דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה שלבים לעיצוב עלון מוצלח 

מאת    [ 28/03/2018 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 1739 פעמים ]

עלונים יכולים להיות דבר יעיל מאוד מבחינה שיווקית, כאשר נעשה נכון. הם מציעים דרך מצוינת לספק מידע, בין אם לפרסם או לשווק, להסביר או ליידע, או אפילו לבדר. הם מספקים מידע שאנשים צריכים, אבל הם בדרך כלל קצרים מספיק כי הם נשארים חומר קל לקריאה. חמשת השלבים הבאים יעזרו לכם ליצור עלון יעיל שמקדם את התוצאות שאתם מחפשים.

 

שלב 1: זהו את מטרת העלון

 

שאלו את עצמכם מהי המטרה של העלון. מה אתם רוצים להשיג בעזרת העלון? מה הצעדים הבאים שאתם רוצים שהקורא יבצע? ניתן להשתמש בעלונים כדי לפרסם או לשווק, להסביר או להודיע, או לבדר - אילו מבין אלה אתם רוצים שעלון שלכם יבצע? חשוב לזהות את המטרה בעזרת תקשורת בין המעורבים בפרויקט דבר שיסייע להבטיח כי העלון יהיה יעיל.

 

שלב 2: זהו את הקהל

 

איך החוברת תהיה בשימוש קשור ישירות עם סוג הקהל עבורו העלון מיוצר. האם הם טכניים או לא טכניים? מה רמת ההשכלה שלהם? האם הם כבר בקיאים בנושא, או האם העלון היא מבוא אליו? רשמו את כל מה שאתה יודע עליהם - הדמוגרפיה שלהם, כגון גילם, היכן הם גרים, מה עיסוקם וכו '. כל הרכיבים הללו יכניסו את סוגי השפה בהם תשתמשו בעת כתיבת העותק, והתכנון בבחירות שתבצעו. כולל ההעדפה של עלון, מגנט או תלי דלת.

 

שלב 3: עצבו את ההודעה

ברגע שמבינים את מטרת העלון, ומי הקהל שלו, כמעט מוכן לעצב את המסר. לפני שתתחילו לכתוב, עם זאת, לחשוב על מה הקהל צריך או רוצה לדעת. אילו סוגי מידע יתמכו במטרת הפרסום? יש גם לשקול את הטון של היצירה, האם זה אופטימי, או רציני? חשוב בזהירות לנתח את הבחירה במילה נבחרת. האם סוגי המילים שבחרת מתאימות לרמת ההשכלה של הקהל ולהבנה הטכנית? חשוב גם לשקול אורך. אתם רוצים לספק מספיק מידע כדי להפוך את הקהל למעוניין ללמוד יותר - אבל ברוב המקרים, לא אפשרי לתקשר את כל המידע אלא אם מתמצתים כראוי. לבסוף, הקפד לכלול קריאה חזקה לפעולה בעלון שלך - שוב, לחשוב בחזרה על המטרה שזיהיתם ולאחר מכן לספק קריאה תמציתית לפעולה שתקל על הקורא לקחת את הצעד הבא.

 

שלב 4: עיצוב החוברת

ישנן אפשרויות רבות לגבי העיצוב של החוברת, החל בגודל ועד לבחירה בין תלי דלת או פלייר. עד כמה זה צריך להיות גדול כדי להתאים אל הטקסט ואת התמונות? כמה שטח לבן אתם רוצים? כמה צדדים יהיו בעלון? אם הפרסום יהיה בעל עיצוב ייחודי, זה עשוי לדרוש קיפול יוצא דופן או בחירה בצורה מסוימת, אבל זה יכול להיות דרך מצוינת להפוך את העלון לבולט. בהתאם למטרה של הפרסום, ייתכן שרצוי לכלול הצעה מיוחדת כמו הנחה. בעת בחירת צבעים ודימויים, חשוב לחזור למטרה של הפלייר לצד הקהל שלה, ולקחת את הגורמים האלה בחשבון. קראו את הטיוטא ובצע אפשרויות עיצוב התומכות בו. שקול לפתח שניים או שלושה מושגים שונים כדי לעזור לך למצוא אחד שמרגיש נכון.

 

שלב 5: הדפסת והפצת עלונים

לבסוף, אתם מוכנים להדפיס את העלון. הקפד לבחור הדפסה איכותית. בחר בית דפוס בעל מוניטין טוב - הדבר יחסוך בהוצאות עבור הדפסה מחדש. לפני שליחת הקובץ להדפסה, הקפידו לערוך הגהה, ואם יש לך "זוג עיניים שני" לסקור את העיצוב. ברגע שאתם בטוחים שהכל מוכן עבור פרסום תלי דלת או פלייר, לשלוח את הקובץ לביצוע, אבל הקפידו לבדוק איזה פורמט קובץ הם מעדיפים לקבל.

מטרתי בכתיבת המאמרים היא לספק ביקורת צרכנית נוקבת הנוגעת לתפעול של שירותים ומוצרים ישראליים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב