דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר במניות בבורסה 

מאת    [ 17/10/2017 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2501 פעמים ]

שוק ההון מלא בהזדמנויות לייצר רווחים. לקוחות פרטיים, מוסדיים ואפילו בנקים מחפשים בו הזדמנויות בכדי לצמוח ולהגדיל את ההון העצמי שלהם. מבין האפשרויות הרבות שקיימות המניות הן הנכס הפיננסי הפופולרי ביותר ומסחר במניות הוא הכלי המבוקש והשכיח ביותר של המשקיעים.

מניות מקנות למחזיק בהן שליטה בחברה מסוימת וככל שכמות המניות שבידי המחזיק גדולה יותר ככה אחוזי השליטה שלו בחברה גדלים. מסחר במניות בבורסה נועד כדי שחברות יוכלו להנפיק מניות (להגדיל את הון המניות של החברה) ולמכור חלק מהשליטה בחברה לציבור הרחב בכדי לגייס הון כלכלי עבור החברה ללא צורך להחזיר את הכסף. לדוגמה, חיים הוא הבעלים של חברה שהון המניות הרשום שלה הוא 100 מניות והוא מחזיק ב100% מהמניות. לאחר שהחליט להרחיב את הפעילות העסקית שלו, חיים הנפיק עוד 100 מניות ומכר אותן לציבור במיליון שקל שאותם יוכל להשקיע בפעילות החברה. כעת הון המניות הרשום של החברה הוא 200 מניות, חיים מחזיק ב 50% מהמניות וה 50% הנותרים מוחזקים בידי הקונים.

שווי המניות עולה ויורד בהתאם לביצועי החברה, הרווחים שלה ורווחים פוטנציאליים. למשל, מניה של חברה שעוסקת בתחום האנרגיה ומצאה מאגר מאוד גדול של נפט שתוכל למכור ככל הנראה תטפס מאוד מהר למעלה ובעלי המניות ירוויחו מהעלייה. במידה ואחרי מספר ימים יתברר שהמאגר שנמצא לא כל כך גדול כמו שחשבו מחיר המניה ירד ואלו שלא מכרו את המניות שלהם אחרי העלייה יאבדו חלק מהרווח שצברו ממנה.

בעבר הרחוק לא היה ניתן לבצע מסחר במניות באמצעות המחשב בבית אלא רק לקנות ישירות מבעל המניה (חתימה על חוזה וכו') היום הטכנולוגיה מאפשרת לכל מי שחפץ בכך לקנות ולמכור מניות של חברות שנסחרות בכל העולם מן המחשב בבית שלו באמצעות מערכות מסחר מתקדמות המציגות את כל הנתונים הדרושים, מאפשרות מעקב אחרי הרווחים שלנו ואפילו לקרוא חדשות מכל העולם על החברות שאנו מחזיקים במניות שלהן. כך שאם במקרה שמעתם על חברה מצוינת שהתחילה לצמוח בהודו, תוכלו כנראה לרכוש את המניות שלה ולהרוויח ביחד איתה.

במידה והחלטתם להשקיע במניות תוכלו לעשות זאת דרך חשבון הבנק שלכם או דרך חשבון שניתן לפתוח במיוחד אצל בתי השקעות. בתי ההשקעות בדרך כלל יגבו עמלות נמוכות יותר על קניה ומכירה של מניות מהבנקים (כן, התענוג הזה עולה קצת כסף אין מה לעשות). במידה ואין לכם את הידע הנדרש תוכלו להיעזר ביועץ השקעות מוסמך שיעזור לכם עם המלצות על המניות שכדאי כרגע לרכוש. ניתן גם ללמוד במכללה מסחר במניות ולאחר מכן להחליט אילו מניות לקנות בעצמכם.

www.insiders.co.il - שירותי הכוונה בשוק ההון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב