דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לעלויות דוד שמש 

מאת    [ 04/12/2017 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 4178 פעמים ]

קנייה נבונה של דודי שמש

כל רכישה בשוק הצרכנות, אם ברצוננו להיות גם חכמים וגם חסכנים, ולהגיע למקסימום ביחס בין המחיר ששילמנו לתוצר שקיבלנו, דורשת סבלנות וחשיבה מוקדמת. הדבר נכון פי כמה וכמה כאשר מדובר ברכישות יחסית גדולות כמו רכישה של דוד שמש. רוב האנשים קונים דוד שמש חדש או מחליפים דוד שמש ישן פעם בכמה עשרות שנים. כלומר, מדובר במוצר שהוא מצד אחד שימושי ביותר, מצד שני לא רוכשים אותו בתדירות גבוהה ומצד שלישי עלויות ההתקנה והקנייה שלו יחסית גבוהות. כמו כן, ישנם סוגים רבים של דודי שמש הנבדלים במאפיינים, בגדלים, באיכויות וכמובן בטווח המחירים בשוק. לכן, זהו סוג התוצר הקלאסי שלפני רכישתו מומלץ לעשות סקר שוק ובדיקת מחירים ואיכויות מקיפה.

מחירים של דודי שמש מסוגים שונים

ובכן, הבה ניגש לפירוט המעשי של סוגי דודי השמש ומחיריהם המומלצים. חשוב לדעת שישנם מחירונים מסודרים אותם ניתן למצוא בחיפוש קצר ברשת האינטרנט, אשר בהם מפורט המחיר של כל חלק מדוד השמש, לאחר השוואה בין מאות מציעי השירות בשוק. ככלל, התקנה של דוד שמש חדש נעה בטווח מחירים של בין אלף שקלים לבין שלושת אלפים שקלים. השוני הגדול במחירים נובע מכמה פרמטרים. הראשון, גודל הדוד מבחינת כמות המים שהוא מכיל – בין 80 ל150 ליטר. כצפוי, מחירו של דוד שמש יהיה יקר יותר ככל שנפחו יהיה גדול יותר. השני, מיקום הדוד – רוב דודי השמש מוצבים על גג הבניין בסמוך לקולטנים, אולם בחלק מהמקרים ניתן להתקין את הדוד גם בתוך עליית גג או בחדר האמבטיה עצמו. הפרמטר השלישי והעיקרי לקביעת מחירו של דוד שמש הוא סוג המערכת המותקנת.

מערכת סולארית מובנית

ככלל, ישנם דודי שמש המותקנים בצמידות לקולטנים סולאריים. אלו הם דודי השמש הנפוצים ביותר, המשוכללים ביותר והיקרים ביותר. התקנה של מערכת סולארית מובנית, דהיינו דוד שמש, קולטנים וכל המערכת המחברת ביניהם תעלה בין 2000 ל3500 שקלים. לעומת זאת, התקנה של דוד שמש ללא קולטנים תעלה בין 1200-2000 ש"ח. לבסוף, ישנם גם דודי חשמל אשר מחירם נע בין 1100 ל2000 שקלים בקירוב. כפי שניתן לראות, מחירם של דודי השמש משתנה מאוד בהתאם למאפיינים שלהם, ולכן לפני הרכישה חשבו היטב מה הצרכים שלכם.

אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם

השוק של דודי השמש ומתקיניהם הוא שוק פרוץ למדי, כאשר כל בעל מקצוע קובע בעצמו את הסכום שהוא גובה עבור שירותי ההובלה וההתקנה של דודי שמש. מסיבה זו, מומלץ לפני הקנייה לקבל הצעת מחיר מלפחות שלושה בעלי מקצוע. בנוסף, בדקו כי העלות של דוד השמש שבחרתם תואמת פחות או יותר את טווח המחירים הנפוץ בשוק, כפי שפירטנו כאן. קנייה חסכונית ונכונה מתחילה באיסוף מידע והשוואת מחירים. השתמשו בכלים אלו ואל תתנו לאף אחד לגבות מכם מחיר מופקע.

המאמר נכתב בשיתוף עם דודי הכרמל - מכירה ותיקון של דודי שמש בחיפה והצפון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב