דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגיגים על שעשועון המרדף 

מאת    [ 08/06/2018 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 2229 פעמים ]

המרדף

 

מקור השעשועון בבריטניה. במסגרת שעשועון זה מתמודדים ארבעה אנשים שאינם מכירים זה את זה באופן קבוצתי. עליהם להשיב על שאלות טריוויה ולהתחרות מול מתחרה שלהם המכונה הצ'ייסר ("הרודף") שהינו בעל ידע רב במיוחד בתחום הטריוויה. ערוץ "כאן", העלה תכנית זו במאי 2017 והתכנית זוכה עדיין (נכון ליום כתיבת המאמר) בהצלחה רבה.

 

 

ביקורת:

 

התכנית בכללותה, יש בה מהלך קצבי מהיר אחרי שלב ההצגה של המתחרים.

לאחר שמציג את עצמו, כל מתחרה מקבל דקה אשר בה הוא חייב לענות בכל תחום על כמה שיותר שאלות בזמן מוקצב כשכל תשובה נכונה מזכה אותו ב- 5,000 ש"ח. שלב זה מתנהל בקצב רצחני: השתהותו של המתחרה במתן תשובה נכונה מובילה את המנחה לתת תשובה נכונה על חשבון הזמן של המתחרה.

 

הסכום המצטבר הינו בסיס, לשלב שבו המתחרה מתמודד ראש בראש מול הצ'ייסר. המתחרה יכול להתמודד על הסכום שזכה בסיבוב המהיר או על סכום גבוה יותר שיציע לו הצ'ייסר כשאז עליו לענות נכונה על מספר שאלות רב יותר, וכשסיכוייו לשרוד שלב זה קטנים יותר, וגרוע מזאת, הוא מועמד להיות מודח מן המשחק במידה שנכשל מול הצ'ייסר בשלב זה. שלב זה מהווה האטה משמעותית בקצב המשחק משום שלמתחרה ולצ'ייסר שלושה מסיחים על כל שאלה. היה ששרד המשתתף שלב זה הוא חוזר לקבוצה, והסכום שזכה בו מצטבר לקופתה הכללית. כך עוברים כל ארבעת המתחרים במסלול דומה.

 

זהו שיאו של המאבק. למי שנותרו לאחר הדחת חבריהם בדו-קרב זה, מול הצ'ייסר מתאפשרות שתי דקות בלבד לענות כקבוצה על כמה שיותר שאלות, כשבתומן לצ'ייסר ממתינה משימה כסולן. אז הוא מנסה בשתי דקות שלו להדביק את השורדים ולהתקרב למספר הנקודות בהם זכו....אם הוא מצליח לעמוד במשימה המשתתפים מאבדים את כל כספם. היה שהצ'ייסר אינו מדביק אותם, הרי שהם זוכים בסכום המצטבר כל אחד בשליש מן הסכום. לסכום הזכייה הורדת מס בסך ערך של כ-25%, הורדה זו אך טבעי יוצרת אכזבה רבתי, כמובן לא קשה להבין עד כמה משתתפי חידונים הזוכים בסכום משמעותי מתאכזבים מהממסד כשמסכום זכייתם בזיעתם הוא מרגיז בחטף נתח לא קטן. מצפייה במספר רב של תכניות, מתברר שהמספר הקריטי בו יכולים לגבור המשתתפים על הצ'ייסר הוא 20 נקודות ומעלה. כשבפחות מ20 נקודות הצ'ייסר בדרך כלל "מדביק"אותם, גם ב- "יד אחת קשורה", אך יש מקרים שבקצב הרצחני שלו ורצף שאלות יחסית קלות הוא גם מדביק משתתפים שמגיע ל24 נקודות.

 

המנחה (עידו רוזבלום)

הנחייתו סבירה, מבחינת רהיטות ושילוב במשחק. קצת בדיחות קרש, צחוקים לא במקום הנכון, שאליהם מצטרף הצ'ייסר ירום הודו. הופעה חיצונית סבירה שעוברת בהחלט מסך (לא בכדי הוא נשויליונית לוי...).

ציון: 7.

 

 

הצ'ייסר

ידע טריוויאלי רב, כשצניעותו בעירבון מוגבל. הפגנת מקצועיות וקצב רוויים, הופעה חיצונית הכוללתכובע קסקט וזקן, סבירה.

ציון: 7.

 

התכנית

ללא ספק אחת המעניינות והמרתקות שהיו אי פעם על המסך הקטן בארץ.

ציון: 8.

 

 

חומר למחשבה:

יש להניח שההפקה מעוניינת להכתיב ממעלה מצב של לפחות בכל חמש תכניות תהייה זכייה של המשתתפים ועל אפו וחמתו וזקנו של הצ'ייסר. אחרי מספר רב ברצף של תכניות בהם הצ'ייסר גובר על המשתתפים, תגרם, מטבע הדברים, ירידה בעניין התכנית ופגיעה באחוז הצפייה, וכמובן שבמספר משחקים המתקרב לעשרה בהם לא תחול זכייה של המשתתפים הרייטינג יצנח בגדול.

 

איך עושים זאת, והאם המשחק מכור?

לא בהכרח! נניח ולאחר מספר תכניות שהצ'ייסר ידו על העליונה, ניתן יהייה לתעל אותו באמצעות שאלות, בתחומים שבהם הוא חלש במיוחד. (אין אחד ואין אחת ללא עקביי אכילס בידע כללי ובתחומים מועדפים). אפשר כמובן בצורה לגימיטית לא מבויימת ולא במסגרת משחק מכור להגיע לזכיית משתתפים אחת לכמה תכניות. ניתן לעשות זאת גם על ידי עריכת שאלות בדרגות קושי עליונות או נמוכות יותר, הכל בהתאם למגמה, אם כי כמובן ניתן לומר שבמידה רבה של סבירות, דרגת קושי של כל שאלה היא עניין סובייקטיבי. זכייה רצופה מדי של משתתפים תפגע גם ברנטביליות (רווחיות) של הספונסר .כך שהכל כאן אמור להתנהל על חבל דק.

 

מה קורה במקרה ובמהלך המשחק מובסים שלושה משתתפים ונשאר חייל בודד מול הצ'ייסר?

 

סביר שימשיכו בתכנית. אזי, אמור להתרחש דו-קרב בין כוחות לא שווים לכאורה, אלא אם כן המשתתף הוא בחזקת קנון לא רגיל אשר אינו נופל בידע שלו מהצ'ייסר. ומה אם כל הארבעה נופלים? אין בעיה. מפסיקים את צילום התכנית כאילו לא היה דבר.

 

ישנו פער בין דרגות קושי באופי השאלות

לצד שאלות קלות ומתמיהות, כגון "באיזה מדבר ניתנה התורה לבני ישראל" (התשובה הנכונה היא-סיני), עשויה להיות שאלה כזו: "מי היא האישה השנייה, בנוסף לגולדה מאיר, החתומה על מגילת העצמאות". (התשובה הנכונה: רחל כהן קגן)

 

ציון כללי לתכנית: 9.

 

*השתתפה בהכנת הביקורת רונית קולצ'סקי

רפאל לירז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב