דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין - להיפרד ברוח טובה 

מאת    [ 24/12/2017 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2542 פעמים ]

המודרניזציה וההתקדמות האנושית הביאו איתם הרבה מאוד שינויים, פיתוחים והתפתחויות בכל נושא ובכל תחום, מתחומי המדע והרפואה ועד לתחומי הפרט והאדם, ואחד מהשינויים הקיצוניים והמשמעותיים שהחברה האנושית חווה בעשורים האחרונים הוא השינוי במוסד המשפחה ובקדושה המסורתית שלו. היום, יותר מתמיד, המושג "חתונה קתולית", המייצג את נצחיות ברית הנישואין, בעושר ובעוני, בבריאות ובחולי, בטוב וברע, הוא כבר מושג ארכאי וחסר משמעות ועל פי נתונים סטטיסטיים, בכל העולם המערבי, כמעט מחצית מהזוגות הנשואים יתגרשו בשלב זה או אחר של חייהם המשותפים, כלומר, אחד מכל שני זוגות ייפרד!

 

הליך חדש, יחסית, שהלך וקנה לו מקום של כבוד במרבית המדינות המערביות, ובישראל גם כן, הוא הליך של גישור גירושין, המהווה, למעשה, הליך ביניים בין ההחלטה להתגרש, שהיא החלטה אישית וזוגית, לבין כריתת הגט החוקית והמעשית, שהיא אקט רשמי וממלכתי הקבוע בחוק. ההליך הזה קיבל מעמד סטטוטורי, חוקי, בשנת 2016 במסגרת "חוק להסדר התדיינות במוסד המשפחה" ומטרתו הרשמית היא להוריד את העומס הקיים בבית הדין לענייני משפחה ובבית הדין הרבני, גם על ידי כך שהגישור המקצועי והמיומן יוכל להביא, אולי, לידי פתרון את הסכסוך הזוגי וליישב את המחלוקות ובכך למנוע את המשך הליך הגירושין וגם על ידי כך שהזוגות שיחליטו להמשיך בהליך, יגיעו עם מסמך חתום של הבנות על כל מה שנוגע לחלוקת הרכוש, הסדרי הראייה והזכויות והחובות האחרות הנוגעות לפרידה ובכך יימנעו דיונים ארוכים ומסורבלים בהליך המשפטי.

 

כיצד להתכונן להליך גישור?

גישור גירושין כשמו כן הוא, גישור, ולכן הוא אמור להתנהל בצורה בונה ופרודוקטיבית, חיובית ומכילה, ולא בצורה של ריב ומלחמה. המטרה היא שהזוג, שהיה בעבר מאוהב וחלק חיים משותפים וזיכרונות חיוביים, ימצא את הדרך חזרה לאותה נוסטלגיה ויבנה מעין גשר על התהום שהלכה ונפרסה, ופערה פער שנדמה שהוא בלתי ניתן לגישור, ביניהם.

 

התהום יכולה להיווצר מכמה סיבות, לעיתים בשל קריירות תובעניות, אובדן הכנסה, אובדן החשק המיני של אחד הצדדים או סכסוך שהתפתח על רקע שאלות הקשורות לילדים ולדרך גידולם ולעיתים בגלל רצון אמיתי לצאת ולהתחיל מחדש, ומטרת הגישור היא למצוא את הדרכים החיוביות להגיע ליישוב הפערים ולהשגת הסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים, ללא שאחד מהצדדים יחשוב שהוא ויתר יותר מדי או התפשר על דברים שלא רצה להתפשר עליהם.

 

גירושין, בדיוק כמו נישואין, צריכים להיעשות ברוח חיובית וטובה, מתוך מתן כבוד הדדי והבנה כי בצד השני ישנו האדם שאהבנו בכל ליבנו רק לפני זמן לא רב ואיתו התחייבנו לחיות לאורך כל חיינו, ואם ישנם ילדים מעורבים בסיפור, הרי שהדבר נכון ומשמעותי שבעתיים.

 

 

טל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב