דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך הפכה פוטותרפיה לכלי טיפולי עוצמתי? 

מאת    [ 08/07/2018 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 1998 פעמים ]

היכן מטפלים באמצעות פוטותרפיה? מהי השיטה? מי יכול להיות מטופל על ידי פוטותרפיה?

בשנים האחרונות, הפכה פוטותרפיה לכלי טיפולי אשר מטפלים רבים משתמשים בו לצורך טיפולים רגשיים. המצלמה מאפשרת למטופל להיפתח באופן בלתי מילולי כשהמצלמה משמשת כמתווך המצליח לחדור על עולמו של המטופל והתמונות מקבלות כוח הממס מיגננות והורס חומות של הכחשה. הסודות הכמוסים ביותר יוצאים לאור כשלאט לאט הביטחון עולה והדימוי העצמי הולך ונבנה והופך חיובי יותר ויותר.

פוטותרפיה, לטפל באמצעות צילום

הצילום בטיפול פוטותרפיה, שם את המצלמה ואת הצילום במרכז והופך אותו לכלי משמעותי ומרכזי היוצר תקשורת בין המטפל למטופל. כך, חש המטופל שליטה גדולה יותר בתהליך הטיפול כשהתמונות המצולמות פותחות אותו לאט וגורמות לו לקחת חלק בתהליך הטיפולי. ההתבוננות בתמונות שצולמו מאפשרות למטופל להביט בעצמו בזוויות שונות ממה שהוא רגיל אליהן ודרכן להגיע אל תובנות חדשות שטרם נחשף אליהן.

צילום סטודיו כחלק אינטגרלי מטיפול פוטותרפיה

צילום סטודיו מאפשר לצלם לשלוט בתוצאות הצילום בעזרת כלים המדגישים את הנקודות הטובות ביותר של המצולם ויכולים להסתיר את האזורים שהמצולם מעוניין פחות להבליט. צילום סטודיו מאפשר יצירת אווירה בעזרת תאורה, טכניקות צילום ואביזרים. השליטה בכל האלמנטים היא בלעדית לסטודיו כיוון שבצילומי חוץ לא ניתן להגיע לדיוק כה גבוה של צילום בשל היעדרותם של תנאים אידיאליים הקיימים רק בו. התוצרים הסופיים המתקבלים בסטודיו בין אם מדובר על תאורה, רקע, טכניקות צילום ועריכה מתקדמת, מתחשבות במצולם ומאפשרות להגיע לאיכויות תמונה בלתי מתפשרות .

הטיפול שמאחורי התמונה

פוטותרפיה היא כלי טיפולי אשר הוכח כיעיל במיוחד. הוא מאפשר למטופל להתבונן בתוצרים המצולמים כמו במראה ובפעם הראשונה בחייו, להוריד את המגננות עמם הגיע לטיפול. ההתבוננות בתמונות המצולמות, מסייעות למטופל לראות זוויות חדשות ושונות בעצמו ולעמת את עצמו עם סיפורים מהעבר ועם שדים אותם הסתיר עד כה. התמונות מלמדות את המטופל רבות על עצמו ועל הדרך בה הוא מתמודד עם מצבים שונים ובעיקר על הדרך בה הוא תופס את עצמו אל מול המציאות. התמונות חושפות את המטופל בעיקר אל עצמו ומכריחות אותו להתעמק בהבעות, התנועות, ההתרחשויות המביטות בו מהתמונה.

צילום בוק מקצועי - לשיפור הדימוי העצמי

צילום בוק מקצועי הוא מתנה אמיתי שכל אחד מוזמן להעניק לעצמו. בין אם מדובר על בוק מקצועי עבור עבודת דוגמנות או בת מצווה או סתם יום פינוק בה מעניק המצולם לעצמו רגעים קסומים של זמן קפוא וזיכרונות שישמרו גם לעוד שנים רבות. צילום בוק מאפשר להעניק למצולם את מלוא תשומת הלב כשהוא מביים מצבים, זוויות צילום, הבעות פנים, תנועות גוף ועוד. צילום בוק מקצועי נעשה באמצעות זוויות צילום ייחודיות ותקריבים המאפשרים יצירת סדרת תמונות איכותית במיוחד המוציאה את המצולם לאור בצורה היפה ביותר.

המטופל שניצב מול המצלמה

פוטותרפיה מיועדת בראש ובראשונה לאנשים הסובלים מבעיות של דימוי עצמי נמוך וחרדות הקשורות בו. שיטת הטיפול מתאימה לכל גיל ובמיוחד לילדים ובני נוער אשר מתמודדים עם בעיות חברתיות. הכוח העוצמתי שיש לתמונות לשנות זווית ראייה והתבוננות של המטופל כלפי עצמו, מאפשרות לפוטותרפיה להוות כלי טיפולי יעיל במסגרות רבות ביניהן: חינוך מיוחד, מוסדות ופנימיות, נוער בסיכון ועוד. הטיפול מאפשר קשר לא מילולי בין המטופל והמטפל כשבמהלך הטיפול וסדרת הצילומים המתבצעת, נופלות חומות ההגנה שבנה לעצמו המטופל והחיבור האמיתי נוצר באמצעות התבוננות בסדרת התמונות המצולמת.

לראות את עצמך בזווית חדשה

פוטותרפיה מאפשרת להעביר אלפי מילים ורגשות בכמה תמונות בודדות. מה שלא הצליחו לעשות שעות טיפול רבות בקליניקה של פסיכולוג, יכולות להשיג תמונות המצולמות בזוויות שונות ומונחות אל מול המטופל. כך, בדרך שונה לגמרי, מגיע המטופל לתהליכים תודעתיים עמוקים היוצרים חיבור עמוק בין המטפל הניצב מאחורי המצלמה למטופל הניצב מולה ומצליח להתחבר אל עצמו המופיע בתמונה ולהבין מצבים, הבעות פנים, מבט עיניים ולדבר על כך עם המטפל לעיתים בפעם הראשונה בחייו ולצאת מאותה נקודה לדרך חדשה בה דימויו העצמי ישתפר פלאים. הסיפורים, החומות, הקשיים שהיו חבויים בו יוצאים לאור בעזרת המצלמה והופכים את הטיפול לסיפור הצלחה אשר מוציא את המטופל לדרך חדשה.

לחוויית צילום בלתי נשכחת צרו קשר עם הצלמת ויקטוריה מנשירוב. 
גלשו אתר www.victoriamanashirov.com או התקשרו 052-5226830




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב