דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ זוגי וזוגיות בגישה רוחנית 

מאת    [ 06/06/2018 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2046 פעמים ]

 

ייעוץ זוגיוזוגיות בגישה רוחנית.

      שני בני זוג הנמצאים בקשר משמעותי שואפים להגיע ליציבות, ביטחון ושלום ביניהם. למרות שאיפה זאת, מערימים החיים על הזוגיות קשיים מסוגים שונים, וכתוצאה מכך, אותה שאיפה לא תמיד מצליחה להתגשם בצורה מיטבית.

     ייעוץ זוגי מציע דרכים שונות של טיפול כדי להיטיב בהתמודדות עם אתגרי החיים תוך כדי זיהוי ופרידה מהרגלים ואזורי נוחות שלא משרתים את בני הזוג יותר וקניית תובנות והתנהגות שונה שיביאו, בסופו של דבר, לחיזוק הקשר הזוגי.

מה הוא ייעוץ זוגי עם דגש רוחני?

      מפגש עם יועץ זוגי שעבר תהליך רוחני פנימי עמוק ולמד לימודי חוכמה, הרואה את האדם כמכלול שלם, כאשר זוגיות חיצונית מהווה שיקוף לזוגיות שאדם מנהל עם עצמו. לפי התפיסה הרוחנית, האדם הוא חלק מדבר הרבה יותר גדול ושלם ממנו. הזוגיות מהווה את הראי להתקדמותו הפנימית של האדם כשהמטרה היא הגעה לאחדות תוך קבלה עצמית.

        כך גם ראיית ההתפתחות הזוגית מבוססת על עלייה הדרגתית בשלבי הסולם. כול עליית מדרגה מביאה אותנו שוב למקום חדש, מקום מבלבל שמצריך סדר מחודש.

       יועץ זוגי משקף ומבהיר לבני הזוג את שורש או מקור הבעיה בצורה הדרגתית ומבוקרת. אחרי עבודת הזיהוי ניתנים הכלים המעשיים כיצד להמשיך על ידי יישום דרך חדשה, להתפתח ולצמוח בצורה מיטבית. ייעוץ זוגי היא עבודה מאוד עדינה הכוללת טיפול וחשיפה פנימית והיא נוגעת בקודש הקודשים של בני הזוג ושל הזוגיות שלהם, ולכן היא מצריכה פתיחות, גילוי ושקיפות מצד שני בני הזוג.

      כדי להתקדם למערכת שבה יוכלו בני הזוג להגיע למרחב בטוח וחופשי צריך לחפש את הדברים שמונעים ומפריעים להם לנוע, דבר הדורש משניהם שיתוף פעולה המתבטא באומץ, מאמץ, ומחויבות לתהליך .ראשית, האומץ להביט פנימה, מפגיש אותנו לא פעם עם כאב מהעבר.

  

      הכלת הרגשות הקשים הם חלק מההתפתחות שעובר כול אחד מבני הזוג במהלך הטיפול. אחרי קבלת הרגשות הקשים ניתן להבהיר את התמונה הרחבה ולהגדיר את הנושאים בהם ראוי להתקדם לעבר שיתוף ואינטימיות. צמצום הפער בין המצוי לרצוי, יאפשר לבנות מערכת של אמון וכבוד, שבה ניתן יהיה להתקדם ולסמוך יותר על בן הזוג. כתוצאה מההגעה לביטחון בזוגיות ייווצרו שלווה ושלום.

       יועץ זוגי רוחני רואה לנגד עיניו את החיבור כערך עליון ורחב הרבה יותר מהחיבור שנגלה לפנינו דרך מערכת הזוגיות. לפיכך יושם דגש על גיבוש סדרי עדיפויות חדשים, תוך הבחנה בין עיקר וטפל, ומידות נכונות. נקודת החיבור מצריכה  שוויון (חיבור יכול להיות רק בין שני חלקים שווים)דבר המצריך כניסה לעומק שם מוצא כול אחד מבני הזוג את עצמו בתוך בן זוגו.

     לסיכום:  הראייה הרוחנית היא רחבה ומושתת על התפתחות אישית לאיזון,ותלויה באחריות אישית של כול אחד מהצדדים להסכים לוותר על קיצוניות ולהגיע לבניית גשר לתוך עולמו של בן הזוג השני.

לקריאה עוד על ייעוץ זוגי

שרית שוולב יועצת זוגית, עוזרת בשיקום זוגיות בגישה רוחנית .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב