דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית התבשיל - כי כל אחד זכאי לביטחון תזונתי 

מאת    [ 24/04/2018 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2057 פעמים ]

בתי התמחוי ברחבי הארץ, המיועדים לנזקקים הסובלים מחרפת רעב, אמונים על אספקת צרכיהם התזונתיים של נדכאים, אך מעניקים להם הרבה מעבר לאוכל.

גם בישראל, גם בשנת 2018

חיי השפע והמותרות המאפיינים את העידן המודרני לא מחקו מעל המפה את תופעת העוני, הממשיכה לתקוע יתד ולהכות שורשים גם בימים בהם החומריות גואה והשפע נדמה גדול, סוחף ועשיר מאי פעם. גם כיום, חיים בישראל רבים מתחת לקו העוני אשר מתמודדים עם מצוקה, עם מחסור בצרכי הקיום הבסיסיים ועם חרפת רעב המייצרת דאגת קיום תמידית בחייהם ומונעת מהם את הצורך הבסיסי ביותר של כל אדם באשר הוא ? ביטחון תזונתי.

ילדים שתיקם ריק ועיניהם עצובות, מקרר ריק ונקיפות רעב תמידיות הם חלק בלתי נפרד משגרת חייהם של רבים ברחבי הארץ שהשפע המערבי כמו דילג מעליהם והותיר אותם הרחק מאחור. מעגל העוני הולך ומתרחב בהתמדה, אתגרי הפרנסה וקשיי המחייה הפכו בשנים האחרונות לנחלתם של רבים, אבל יש גם תקווה. בתי התמחוי בישראל מעניקים לנזקקים ארוחות חמות ומשביעות, לצד סביבה תומכת ומכילה המעניקה להם פתח של תקווה לעתיד טוב יותר.

אוכל, והרבה מעבר

פעילות בתי התמחוי בישראל מעניקה לנדכאים, בראש ובראשונה, את צרכיהם התזונתיים ונוטלת מעל כתפיהם את דאגת הרעב היום יומית הגרועה מכל. אבל הרבה מעבר לכך, בתי התמחוי מעניקים להם סביבה חברתית בגובה העיניים המקבלת אותם כשווים בין שווים ומאפשרת להם לחוש חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית הדוחה אותם, לרוב, על רקע מצוקתם.

החלק של כל אחד מאתנו

רובנו נטועים עמוק בתוך עולם השפע החומרי המאפיין, יותר מכל, את העידן הנוכחי. מזון מהיר, ביגוד ממותג ובילויים מכל סוג וגוון נדמים כמובנים מאליהם. המודעות לצער, לכאב וליגון הצובע בשחור את חייהם של אחרים היא נמוכה ביותר ואינה תופסת נוכחות של ממש בחיינו. עם זאת, חשוב לדעת, כי גם אם קצב החיים המהיר והתובעני, דרישות הקריירה, המחויבויות בזירה המשפחתית ואין סוף המטלות שיש לסמן עליהן "וי" אינם מאפשרים לנו להוציא מן הכוח אל הפועל את הדאגה לנזקקים, את החמלה ואת השאיפה להושיט יד ולסייע, ניתן לממש את הרצון הטוב ואת החלום על מתן אוכל חם, בריא ומזין לנזקקים, באמצעות תרומה לבתי תמחוי קיימים אשר בעזרתנו יוכלו להמשיך ולהגשים את החלום בכל יום מחדש, תוך מתן גב תומך וביטחון תזונתי לכל נזקק בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב