דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על פוטותרפיה 

מאת    [ 08/07/2018 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2115 פעמים ]

מהי פוטותרפיה? מי זקוק לטיפול מסוג זה? מדוע הטיפול נחשב כה יעיל?

למצלמה כוח עוצמתי. זו הסיבה שמטפלים רבים משתמשים בה לצורך טיפול רגשי. המצלמה עוזרת למטופלים רבים להיפתח, להתחבר, לגלות את עצמם ולהתעצם. כל תמונה בטיפול פוטותרפיה מקבלת כוח ועוצמה משלה המעודדת התבוננות פנימה אל תוך הנפש. היא כולאת רגשות ומקפיאה אותן בזמן וכך מתאפשר מסע ייחודי אל תוך הרגשות הכמוסים ביותר בדרך להעלאת הביטחון העצמי ולשיפור דרכי מחשבה.

אז, מה זה בעצם פוטותרפיה?

מטרת הפוטותרפיה היא להפוך את הצילום לכלי שבאמצעותו אפשר לעקוף חומות והתנגדויות והגנות של המטופל ולייצר אתו תקשורת לא מילולית תוך הגדרת תחושת השליטה שלו. אחת הגישות המובילות בתחום היא השימוש בתמונה שצולמה תוך כדי הטיפול. ההתבוננות בתמונות המצולמות מעניקה למטופל את האפשרות לגעת בחוויות שונות בחייו מהמודע ומתת המודע כשהתמונה המצולמת שלו יוצרת גירוי ויזואלי המביא את המטופל לתובנות חשובות.

מי זקוק לטיפול פוטותרפיה?

כל אחד יכול להיות מטופל באמצעות פוטותרפיה. הטיפול הייחודי מאפשר למטופלים רבים להיפתח ולהיפרד מחרדות רבות הקשורות בדימוי עצמי נמוך. זהו טיפול מעולה עבור ילדים רבים ובני נוער הסובלים מקשיים חברתיים. לתמונות יש כוח פסיכולוגי עוצמתי. הן מקפיאות רגעים בזמן וכל תמונה מספרת סיפור. במהלך יום הצילום מתקבלות התמונות המדגישות את הצדדים הטובים ביותר שלך כשבסוף התהליך, התמונות עוזרות לך כמטופל לראות את היופי שאחרים רואים בך בכל יום.

צילום פורטרט במסגרת הליך טיפולי

צילום פורטרט נועד ליצור רושם ראשוני מוצלח על המתבונן. כאשר צילום פורטרט נעשה במסגרת טיפולית של פוטותרפיה, הוא מאפשר למטפל להוציא אצל המטופל, זוויות, הבעות, רגשות הבאות לידי ביטוי בתמונה ללא צורך במילים. צילום פורטרט טוב הוא הרבה מעבר לתמונה. הוא גורם למתבונן בו לצאת מהאדישות ולבחון אספקטים שונים בצילום וכך לגלות עומקים חדשים אצל המצולם. בסוף תהליך הצילום, עוזרות התמונות המצולמות להוציא לאור רגשות החבויים עמוק בנבכי נפשו של המטופל.

התמונות מתגלות הרגשות יוצאים אל האור

פוטותרפיה הוא כלי טיפולי המשמש הן לעבודה פרטנית והן לקבוצתית. הצילום מסייע להגביר את תחושת השליטה של המטופל. התמונות חושפות סודות ומחוללות שינוי. לא סתם אומרים כי תמונה שווה יותר מאלף מילים. הפוטותרפיה היא כלי תרפויטי חד ומהיר המעורר וחושף את המטופל בדרך שונה אל תהליכים תודעתיים עמוקים שיכולים להתרחש בו בעת התבוננות בתמונה המצולמת שלו. המטופל יכול להתחבר לעבר שלו, להציף מצבים רגשיים מורכבים ולהמיס את כל ההגנות.

צילום תדמית - בכל תמונה יש כוח

תמונה אחת יכולה למכור יותר מאלפי מילים. תמונת תדמית מקצועית יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון כיוון שלתמונה יש כוח רב. צילום תדמית יכול להוציא לאור ולהבליט את הצדדים הטובים ביותר שלך ולגרום למתבונן לרצות להכיר אותך יותר. בין אם מדובר על איש עסקים הזקוק לתמונת פרופיל, רואה חשבון, אומן או בעל עסק עצמאי. צילום תדמית הוא כלי חשוב עבור כל מכירה ובעידן האינטרנט כאשר עסקאות רבות מתבצעות דרך המחשב ללא פגישה פנים אל פנים, לתמונה טובה שלך יש כוח.

צילום היא הדרך להוציא לאור סיפורי חיים

פוטותרפיה היא כלי טיפולי יעיל המשמש עבור המטופל כמעין מראה שמאפשרת לו לראות את עצמו באור אחר ולהמיס את החומות וההגנות שלו. באמצעות התבוננות בתמונות המצולמות המטופל יכול ללמוד על הדרך בה הוא תופס את עצמו ולעבוד על הדימוי העצמי שלו באמצעות המטפל. תמונה מצולמת היא גירוי ויזואלי החושף את המטופל במודע או שלא במודע אל סיפורים ותובנות חדשות המסתתרים מאחורי התמונה. שיטת הטיפול הייחודית מספקת מענה למסגרות טיפוליות רבות ביניהן: חינוך מיוחד, נוער בסיכון, נפגעי סמים, אנשים הסובלים מדיכאון, אנשים הסובלים מדימוי עצמי נמוך ועוד. ההימצאות לפני או אחרי המצלמה, גורמת למטופלים רבים לעשות פעולות שבמקרים אחרים הם נמנעים מהם ולכן מדובר על כלי טיפולי אפקטיבי ביותר.

הבה נסכם את שלמדנו עד כה

פוטותרפיה היא כלי טיפולי עוצמתי ואפקטיבי המשלב טכניקות מעולם הצילום. הצילום מאפשר למטופל להיפתח ולהמיס את ההגנות והחומות שיש לו במקרים שבהם הטיפול הוא מילולי. תהליך הצילום מעלה את הביטחון העצמי אצל המטופל בין אם מדובר על ילדים, בני נוער או מבוגרים ומאפשר לעצור את הרגע ולהתבונן בצורה מעמיקה בפרטים וסודות שלא מתגלים בדרכי טיפול אחרות.

לחוויית צילום בלתי נשכחת צרו קשר עם הצלמת ויקטוריה מנשירוב. 
גלשו אתר www.victoriamanashirov.com או התקשרו 052-5226830




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב