דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העוני בשנת 2018, ואיך לעזור באמת לנזקקים 

מאת    [ 24/04/2018 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2844 פעמים ]

תרומה לעניים

בעולם המערבי הנוצץ והסוחף, זה המתפתח באופן מואץ, ומגלה, בכל יום מחדש, גוונים נוספים של שפע, עניות, רעב ללחם, מצוקה יום יומית, צער וסבל, נדמים אולי, כשייכים לעבר הרחוק, אך, למרבה הצער, מהווים חלק בלתי נפרד גם ממרקם החיים בישראל בימינו.

העוני בישראל

הם כמעט ואינם מורגשים בהמולת החיים הסוחפת, נבלעים בשאון שגרת היום יום, אבל הם כאן. תינוקות רעבים, ילדים המביטים בעיניים כלות בכריכים של חבריהם לכיתה, אימהות שארוחת הצהריים היא עבורן סימן שאלה גדול וחוסר אונים אין סופי המלווה כל צעד ושעל בהתמודדות שוחקת, מתמדת ובלתי נסבלת.

גם אם דימיתים לחשוב שהעוני הוא נחלתם של בודדים, חשוב שתהיו מודעים לכך, כי דווקא בצל השפע, המותרות, החידושים והאפשרויות הבלתי מוגבלות, מצוקת העניות הולכת וגדלה, מרחיבה את גבולותיה בהתמדה, בולעת מדי שנה עוד ועוד קשי יום אשר כרעו תחת נטל קושי המחיה ושומטת באחת את הקרקע מתחת רגליהם.

יש תקווה

בעולם הסבל והצער של אלה שגורלם לא שפר עליהם, זורחת קרן בודדת של תקווה בדמות ארגוני החסד הנוטלים על שכמם את סבלם של קשי היום והנדכאים ומאירים את חייהם, תוך דאגה כנה לצרכיה של כל משפחה, לקשייו של כל עני ולדאגותיו של כל ילד רעב. בתי תמחוי, משלוחי מזון יום יומיים, מעטפת תמיכה סביב למעגל השנה, אוזן קשבת, לב חומל וכתף תומכת, הם רק חלק ממעגל החסד המבורך אשר מצית את האור בחייהם של הנזקקים ונוטע בהם את התקווה ליציאה מעגל העוני ולעתיד טוב ומבטיח הרבה יותר.

פעילותם של ארגוני החסד ממוקדת, אמנם, בצרכיהם הגשמיים של הנזקקים באשר הם, אך מעניקה להם הרבה מעבר, כשהיא משדרת להם את התחושה כי הם אינם מתמודדים לבד, כי יש מאחוריהם גב איתן וכי מצבם הוא בר שינוי, עם אין סוף מקום לתקווה.

גם אתם יכולים

השאיפה להיטיב, להקל על סבלם של נזקקים ונדכאים, להעניק להם פתח של תקווה ולתת להם את התחושה שצערם נוגע לליבנו, היא נחלתו של כל אחד מאתנו. עם זאת, במרוץ היום יום, עם אין סוף המטלות, המחויבויות והדרישות במישורי חיינו המגוונים, רובנו מתקשים למצוא את הזמן והמקום לפעילות משמעותית למען הנזקקים. אם גם לכם חשוב להעניק מעצמכם לאחר, לתת את ליבכם לנזקק ולהקל על סבלו האין סופי, תרומה לעניים היא הדרך הקלה והנכונה ביותר להגשמת חלום הנתינה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב