דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול מבנים - מתי אתם יודעים שאתם צריכים את זה? 

מאת    [ 10/01/2018 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2094 פעמים ]

המונח ניהול מבנים הוא מונח שבאופן אינטואיטיבי, מקושר אצלנו לניהול של מבנים גדולים ומורכבים, בהם ישנן מערכות רבות, פעילויות תחזוקה מורכבות ושוטפות ומספר רב של יחידות דיור. יחד עם זאת, ניהול מבנים הוא שירות שאותו ניתן להתאים גם לבנייני מגורים קטנים בעלי 6-8 יחידות דיור לכל היותר, וגם במבנים אלה עולות לעיתים סוגיות בהן נדרש גורם חיצוני שיכול לנהל את הדברים בצורה טובה יותר. כך למשל, אם אתם מתגוררים בבניין מגורים קטן, ישנו מספר מאוד מצומצם של פרמטרים שבהם עליכם לטפל במסגרת ניהול הבניין: ניקיון חדר המדרגות ותשלום חשבון חשמל של הבניין – זהו. יחד עם זאת, מעת לעת מתעוררות סוגיות מורכבות יותר כמו הצורך בביצוע איטום לגג, סיוד ושיפוץ המבנה, טיפול בשטח גינון של המבנה, תחזוקה של מערכות אינטרקום, קבלת החלטה על הזנקת תכנית תמ"א 38 או פינוי בינוי או התקנת מעלית וכדומה.

נוכחות של גורם מקצועי בניהול השוטף ובאירועים חריגים

בכל המקרים הללו, ישנו ערך רב לנוכחות של גורם מקצועי חיצוני שמקובל על כלל הדיירים, ובוחן את הדברים בצורה מקצועית ועל פי שיקולים מקצועיים בלבד. באופן שוטף, תדאג חברת הניהול לניקיון חדר המדרגות, תשלום חשבון החשמל והשקיית הגינה ועלויות ניהול אלה לא תהיינה גבוהות משמעותית ממצב בו הייתה המשימה מוטלת על אחד מדיירי הבניין. כאשר תתעוררנה הסוגיות המורכבות יותר, יש לכם כבר גורם מקצועי שאתם מכירים ושיכול לסייע לכם לא רק בהובלת כלל הדיירים אל עבר ההחלטה הנכונה, אלא גם ביישום ההחלטה, בניהול הביצוע, בפנייה לאנשי מקצוע וספקים חיצוניים, בטיפול בכל ההיבטים המשפטיים, המוניציפליים והחשבונאים הנדרשים, מבלי שאתם צריכים כלל לעסוק בכך.

הצורך בניהול שוטף והצורך בניהול אירועים חריגים

הצורך בשירות ניהול מבנים בסוג זה של מבנים, מתעורר בדרך כלל כאשר מתעוררים קשיים בגיבוש צוות לוועד הבניין. אך אחד מבעלי הדירות בבניין אינו מעוניין או אינו יכול לקחת על עצמו את כל משימות הטיפול בבניין ולכן מתקבלת החלטה להאציל את הסמכות על חברת ניהול חיצונית. צורך זה יכול להתעורר גם במקרים חריגים של צורך בביצוע איטום לגג, שיפוץ המבנה, קבלת החלטה על תמ"א 38 וכדומה. במקרים אלה, ערכה של חברת הניהול מתרחב גם לתחום של הכרעה מקצועית וזירוז תהליכים של קבלת החלטות, כשלכל הדיירים ברור שמדובר בחברה מקצועית שאין לה את האינטרסים האישיים שמאפיינים את דיירי הבניין עצמם.

בחירת החברה המתאימה לכם

אחרי שהבנתם שחברת ניהול מבנים יכולה לספק לכם ערך, גם במבנה קטן של מספר יחידות דיור מצומצם, עליכם לבחור את החברה הנכונה, שיכולה להבטיח לכם סטנדרטים גבוהים של ניהול, שתצדיק את התשלום שתעבירו לידיה ושתדע באמת לנהל את המבנה מבלי שאתם תצטרכו להקדיש לכך כלל זמן או תשומת לב. המלצות וחוות דעת מקצועיות בהחלט יכולות לסייע בהיבט זה, גם מגורמים עסקיים המשתמשים בשירותי ניהול מבנים.

נכתב באדיבות ערן חדד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב