דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו נדבר על מנאפוזה-יש גם חדשות טובות... 

מאת    [ 09/11/2017 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 2638 פעמים ]

משבר גיל העמידה של נשים-המנופאוזה

הסתכלות מזווית שונה ואופטימית

"בעלי התחיל לרוץ ועכשיו הוא מתאמן למרוץ העירוני"; "האיש שלי התחיל לעשות קורס אפיה והוא אופה ללא הכרה"; "בן הזוג שלי קנה לעצמו ג'יפ ענקי וחדש". אנחנו רגילות לשמוע את האמירות הללו מחברות, קולגות ושכנות. כשזה קורה, אנחנו מביטות בחברתנו במבט צוחק ואומרות "נו טוב, הוא עובר את משבר גיל ה-40" ומה איתנו הנשים? מה עם משבר גיל ה-40 שלנו? לנו יש את המנופאוזה!

המילה עצמה, שאפילו הצליל שלה נשמע קצת כמו קללה, מגיעה במקור מיוונית. משמעות המילה מנופאוזה הוא מהמילה היוונית mens שפירושו "חודשי" וpausis- שמשמעותה "הפסקה". האבחנה הרשמית לכך מתקבלת 12 חודשים בדיוק לאחר הווסת האחרונה שלך ולאחר מכן את הופכת לאשה לאחר המנופאוזה. מנופאוזה יכולה להתרחש מגיל 40 ועד גיל 58 בערך. רוב הנשים ייחוו לפחות חלק מן התסמינים המאפיינים את המנופאוזה במהלך השנים שמובילות לכך (הקדם מנאפוזה) והם כוללים:


    • גלי חום
    • הזעה
    • מחזורי וסת בלתי צפויים
    • חרדה מרחפת
    • התקפי חרדה , דיכאון ודפיקות לב
    • עצבנות ומצב רוח רע
    • קשיי הירדמות
    • שכחנות
    • עלייה במשקל
    • עור מגרד וייבש
    • ירידה בחשק המיני. אתן מבינות את הרעיון...

 

כלומר בעוד שלגברים יש עולם מלא וקסום שמתגלה לפניהם בשנות ה-40 אנו אמורות לחכות לבלות הגוף והנפש שלנו כביכול. לא מאוד מעודד... אבל הנה כמה דברים שאולי לא ידעתן על המנופאוזה שלכן אז כדאי לקרוא עוד קצת...

 כשנשים חוות מנופאוזה יש בכך בשורה טובה. ההורמונים בגופנו משתנים וזה משפיע גם על המוח והחשיבה שלנו. הורמון אחד שאחראי על השינוי הזה הוא האוקסיטוצין או הורמון האהבה שהוא הורמון הקשור לטיפול וקשר. האוקסיטוצין הולך ומדלדל בגופנו בשנים אלו וזה משפיע על סוג הדלק של המוח שלנו. הביולוגיה מפנה את האנרגיה שלנו מאנרגיה של טיפול באחרים (ילדים, בן זוג), לאנרגיה פנימית שנחווית, לא אחת, כגירוי רב עוצמה לפרוץ קדימה ולמצוא את הדרך בחזרה אל עצמי. בגלל השינוי ההורמונלי, המוח שלנו מבקש מאתנו, בשנים שלפני המנופאוזה ובשנים שלאחר מכן, לגלות מחדש את עצמנו ולמצוא משמעות מחודשת בחיינו.

 כך קורה שאנו למעשה עוברות חישוב מסלול מחדש ואנו מתחילות לעשות הערכה מחודשת של אמצע החיים שלנו. מחשבות כמו: "עכשיו הגיע תורי", או "האם אני לא האדם שרציתי להיות", מתחילות להתגנב למוחנו. אמנם כולנו מתבגרות ומזדקנות, אך אנו יכולות להחליט איך לעשות תהליך זה. האם מתוך קמילה ודכאון או מתוך עוצמה ואושר. במהלך המנופאוזה המוח של נשים עובר שינוי ומאותת לך שעלייך להעמיד את עצמך במרכז ולהפוך לאשה שאת רוצה להיות. עלייך פשוט להקשיב לזה ולהתחיל לפעול בהתאם. אחרי שנים שהדחקנו את התשוקות, החלומות והרצונות שלנו לטובת המשפחה, הילדים, בן הזוג, בתקופת המנופאוזה אנו יכולות לתת לעצמנו הזדמנות שנייה. זה הזמן לתקן את מה שצריך לתקן, לשנות את מה שצריך לשנות ולמצות את חיינו.

יש נשים שמתחילות טיפול בשלב זה של חייהן על מנת להתחיל לשמוע את עצמן ולברר עם עצמן מהם החלומות שהזניחו; האם הן מקבלות את האהבה שהן רוצות; האם הם שמחות עם היחסים שלהן עם ילדיהן; על מה הם ויתרו ב-20 עד 30 שנים האחרונות ומה הן רוצות להחזיר לעצמן. אולם ללא קשר לטיפול, אפשר להתחיל ליישם מספר דברים פרקטיים שיכולים להתחיל להניע את השינוי וכמו ב-waze להתחיל לייצר מסלול אלטרנטיבי וחדש. אז להלן מספר המלצות של דברים חדשים שאפשר להתחיל לעשות כל יום:


    • לטפח קשרים עם משפחה וחברים שהוזנחו. מחקרים רבים מראים שרמת האושר עולה ביחס ישיר לאיכות ולכמות הקשרים החברתיים המיטיבים שיש לנו בחיינו. זה הזמן לקבוע כוס קפה עם חברה טובה שהמון זמן כבר לא פגשת.
    • לטפח תשוקות ותחביבים שלך שהזנחת עד כה. הגיע הרגע לחזור לפסל את מה שרצית לפסל ולא היה לך זמן, לצייר את מה שנמצא בתוכך, לקרוא ספרים שלא הצלחת לקרוא, להצטרף לחוג תיאטרון, להתחיל לרקוד סטפס, פלמנקו או ריקודי בטן, לרוץ, להצטרף למקהלה העירונית וכן הלאה.
    • למצוא מטרה או משמעות במשהו שהוא מעבר לעצמך. זה הזמן להקדיש למשהו שהוא בעל משמעות עבורך ויכול לעזור לאחר. כך למשל התנדבי או הרגשי מחויבת לתרום למשהו שיכול לעזור לאחרים: פוליטיקה מקומית, בית חולים, בית ספר. מצאי משמעות במה שאת עושה. התנדבות ועזרה לאחרים הם אחד ממגברי האושר שיש לנו.
    • התעמלי כמעט בכל יום במשך השבוע. זה בוודאי אינו חידוש לכן. יש אינסוף מחקרים שמראים כי ספורט קבוע משפיע על האופן שבו אנו מתבגרות ומרגישות פיזית ונפשית. פעילות גופנית קבועה של לפחות 30 דקות ביום מורידה חרדה, דכאון ומגבירה את תחושת החיוניות והאושר שלך.
    • איכלי טוב. עכשיו כשלא צריך שיהיה תמיד אוכל מוכן לילדים שחוזרים ב-14 מבית הספר, וצריך להוציא מה שמוצאים מהמקפיא כי לא הספקת לבשל, הגיע הזמן להשקיע במזון שטוב לך ולגופך. השקיעי באכילה בריאה של ירקות, פירות פחמימות וחלבונים שטובים לך.

לסיכום, עכשיו שהגיעה שעתך תרשי לעצמך לשים את עצמך במרכז. אפשר להתחיל בדברים קטנים ולאט לאט, כמו בתהליך של הריון ארוך  ומייגע, להוליד את עצמך מחדש... 

 

ד"ר עירית קורן-פסיכותרפיסטית


מטפלת באנשים המחפשים שינוי באמצע הדרך


korenirit@gmail.com; 054-5665906


www.korenirit.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב