דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נראים סרטוני תדמית בשנת 2018? 

מאת    [ 20/06/2018 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2050 פעמים ]

עולם העסקים עבר לרשת

בשנים האחרנות, עם התפתחות האינטרנט, יותר ויותר עסקים נעשים און-ליין, ברמה שמרכזי קניות כיום על סף קריסה, וענקי קמעונאות עוברים לסחור ברשת כמעט באופן בלעדי. אבל, גם אלה שרוכשים מוצרים בחנויות, ברוב המקרים מקבלים את החלטת הקנייה אחריי חיפשו מידע ברשת. כלומר, עסק שהמידע על העסק ומוצריו לא באינטרנט, הסיכוי שלו לשרוד שואף לאפס. 

זה מה שגרם לכל בעלי העסקים לבנות אתר אינטרנט לעסק, כולל לעסקים מאוד קטנים. באתר נמצא כל המידע הרלוונטי על העסק ומוצריו. אבל, השנים האחרונות הוכיחו שאנשים 'הפסיקו לקרוא'. כולם מחפשים מידע במהירות ובאופן פסיבי, כלומר- דרך צפייה בסרטים. מחקרים מראים שדף אינטרנט בממוצע כ 1- שניות, לפני שעוברים לדף הבא, או לאתר אינטרנט אחר. אבל, אם בדף של האתר קיים סרט, זמן הצפייה הממוצע עולה על 30 שניות. גם זה זמן קצר, אבל זה רק מוכיח שאנשים מעדיפים לקבל את המידע על העסק דרך צפייה בסרט, על פניי קריאת מלל רב על החברה.

ולכן, יותר ויותר עסקים מוסיפים לאתר החברה סרטון תדמית על העסק כמינימום, וסרטים נוספים על פי העיניין כמו: סרטי מוצר לדפי המוצר השונים, או סרטי הדרכה במקום לספק ספרי הפעלה למוצרים השונים וכן הלאה.

 

מהן הדרישות המיוחדות להפקת סרטוני תדמית לעסקים בשנת 2018?

במאמר זה נתמקד בדרישות המיוחדות להפקת סרטוני תדמית לעסקים בשנת 2018, על פי מיטב ניסיוננו מהשנים האחרונות בהפקת סרטי תדמית לעסקים.

ראו כאן את הדרישות המיוחדות לסרטוני תדמית לעסקים:

1.  הדבר החשוב ביותר, ולא משנה לגביי איזה סוג עסק: שהסרט יהיה באורך של עד דקה! לאנשים לא רק שאין סבלנות לקרוא מלל רב, אין להם גם סבלנות לצפות בסרטים ארוכים. כמעט לגביי כל מוצר, הם שואפים לקבל את המידע בתוך שניות ספורות. זמן הצפייה הממוצע בסרטוני תדמית לעסקים הוא כ- 30 שניות, שזה הזמן הנדרש ללקוח לקבל החלטת קנייה. לקוחות רבים מזדעזעים כשאני מדבר על דקת סרט. לטענתם יש להם טכנולוגיה מדהימה, ואוסף גדול של מוצרים מדהימים, ותשתיות מאוד מרשימות שחשוב שלקוח פוטנציאלי יצפה בהם, ועוד ועוד ועוד, וחייבים סרט של לפחות 5 דקות בכדי שאפשר יהיה להציג את כל המידע בצורה מדוייקת. להם אני אומר: 'מצוין, בואו ונפיק סדרת סרטים, כאשר כל סרט מטפל בנושא ספציפי, וגם אותו נציג בסרטון של עד דקה'. מבחינת עלויות זה לא יוצא יותר יקר, אבל מבחינת יעילות אין מה להשוות- שיעור הצפייה גדל משמעותית. חשוב להבין שגם זמן צפייה ארוך בכמה סרטונים עוזר לקדם את האתר אורגנית בגוגל, כי זה אחד הקריטריונים החשובים באלגוריתם של גוגל.

 

2. מסרים פשוטים, קצרים ולא מרובים! סרטון תדמית חייב לתפקד כמו פירסומת, ובמיוחד כשאמרתי שהסרטון הוא של עד דקה. חייבים לנתח שיווקית את העסק, על ידי אנשי שיווק מקצועיים, ועדיף אנשים שמחוץ לעסק, כאלה שיכולים לנתח את העסק בצורה קרה ואובייקטיבית. באופן טבעי, אנשי העסק משוכנעים שהמוצרים שלהם הם הכי טובים בעולם, ומספיק שלקוחות יראו את המוצרים וכבר מחר הם קונים אותם. זה באמת הכי טבעי שבעולם. אבל, החיים לצערי אינם כאלה. לכל מוצר יש מספר רב של מתחרים, המוצרים נראים מאוד דומים, ובוודאי שאם נלעיט אותם במפרטים חשמליים מורכבים הם רק יתבלבלו יותר, כי הלקוח הממוצע אינו הנדס אלקטרוניקה שיכול להבין את ההבדלים במפרטים חשמליים מורכבים. לקוחות מבינים הכי טוב מה הם צריכים, ייתן להם ערך, ואל זה סרטון התדמית חייב לכוון: איזה ערך העסק יכול לספק ללקוחות, ובמיוחד- למה דווקא מהעסק שלי, ולא מעסק מתחרה. לכך חייבים למצוא את המבדל של העסק: במה הוא יותר טוב מהתחרות. תמיד אני אומר, עסק לא צריך (ולא יכול) להיות הכי טוב בעולם. הוא צריך להיות יותר טוב מהתחרות, והלקוח צריך להבין את זה. כאשר מידע זה נותח על ידי אנשי השיווק, עכשיו צריך לתרגם אותם למספר מצומצם של מסרים שיווקיים, אשר אותם הסרט ידגיש.

 

3. עדיף סרט מצולם בוידאו!  אין טוב ממראה עיניים. חשוב שכאשר מפיקים סרטון תדמית לעסק, הדגש יהיה על סרט המצולם בוידאו, כך שלקוח פוטנציאלי יקבל את הרושם הבלתי אמצעי על החברה, האנשים, התשתיות, המוצרים וכן הלאה. ישנם סרטי אנימציה מדהימים, ובמיוחד סרטי התלת ממד המהממים, אבל בסופו של יום הם רק הצביעו על אנימטורים מדהימים, ולא באמת על העסק והמוצרים שרוצים למכור. נכון, אם מדובר על אפליקציות חדשניות, תוכנות מיוחדות, או פתרונות המציגים קונספטים חדשניים- אין ספק שסרטי אנימציה יעשו את זה בצורה היעילה ביותר. אבל זה מוגבל לפתרונות שכאלה. כל שאר הלכו על צילומי וידאו. הלקוחות ירגישו שהם מכירים את החברה והמוצרים, ויהיה להם הרבה יותר קל לקבל החלטת קנייה.

 

לסיכום, כמעט כל הלקוחות מקבלים החלטת קנייה אחריי שחיפשו מידע ברשת. הדרך היעילה ביותר להעביר כיום מידע ללקוחות, הינה סרטון תדמית על העסק, בתוספת לסרטוני מוצר על כל אחד מהמוצרים של העסק. הסרטונים חייבים להעביר ללקוחות מה הערך שהם יכולים לקבל מהחברה, ובמה היא יותר טובה מהתחרות.

עוזי יהב, מייסד  יהב הפקות ,  ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב