דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות שימוש בעורך דין במקרה של פשיטת רגל 

מאת    [ 14/06/2018 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 1778 פעמים ]

עורך דין לפשיטת רגל

היום נשאלתי האם איני כועס על חייבים, על כך שיש להם חובות ושהם נקלעו למצב בו ננקטים כנגדם הליכים בהוצאה לפועל והליכי פשיטת רגל.

עורך דין לפשיטת רגל ינסה לסייע ללקוחותיו בצורה טובה ביותר להתמודד עם מצב משפטי, כלכלי ואישי לא פשוט ותקופה מאתגרת בחיים.

מבחינת הדין, אדם או עסק אשר נקלע לחובות יכול לפעול בכמה מישורים כיום (טרם הרפורמה הצפויה בחוק חדלות פירעון): ניהול החוב בהוצאה לפועל, הליכי פשיטת רגל, הסדרי פשרה לפי 19א וכו'.

תפקידו של עורך הדין לפשיטת רגל, לייעץ ללקוח באיזה דרך מוטב לו לבחור, ואח"כ ללוות אותו במסעו בדרך, עד לקבל הפטר מחובותיו ופתיחת דף חדש כשהוא נקי מחובות, סולבנטי.

חשוב לזכור כי גם לחייבים יש זכויות ואפשרויות פעולה. מצוקה כלכלית אינה כרוכה באשמה והיא לעיתים נובעת ממצב אין ברירה שנכפה על החייב.

אם כן, לסיכום ביניים עורך הדין לפשיטת רגל יפעל לשמירת כבודו של החייב ועל מנת לקדם את שילובו של החייב במרקם החיים והחברה בישראל, ולאפשר לו לפתוח דף חדש בהתנהלותו הכלכלית.

סיבות לחובות ודרכי טיפול

בהתאם למחקרים שפרסמה רשות האכיפה והגבייה הסיבה העיקרית ליצירת חובות אצל החייבים היא אבטלה או אבדן הכנסה של אחד מבני הזוג, כלומר, אחד מבני הזוג פוטר מעבודתו דבר שהוביל ליצירת חובות לכל התא המשפחתי ולאי יכולת לעמידה בהתחייבויות כספיות, ומכאן קצרה הדרך לתיקים בלשכת ההוצאה לפועל, כל זאת, לרוב כאמור, ללא אשמת החייב או רצונו להימצא בסיטואציה קשה זו. 

לעיתים אבדן הכנסה, נובע מאסון, מוות במשפחה, מחלה או טרגדיה אשר פוגעים ביכולת הנפשית של החייב.

 עורך דין לפשיטת רגל, מייצג חייבים ומסייע להם לטפל בחובות ומעניק ליווי משפטי בהליכי פשיטת רגל:  עריכת הבקשה לפשיטת רגל, עריכת דוחות חודשיים, הכנסה לחקירת המנהל המיוחד, ייצוג בבית משפט, לאורך כל הדרך, עד לקבלת הפטר חלוט מכל החובות וסגירת כל התיקים. 

 

האם חייבים עורך דין ?

האם רצוי להיעזר בעורך דין לשם הליכי פשיטת רגל? או שאולי כדאי לחסוך עלויות ולנסות להיות בהליכי פשיטת רגל ללא עורך דין. 

התשובה לדעתי היא פשוטה ביותר, כאשר אתה צריך לעקור שן, האם אתה עוקר אותה לבד, או פונה לרופא השיניים, כמובן שכל אדם סביר הולך לאיש מקצוע אשר מבין בתחום ומתמחה בעניין - הליכים משפטיים בעניין זה אינם שונים מכל מקצוע אחר במשק - עליך לשכור איש מקצוע אשר מבין בתחום,  עורך דין המתמחה בפשיטת רגל,  בעל ניסיון ואמינות, בעל המלצות של לקוחות. 

נתקלנו לא פעם בחייבים אשר ניסו לחסוך עלויות, ובסופו של יום, ניסיון לעשות את הדברים לבד ללא עורך דין לפשיטת רגל, עלה להם ביוקר וגרם להם לנזקים כספיים קשים - כגון צו תשלומים חודשי גבוה, פניה להליך המשפטי הלא נכון – אחר כך היה צריך לתקן את הנזק, וגם כאן היו עליות כספיות. 

הגורמים המעורבים בהליך:

הליך פשיטת רגל מורכב ומסובך ומעלה לעיתים סוגיות משפטיות מורכבות. בהליך מעורבים גורמים שונים: בית המשפט המחוזי, כונס הנכסים הרשמי, המנהל המיוחד או הנאמן, נושים שונים וצדדים שלישיים ולבסוף החייב,  תפקידו של עורך הדין ללוות את החייב לאורך כל התהליך המשפטי, ולסייע להתמודד עם סוגיות שעולות כגון: איך להתכונן לחקירה אצל המנהל המיוחד, איך מגיבים לבקשה להעלאת צו תשלומים, האם מגיע לך דיור חלוף, איך ממלאים את הדוחות החודשיים וכו'.

המנהל המיוחד

המנהל המיוחד, הינו עורך דין הממונה מטעם משרד המשפטים ובית המשפט לפקח על הליך פשיטת הרגל - כאשר המדובר בחייב שאינו מיוצג ואשר אינו מיודע לזכויותיו המשפטיות, המנהל המיוחד עלול לקפח אותו.

למשל, המנהל המיוחד יכול לבקש מבית המשפט להעלות את צו התשלומים אשר נקבע בצו הכינוס. איך יש להתייחס לבקשה כזו, ומתי כדאי להסכים לה ואם מתנגדים איך עושים את זה? עורך הדין ילווה אותך לאורך כל המסע. 

אם אתם זקוקים לעורך דין להוצאה לפועל נשמח לעמוד לרשותכם לכל בעיה!


אתרנו: http://ranabir.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב