דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסאז' - מי צריך את זה בכלל - ואיך למצוא מסאז'יסט טוב באמת 

מאת    [ 10/11/2017 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2471 פעמים ]

מיהו מסאז'יסט טוב? והאם יש הבדל בין טוב למצויין?

יש אנשים שפונים למסאז'יסט רק כאשר הגוף שלהם צועק והשרירים שלהם כואבים מאוד. זה נכון שמסאז' יכול לעזור במקרים כאלה, אבל התועלת האמיתית שאפשר להפיק ממסאז' היא הרבה יותר משמעותית.

לעיסוי יש מספר אפקטים חיוביים. ניר מלחי, אחד מן המאסטרים המובילים בארץ לטאי צ'י, אומר שאדם זקוק לשני דברים כדי לשמור על בריאות תקינה: אימוני גוף (הוא ממליץ על טאי צ'י, אבל כל אחד יבחר בהתעמלות שטובה לו) ועיסוי. על בסיס שבועי.

למען האמת, מטרת העיסוי הראשית היא להזרים דם למקומות בגוף שהדם אינו מגיע אליהם מסיבות שונות. יש מקומות בגוף שנעשים קצת שכוחים ונטושים מדם ומשאר המערכות של הגוף. והדם הוא הרי הנפש, הוא נוזל החיים. העיסוי מחדש את זרם החיים אל האיברים השכוחים בגוף.

כדי להבין יותר את ההשפעה חשבו על עצמכם אחרי יום בלי אוכל ושתייה. התפקוד שלכם זוועה, נכון? אתם חלשים, חסרי אנרגיה, עייפים. יותר מזה: עצרו עכשיו את הקריאה, ונשמו לאט ועמוק לתוך הריאות. זה דבר שאנחנו שוכחים לעשות, ואחרי שעושים את זה מרגישים פתאום אחראת לחלוטין.

עכשיו חשבו על זה, שיש מחוזות בגוף שלנו שהאוכל, המים, והחמצן מגיעים אליהם במשורה. כמו יישוב נידח שיש אליו תחבורה לא סדירה, ולא תמיד מגיעה אספקה למכולת. האיברים ה"חשודים המיידיים" הם הרחוקים ביותר מן הלב, למשל הרגליים, אבל בהחלט לא רק. שרירים מכווצים למיניהם ברחבי הגוף (ולא תמיד אנחנו מודעים לכיווץ) חוסמים את הדם מכל מיני איברים, לפעמים גם חיוניים יחסית. אפילו העיניים של רובנו לא מקבלות את כל מה שמגיע להן, שלא לדבר על המוח...

לכן מסאז' על בסיס קבוע תורם מאוד לאיכות החיים. אנשים שמקבלים עיסויים באופן שוטף נעשים אנרגטיים יותר, חדים יותר, מפוקסים ומוצלחים. דמיינו שכל פעולה שאנחנו עושים היינו עושים בחצי מהזמן שנדרש לנו כיום. לפעמים מסאז' מחולל פלאים כאלה.

יש חוקים לעיסוי. ניתן ללמוד אותם. אפילו להיבחן עליהם. אבל החוקים האלה הם גמישים, משתנים, ודינמיים, כשם שהגוף שלנו הוא משתנה ודינמי. לבני האדם כולם יש אותה האנטומיה, אותם שרירים, אותם איברים ואותן מערכות. ובכל זאת, יש מיליוני הבדלים קטנים בין גוף אחד למשנהו. למעשה, יש הבדלים רבים גם באותו אדם מיום ליום ומשעה לשעה.

לכן, מסאז'יסט טוב הוא אחד שיודע את כל העקרונות ומכיר כמה שיותר טכניקות, וצבר ניסיון רב.

אבל מסאז'יסט מצויין הוא זה שקשוב לגוף הספציפי שלפניו וידיו יודעות מה בדיוק הוא זקוק לו. העיסוי הוא אירוע של מפגש, של הקשבה מאוד עמוקה לגוף של הזולת. מסאז'יסט מצויין לא רק לש את הגוף שלפניו, אלא משוחח איתו, שואל ועונה, מתווכח, משכנע, משתכנע.

ועוד דבר: אנשים מדווחים לפעמים על פרצי רגשות מפתיעים, כגון בכי או אושר, שמקורם לא ברור, במהלך המסאז'. הגוף שלנו מורכב בנפש, והוא שומר גם רגשות עמוקים מאוד. לכן עשוי להיות במסאז' אלמנט פסיכולוגי. מסאז'יסט טוב יכול להיות גם סתם מכונה, אבל מסאז'יסט מצויין, צריך להיות רגיש גם לדברים האלה. להאמין בגוף ובנפש כמכלול, ולדעת להתמודד עם הרגשות שעולים. לא ברמת פסיכולוג, זאת ממש לא הכוונה. רק אדם מאוד מאוד עדין ואנושי, אוהב אדם.

משתי הבחנות הללו, יכול להיות שלא כל מסאז'סט מתאים לכל אדם. כשם שמבחינה רגשית איננו מתחברים באותה מידה לכל אדם, גם מסאז' של כל אדם אינו מתאים לנו בהכרח. כלומר, מסאז'יסט טוב זה דבר מדיד וחד משמעי, אבל מסאז'יסט מצויין הוא עניין הרבה יותר חמקמק. אם מצאתם אחד כזה - אל תוותרו עליו כל כך מהר... נדיר למצוא. אבל שווה כל שקל. 

אני יכול להמליץ בחום על מסאז'יסט נהדר - אבל צרו קשר ותראו בעצמכם.

בהצלחה!

 

https://www.youtube.com/channel/UCQwE_7Lt5dPojRa0UZeb9Uw/videos


מסאז', עיסוי, עיסוי רקמות עמוק, מסאז' תאילנדי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב