דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה פורקס 

מאת    [ 09/11/2017 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2488 פעמים ]

מה זה פורקס

פורקס- foreign exchange  מסחר במטח השוק הגלובלי או שמות נוספים שבטח שמעת אלו הם כינויים לזירת המסחר הגדולה בעולם- מסחר במטבעות אשר נמצא ברצפות מסחר רבות ברחבי העולם מסביב לשעון. אשר הבולטות והמשפיעות ביותר הן- ניו יורק, לונדון וטוקיו.

הרעיון מאחורי פורקס הוא לקנות מטבע אחד בעזרת מטבע אחר, לדוגמא לקנות בעזרת יורו, דולרים, צמד מטבעות זה הוא חלק מרשימת מטבעות הנקראת מייגו'רים(majors)  הכוללים את המטבעות המשפיעים ביותר בשוק הגלובלי, רשימת מטבעות זו כוללת מטבעות מ8 מדינות- דולר ארה"ב, אירו, פאונד, דולר קנדי, דולר אוסטרלי, דולר ניו זילנדי, יין ופרנק, מסחר במטבעות אלו מול הדולר נקרא מסחר במייג'ורים לדוגמא יורו-דולר, דולר-יין, פאונד-דולר וכו'
מסחר במטבעות אלו מתבצע בקלות ובמהירות דרך מערכות מסחר אשר מעבירות פקודות מסחר במהירות רבה ומאפשרות לסוחרי פורקס בכל רחבי העולם לבצע קנייה ומכירה 245 מראשון בלילה ועד שישי בלילה שעון ישראל, ערך המטבעות נמדד בעשירית האחוז(0.001) אשר נקרא פרומיל או בשפת הפורקס פיפס.

בפורקס יש 2 סוגי משקיעים,
משקיעים ספקולטיבים- בגלל כמות התנועה(volume) שיש בשוק הזה, למעשה טריליוני דולרים מוזרמים מדי יום ממערכות המסחר בכל רחבי העולם האפשרות לבצע מניפולציות על ידי בנקים, חברות  ומשקיעים גדולים הוא מזערי. תנודת המטבעות בבורסה היא יחסית קטנה אך ברוב חברות המסחר ניתן לבצע עסקאות ממונפות שלמעשה אתה מלווה סכום כסף(עד פי 100 לפי תקנות זירות סוחר שקבעה רשות לניירות ערך) זאת אומרת שכל תזוזה של פיפס(0.001) בעסקה ממונפת פי 100 על השקעה של 100 דולר תרוויחתפסיד-דולר.

גידורים- בעלי חברות ומשקיעים אשר חשופים למטבע מסויים ורוצים ל"נעול" מחיר ספציפי של מטבע ספציפי ולמכור אותו בעתיד במחיר הידוע מראש. לדוגמא בעלת מפעל בדים המוכרת לחנות בארה"ב בדים ומקבלת תשלום בדולר אמריקאי, לאחר חישובים של עלויות חומר עובדים שכירות וכו' אשר לכולם היא משלמת בשקלים והתשלום היא מקבלת בדולרים אז היא דורשת 1000 דולר אשר שווים באותו רגע 3850 ש"ח שישולמו ברגע שהבדים יהיו מוכנים, זמן ההכנה אורך 4 חודשים ובזמן זה הדולר ספג ירידה קשה מול השקל שעלה, והאלף דולר שהיא דרשה שווים פתאום 3400שקלים, זאת אומרת שהיא הפסיד 450 שקלים, אז מה ניתן לעשות? על מנת למנוע הפסד זה ברגע קבלת העבודה היא פותחת פקודת הנקראת קנייה בחסר וקונה 1000דולר בעזרת 3850ש"ח פקודה זו גורמת לך להפסיד כשהשוק עולה ולהרוויח כשהשוק יורד- אז באותה דוגמא בעלת המפעל הייתה מקבלת 3400 שקלים מהחנות במועד התשלום ומקבלת על ה1000 דולר שהיא גידרה בבורסה 4200ש"ח הכוללים את ה3850ש"ח שלה ועוד 350ש"ח רווח על הירידה במחיר המטבע וכך נעלה למעשה את המחיר 3850ש"ח הפעם זה הגן עלייה אבל לפעמים פעולה זו גם מונעת רווח גדול יותר אשר הדולר מזנק למעלה.

www.insiders.co.il - שירותי הכוונה בשוק ההון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב