דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחיות עורך דין ספורט 

מאת    [ 17/06/2018 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2011 פעמים ]

למי שלא עוסק באופן מקצועי בספורט, ספורט הוא תחביב, בין אם זה העיסוק עצמו ובין אם זו צפייה, אהדה או כל עיסוק פאסיבי אחר אך בשביל אלו שעוסקים בספורט באופן מקצועי זו פרנסה של ממש. כמו בכל תחום אחר, גם בספורט יש אינטריגות, אי הסכמות, תביעות, חוזים ודברים אחרים שמכניסים אליו את עולם המשפט וכשצריך לטפל בעניינים משפטיים ספורטיביים צריך עורך דין מנוסה שיעשה את זה על הצד הטוב ביותר. הנה כמה מהעיסוקים של עורך דין ספורט, המומחיות שלו ואיך הוא קשור לעולם הזה.

חוזים בספורט

בעולם הספורט המקצועי יש לא מעט חוזים שנחתמים בין שני צדדים. יש שחקנים שחתומים על חוזה בקבוצה כזו או אחרת ולחוזה הזה יש תנאים בדיוק כמו בכל מקום עבודה אחר ואף מעבר לזה. יש איגודים מקצועיים שיש להם חוזים עם גופים כאלו ואחרים, יש הסכמים בין גופים שונים ועל כל אלו צריך פיקוח. רק עורך דין שמומחה בדיני הספורט, עורך דין שמכיר את כל החוקים וההיבטים השונים יוכל לתת ייעוץ, לבחון את ההסכמים הללו ולטפל בהם. הנה כמה דוגמאות לצורך בעורך דין מומחה לדיני ספורט, עורך דין עם ניסיון שיוכל לסייע.

חוזים עם קטינים

לרבים מאתנו היה חלום בילדות להיות שחקנים מקצועיים, בין אם שחקני כדורגל, בין אם שחקני כדורסל או בכל ענף אחר. יש כמובן גם היום לא מעטי ילדים וקטינים שרוצים להגשים את החלום ויש לא מעט הורים שדוחפים את הילד שלהם לכיוון הזה. מהצד השני, יש לא מעט "ציידי כישרונות" אלו שמגיעים למגרשי הכדורגל ומחפשים את הכוכב הבא אותו אפשר יהיה לטפח ובעתיד לשבץ אותו לאחת הקבוצות. בשל ההתלהבות מצד אחד של הילדים ושל הוריהם ובשל הדחיפה והשכנוע מהצד השני של כל מיני גורמים בעולם הספורט, יש לא מעט מקרים בהם נחתמים חוזים עם קטינים והוריהם, חוזים שלאו דווקא כדאיים לקטין או שיש בהם סעיפים בעייתיים. החוזים הללו נחתמים בחופזה ולעיתים יוצרים בעיות שונות או אי הבנות, ובדיוק בשביל זה יש עורך דין שיטפל בחוזים כאלו שכבר נחתמו ויבדוק האם יש מה לעשות איתם, האם הם חוקיים או שאפשר לבטל אותם או בשלב מוקדם יותר, עורך דין שילווה את המשא ומתן עם הקטינים וההורים וישיג עבורם חוזה הוגן וטוב בשבילם. מקרה כזה יכול להיות חוזה מגביל במיוחד עם קטין, חוזה שלא מאפשר לו להתפתח בתחום ולבדוק כיוונים אחרים, וחוזה כזה שמקבע צריך מעורבות של עורך דין אם לפני חתימת החוזה ואם גם אחרי כשיש כבר את החוזה והוא צריך שינויים.

התנהלות פנימית

איגוד ספורט כזה או אחר הוא עסק לכל דבר, עסק שזורמים בו כספים, מושקעים בו כספים, נערכים חוזים ומתנהלים חוקים שונים כמו חוקי משמעת. בלא מעט מקרים צריך חוות דעת משפטית וצריך ייעוץ מקצועי כמו גם התנהלות מול רשם העמותות וגורמים אחרים. דוגמא אחת לכך היא שחקן שלא עמד בחוקי הקבוצה או שעבר איזו שהיא עבירה שהוגדרה בנהלי הפנים עבירה משמעתית ומנהלי הקבוצה רוצים לשחרר אותו ממנה או לתת לו איזה שהוא עונש כספי או אחר. במקרים כאלו צריך ייעוץ משפטי, צריך עורך דין שמכיר את החוקים השונים בתחום וכול לספק מידע ולתת שירות איכותי בתחום.

ייצוג אגודות ספורט בבתי המשפט

אגודות ספורט עשויות לבלות מידי פעם בבית המשפט, אם בבית משפט אזרחי או אם בבית משפט של הגוף תחתיו הן פועלות. לאחרונה נתקלנו במקרים כאלו ואחת הדוגמאות היא קבוצה שאמורה לקבל איזה שהוא עונש על פעילות האוהדים שלה, קריאות גזעניות, נזקים פיזיים או כלכליים וכדומה. במקרים מעין אלו יש מי שקובע מה יהיה עונשה של הקבוצה ובמקרה כזה צריך עורך דין מקצועי שמעורה בחוקי הספורט אך לא רק, עורך דין שיוכל לייצג את הקבוצה אל מול אותו הגוף ולסייע לה להפחית את העונש עד כמה שניתן עם שאיפה כמובן לבטל אותו לגמרי.

ייצוג ספורטאים וסוכנים במשא ומתן

שחקני כדורגל בעיקר אם הם שחקנים מוכרים עם רזומה עשיר מועברים בין קבוצות אחת לכמה שנים. לכל קבוצה יש את הזכות לקנות את השחקן מהקבוצה בה הוא משחק ולהציע לה ולשחקן עצמו את ההצעה שלה. משא ומתן כזה יכול להיות ארוך ומתיש, יכול לכלול כל מיני פרטים ובשביל כל אלו צריך עורך דין שילווה את התהליך. עורך דין ספורט מייצג מצד אחד את סוכני השחקנים ואת השחקנים עצמם ומד שני את הקבוצות שנמצאות תחת אותו משא ומתן. ליווי משפטי לכל אורך הדרך יבטיח שהדברים יתבצעו בצורה תקינה, שהחוזה יהיה כשר וכמובן, שהוא יהיה כמה שיותר לטובת הלקוח שמשלם על השירות המשפטי.

איך בוחרים עורך דין מומחה לספורט?

יש לא מעט עורכי דין בתחומים שונים אך תחום המומחיות בספורט נחשב יחסית לנישה. יש עורכי דין שעוסקים בתחום וצריך לאתר אותם ועורך דין כזה צריך לתת מענה על כמה פרמטרים. ראשית, הוא צריך להיות עם ניסיון רב בתחום, עורך דין שמכיר את חוקי ונהלי הספורט השונים וכזה שיש לו "קבלות" מלקוחות עבר שלו, לקוחות שקיבלו את השירותים הללו ממנו והיו מרוצים. עורך דין עם מומחיות בספורט צריך להיות אחד שנטל חלק בהליכים משפטיים שונים בתחום ורצוי שהוא יהיה עם ניסיון ספציפי במקרה דומה כמו המקרה בו הלקוח שלו צריך סיוע בכדי לעשות את זה כמו שצריך.



חג'ג', בוכניק, ויינשטיין ושות' - עורכי דין ונוטריונים







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב