דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על כבוד האדם 

מאת    [ 02/05/2018 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2703 פעמים ]

מור ספיר סיים את שירותו הצבאי בהנדסה קרבית ויצא לטרק בהרי האנאפורנה בנפאל. שם נקלע לסופת שלגים קשה. ספיר הצליח להינצל אולם כוויות הקור החמורות בשתי כפות ידיו אילצו את הרופאים לקטוע את כל אצבעות ידיו.

כמו מיליוני חברי קופת חולים הכללית, ספיר מבוטח בפוליסת ביטוח סיעוד בחברת הביטוח הראל.

לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שאדם אשר כל אצבעות ידיו נקטעו זקוק לעזרה בהלבשה, רחצה ואכילה. אלה שלוש פעולות יומיום שקיומן מזכה על פי הגדרות הפוליסה בגמלת סיעוד. אפילו המוסד לביטוח לאומי הכיר בכך שספיר זכאי לגמלת שירותים מיוחדים בשל מצבו הסיעודי.

גם הראל נאלצה לשלם לספיר תגמולי סיעוד לאחר ששני מומחים מטעמה קבעו כי ספיר אינו מסוגל לבצע את שלוש פעולות היומיום בכוחות עצמו.

חלפה שנה וחצי. תשלומי הסיעוד לספיר החלו להכביד כנראה על מאזנה של הראל. היא גייסה שני שכירי חרב בחלוקי רופאים. לא ננקוב בשמם כדי לא לביישם ערב ליל הסדר. הראשון קבע כי ספיר איננו מוגבל אפילו בפעולת יומיום אחת. השני קבע כי הוא זקוק לעזרה רק בפעולת ההלבשה. מנהלי הראל נשמו לרווחה. הם הורו לקטוע באחת את גמלת הסיעוד של ספיר.

ספיר פנה לבית משפט השלום בהרצליה באמצעות עורך דין העוסק בתביעות סיעוד ממשרדנו.

מדוע אינכם משלמים לו, שאלה הרשמת הבכירה ענת דבי את נציגי הראל. הרי גם המומחים שלכם מודים כי ספיר לא מסוגל לכפתר חולצה, להרים מכנסיים, לרכוס רוכסן, לגרוב גרביים ולקשור את שרוכי הנעליים. איך יוכל להתלבש לבד? הם מאשרים כי הוא אינו מסוגל לפתוח ברזים ובקבוקי שמפו, להחזיק סבון ולחפוף ראש. איך יוכל להתרחץ ללא סיוע? המומחים שלכם גם אינם כופרים בכך שהשימוש בסכו"ם לחיתוך והכנת האוכל הם ממנו והלאה. איך אתם מצפים שיאכל?

אין כל בעיה, השיבו נציגי הראל ללא כל היסוס. "ככל שספיר אינו מסוגל לכפתר כפתורים או לסגור רוכסן, יתכבד וילבש בגדים המותאמים ליכולותיו. ככל שספיר זקוק לעזרה בפתיחת בקבוק או בהחזקת הסבון, יתכבד וישתמש בחומרי רחצה שמתאימים למצבו. כך גם באשר לפעולת האכילה", הוסיפו נציגי הראל וטענו בפסקנות שאם האוכל יוגש לפיו של ספיר מוכן ללעיסה "ספיר יכול להתמודד עמו בעצמו".

הרשמת ענת דבי הזדעזעה מגישת הראל ופסקה כי היא נוגדת את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו הקובע כי גם בארץ הקודש יש לכבד את קדושת חייו, גופו וכבודו של האדם באשר הוא אדם:

"דרישה ממבוטח סיעודי ללבוש בגדים המתאימים למצבו או לאכול רק מאכלים אשר עברו עיבוד בבלנדר, הינה פגיעה בכבודו של המבוטח ובאיכות חייו. מדובר בפעולות בסיסיות המהוות חלק מאיכות חייו של אדם וככל שהמבוטח איננו מסוגל לבצע פעולות אלו במלואן בעצמו, הרי קיים הכרח לספק לו עזרה בביצוע הפעולות, על מנת לשמור על כבודו ועל איכות חייו".

בשלב זה ניסו נציגי הראל את הטריק הידוע של הכפשת החולה הסיעודי. הם הגישו במעטפה סגורה לעיני הרשמת בלבד דוחות חקירה וכתבה שפורסמה על ספיר. הרשמת עיינה והוסיפה דברים אלה:

"דוחות החקירה והכתבה שצירפה הראל מלמדים על כך כי ספיר בחר שלא לשבת בחיבוק ידיים ולהצר על מר גורלו, אלא בחר לחיות חיים מלאים, פעילים ושמחים. הדרך שבה בחר להתמודד עם הנכות הקשה, בגילו הצעיר, ראויה להערצה ומעוררת השראה. מדובר בבחור צעיר, אשר בחר לגייס תעצומות נפש אדירות ולמרות הנכות הקשה בחר בחיים. ברם, במקום להעלות על נס את שיקומו של המבוטח (אשר לצערנו עדיין הותיר אותו נזקק לעזרה בפעולות הבסיסיות היומיות), עשתה הראל כל מאמץ על מנת להפנות עובדה זו כנגדו".

בסיום פסק דינה, קראה הרשמת ענת דבי להראל "לערוך בדק עצמי ולבחון הכיצד דווקא במקרה זה עמדה על רגליה האחוריות וסירבה לשלם, זאת במטרה למנוע הישנותה של התנהלות כזו בעתיד, המשדרת מסר שלילי למבוטחים".

לפסק הדין מור ספיר - תביעת סיעוד של הרשמת ענת דבי

 

משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג תובעים במשפטי ביטוח ונזיקין.


בית שרבט רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500. טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078. סלולארי: 054-4400005


אתר המשרד  https://www.kalir.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב