דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב כרמל : כורמים במצוקה 

מאת    [ 16/06/2018 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 10365 פעמים ]

חקלאי אגודת הכורמים שעובדים עם יקבי כרמל, התבקשו להשקיע מכיסם סכום של 30 מיליוני שקלים לכיסוי חובות לבנקים, או למכור את מניותיהם ביקבי כרמל לקרן ההשקעות קדמה בראשות גלעד הלוי, ששולטת על היקב. וזו רק ההתחלה. במה שהם כינו סוג של תרגיל, הם ניסו להבין איך יקב כרמל שווה כה מעט כסף.

לפני חמש שנים נמכר יקב כרמל בסכום של 120 מיליון שקלים לקבוצת ההשקעות קדמה, וכחלק מההבראה של היקב נמכרו נכסים רבים, ואף נבנה יקב חדש באלון התבור בסכום של 100 מיליון שקלים. בהסכם הרכישה של היקב נכתב, כי לאחר חמש שנים יוכלו בעלי המניות ובניהם חברי אגודת הכורמים, למכור את חלקם במחיר שיקבע על פי הערכת שווי של יקבי כרמל, שתעשה על ידי משרד רואה חשבון מוסכם.

ואכן, משרד רואה חשבון הגיש לפני מספר שבועות את הדו"ח שסווג כסודי, וכל בעל מניה שרצה לראותו חתם על הסכם סודיות. בדו"ח נאמר, בין היתר, כי הערכת השווי של יקבי כרמל עומדת על סך של  74.6 מיליון שקלים. לתדהמת מספר בעלי מניות שראו את הדו"ח, יקב יתיר, יקב קאיומי בדלתון, יקב אלון תבור ויקב זיכרון, לא חושבו כחלק מהנכסים של יקבי כרמל. דהיינו הם לא חושבו כחלק משווי היקב, ונאמר להם שהחישוב נעשה על פי הערכת שווי של רק "מה שמייצר כסף", כלומר מלאי וכספים שצרכים להגיע מעסקאות הנדל"ן השונות. משפט עלום ובלתי מובן זה, הרתיח את דמם של חלק מבעלי המניות, והם לא הבינו איך היקב שווה כה מעט כסף, וזאת לאחר שנמכרו נכסים רבים שהניבו עשרות מיליוני שקלים, מכירת היקב והאדמה בראשון לציון, ומכירת מבנה ביפו.  מדובר בנדל"ן שהניב רווחים משמעותיים. לאף אחד מהם לא היה מושג איך נעשה החישוב, ומדוע הערכת השווי כל כך נמוכה.

בעלי השליטה בקבוצת קדמה ביקשו לגייס מבעלי המניות סכום של 30 מיליון שקלים לכיסוי חובות לבנקים, ובאופן מידי, והדרישה מבעלי המניות הייתה להכניס את הסכום היחסי לפי מספר המניות שהם מחזיקים, ומי שלא מסוגל לגייס את הסכום יצטרך למכור מניות לקדמה על פי הערכת השווי שנעשתה. בעלי השליטה בקדמה אף הציעו תוספת מיוחדת של 10% מסכום שווי המניה על פי הערכת השווי של 74.6 מיליון שקל, על מנת לצ'פר את הכורמים שיחליטו למכור, וזאת בניגוד להסכם הרכישה המקורי, בו נכתב שאם בעל מניה מוכר את מניותיו, יופחת ערך המניה ב- 10%. זה מה שהדליק אצל הכורמים אור אדום, והסברה היחידה שהם חשבו עליה בפגישה הדחופה אותה קיימו, היא כי קרן ההשקעות נסמכת על הערכת השווי הנמוכה שנעשתה בלי הנכסים המשמעותיים שיש באמת ליקבי כרמל, והדבר נעשה בכוונה על מנת לאלץ אותם למכור את חלקם במחיר נמוך מאוד.

לרוב החקלאים אין כספים להשקיע, ולכן הם יהיו חייבים למכור את מניותיהם במחיר מאוד מאוד נמוך ולא ריאלי. לטענתם, בעתיד, כשחברת ההשקעות קדמה תרצה למכור את היקב, היא תחזיק ברוב המניות, וכמובן לפי דברי המשתתפים תיעשה אז הערכה אחרת, ושם הנכסים שלא מופיעים בתחשיב הנוכחי כן יופיעו, וערך המניה יהיה שווה הרבה מאוד כסף. כל המהלכים שנעשים על ידי בעלי השליטה מגובים בחוזים שחברי אגודת הכורמים חתומים עליהם, והכל על פניו נעשה באופן חוקי. לכורמים נאמר על ידי היועץ המשפטי שלהם, כי כל העסק כשר. אחד הכורמים הוסיף: "כשר כן, אבל מסריח ".

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב