דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסמך תוכניות בניין עיר 

מאת    [ 15/11/2017 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2218 פעמים ]

הבירוקרטיה בארץ ישראל מחייבת טופס תב"ע לכל מבנה עתידי. חשוב לעבוד עם משרד אדריכלות מסודר על מנת לזרז את התהליך ולעשות אותו על הצד הטוב ביותר

חוקי הבנייה בישראל, כמו בכל העולם, כוללים הרבה מאוד נדבכים. יש הרבה מאוד חוקים שחלים על כל גוף שקשור לבנייה – החל מהרשות העירונית, דרך הקבלן, העובדים וכמובן הלקוח. יש הרבה אלמנטים שצריך לקחת בחשבון וקשה מאוד לעבור את התהליך ללא אנשי מקצוע מוסמכים שיודעים את העבודה.

אחד המסמכים החשובים בכל פרויקט, מעבר לטופס 4 בסיומו, הוא טופס תוכניות בניין עיר או טופס תב"ע בשמו המקוצר. טופס תב"ע הוא למעשה הטופס שמאשר ונותן תוקף חוקי להתאמת השימוש בקרקע בשטח כלשהו לחוק בצורה מסודרת. הטופס למעשה מכשיר את הקרקע לבנייה ונותן לה מטרה מסוימת – מגורים, מסחר, ספורט, בניינים ממשלתיים, בניינים צבאיים או מדיניים, ועוד....

טופס תוכניות בניין עיר הוא חלק בירוקרטי חשוב מאוד בעבודה מול הרשות המקומית והרשות הארצית במקרים מסוימים. החלק המשמעותי בחוק מגיע בסעיף 145 לחוק התכנון והבניה התשכ"ה לשנת 1965, אשר קובע שאין לבצע כמעט אף פעולה במקרקעין אלא אם כן הוועדה המקומית נתנה היתר מפורש. וועדה זו נותנת את ההיתר אך ורק לפי קביעות התוכנית והמטרה הסופית של הבנייה.

שני חלקים עיקריים

החוק גם מבדיל בין כמה סוגי תוכניות ובתוכו ניתנת עדיפות לתוכנית המתאר הארצית על פי תוכנית המתאר המקומית, אם קיימת כזו. טופס תוכנית בניין עיר מורכב משני נספחים עיקריים – תשריט ותקנון. התשריט הוא מסמך גרפי לחלוטין ומעין שרטוט שכולל את מצב השטח. התקנון כולל את ספר החוקים הרלוונטיים לנושא ובתוך כל, לעיתים יש הרבה מאוד נספחים – תוכניות מתאר שונות, תוספות ועוד.

לעיתים יש אפילו צורך בהליך מורכב יותר שנקרא "תב"ע נקודתית", שדורש טיפול אדריכלי מובהק וספציפי של משרד אדריכלות. ניתן לבצע גם שינויי תב"ע, להוסיף תוספות ולתת היתרים נוספים, אך חשוב מאוד להיעזר במשרד אדריכלות בנושאים אלו, שכן הם דורשים ידע מקצועי מאוד.

יש מגוון רחב של משרדי אדריכלות בארץ, אך רק מעטים יודעים לתת את המענה המושלם והמלא במגוון נושאים. טופס תב"ע יכול להיות מאתגר מאוד מבחינה עיצובית, תכנונית, אדריכלית, חוקתית ובירוקרטית. לכן, כדי לזרז תהליכים ולהשיג את האישורים הראויים, יש לפנות לאנשים שיודעים לעשות את זה הכי טוב. משרד אדריכלות שיודע לבצע את כל העבודה ללא סחבת הוא משרד טוב שיודע לקדם את הלקוחות שלו על פני הרשויות המקומיות והארציות.

רונן יעקב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב