר קולע לתחומי העניין שלו או למה שהוא מחפש, הוא מעוניין להמשיך לשמוע פרטים נוספים, בעוד שאנשים אחרים לא יתעכבו על כך.

3. מטפל העוצר ומתעכב על הגדרת קהל היעד שלו, גם עוזר לעצמו למקד את השירות שהוא מציע ולשפר אותו בהתאם.

אפיון קהל בשלבים המוקדמים של תהליך שיווק למטפלים, מאפשר בניית של קמפיין שיווק יעיל וממוקד, המדבר בדיוק לאנשים אליהם אתם מעוניינים לפנות כמטפלים, ועל ידי כך לשפר את השירות ולהגדיל את רווחי העסק.

ימית אורבין "הנפשות הפועלות" - שירותי שיווק לעוסקים במקצועות הטיפול ז'בוטינסקי 33 רמת גן 0585800680 www.hanefashothapoalot.co.il                                    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב