דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורות יין: יקב אביתר ויקב תישבי דצמבר 2017 

מאת    [ 15/12/2017 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 6499 פעמים ]

 

כרם אביתר – היינן ישעיהו שוורץ

יקב בוטיק משפחתי המייצר את יינותיו מכרמו השוכן על הר אביתר בגובה 790 מטרים הצופה על הרי נפתלי. זו טעימה ראשונה שלי מיינות היקב, שנעשתה באירוע הפתיחה של מקדש היין בירושלים.

 

 

 

מרלו 2014 ארץ נפתלי – שנת בציר 2014 הייתה די מתונה באופן יחסי, ללא עומסי חום קיצוניים וסך כל ההבשלות היו טובות. ואכן במרלו של אביתר יש ארומות טובות עם רמת חומצה טבעית נהדרת, ועושה רושם שהיינן  ניהל יפה מאוד את התסיסות. הפה מתמלא בטעמי תותים ושזיף סגול, מוקפים בטאנינים בעלי מרקם חלק. יין מאוד עסיסי, ביחוד ארומות של עשבי תיבול טריים ופרחים. היין עדיין צעיר, ולדעתי עוד שנה בבקבוק הטאנינים יזדקפו, והיין יהיה במיטבו. יופי של יין. מחירו 110 ש"ח –  VFM (תל”כ – תמורה לכסף): יין שיותר מתאים לקטגוריית המחיר הדו ספרתי.

 

 

 

סירה 2014 – מדובר ביין שמכה בכל החושים. ההובלה ניתנת לאוכמניות הכתושות, קרמל וריחות הפרחים. הפה עשיר ודחוס פרי שחור, עם גרעין של פירות מתוקים, לבנדר ואדמה רטובה. הכל עטוף  בטאנינים בשלים. יין שאפשר להגדיר אותו כבעל עומק כי אין לו תחתית. יופי יופי של יין. מחירו 99 ש"ח – VFM לחלוטין.

 

 

 

יקב תשבי – היינן גולן תשבי

 

יקב תשבי הוא כבר מזמן לא רק יקב. יש בו מסעדה אזורית גדולה (שעומדת לגדול עוד יותר), מאפיית לחמים עם תנור עץ – שמוציאה לחמים משובחים ועוגות מטורפות, יש גם מעשנת בשר בסופי השבוע, וכמובן חנות שוקולד של וולרונה – שתשבי היא היבואנית. אבל מה עם היין?

 

 הזן של ענביי הפינו-נואר גדל בכל רחבי העולם, אך בעיקר במקומות בהם קיימים תנאי אקלים קרירים. העלים שלו מתאפיינים בכך שהם קטנים בגודלים ביחס לזנים אחרים מהם מפיקים יין אדום כמו קברנה סוביניון וסירה, והפרי עצמו מזכיר במבנהו ובצורתו אצטרובל. הזן רגיש מאוד להשפעה חזקה מדי של קרני אור השמש, לרוחות, לקרה וגם לקרקע עליה הוא גדל, ולכן נחשב לקשה מאוד לגידול. לתנאי האקלים יש השפעה ישירה על טעם של הענבים מהם מפיקים את היין. 

 

תשבי פינו נואר 2013 – על הבקבוק יש תווית עליה כתוב פינו נואר, אבל הנוזל בפנים לא משקף כלום ממה שמצפים למצוא בפינו נואר. יין שנעדרים ממנו לגמרי מאפיינים זניים כלשהם. מחירו 85 ש"ח – נושא ה- VFM לא רלוונטי.

 

 

 

תשבי פטי וורדו סינגל ויניארד 2014 – ניחוחות מעיקים של שזיפים בשלים, תבלינים ורמזים קלים של קרמל, וניל ומוקה. בפה טעמי פירות מרוכזים, ריבתיים, כשהחומציות המתבקשת על מנת לאזן את מתקפת הפרי לא קיימת בכלל. האיזון ממנו והלאה. מחירו 130 ש"ח – VFM לא רלוונטי.

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב