דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מנדפים ותפקידיהם השונים 

מאת    [ 27/09/2017 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2328 פעמים ]

חשיבותם של מנדפים הולכת וגדלה עם התפתחות התעשייה והדרישה לשמירה על סביבת עבודה נקייה וסטרילית. מבין סוגי המנדפים השונים, קיימים שלושה פופולריים במיוחד והם המנדפים למסעדה, והמנדפים הכימיים והביולוגיים.

מה מאפיין כל אחד מהם ולאיזו תעשייה הם משמשים? מנדפים כימיים

במעבדות, מפעלים ובתי מלאכה החושפים את העובדים לחומרים מסוכנים, מנדף כימי הוא חלק קבוע בנוף העבודה.המנדף נבנה ומותקן על פי דרישות תקן ישראלי ת.י. 1839 וכולל שטח עבודה נקי, ומערכת יניקת אוויר המופעלת על ידי מפוחותעלות דרכן זורם החוצה אוויר המזוהם בגזים רעילים.

כדי למנוע דליפת חומרים מסוכנים במהלך העבודה המנדפים מחוברים למיכל שפכים ייעודי. בנוסף, תוכננו להם הגנות שונות מפני פיצוץ וכן הגנות על החומרים הכימיים הנשמרים בתוכם.

מנדפים ביולוגיים

מנדפים ביולוגיים מפחיתים את רמות הזיהום במעבדות ומצמצמים את הסיכונים אליהם העובדים נחשפים. מקובל לחלק את המנדפים הביולוגיים לשלושה סוגים שונים, לכן יש לבחור את המנדף המתאים ביותר לאופי העבודה ולהקפיד על שימוש בו בהתאם להוראות.


    • מנדף עם זרימת אוויר מהחדר פנימה: מנדף בעל פתח קדמי פתוח עליו ניתן להרכיב מכסה לשימוש עם או בלי כפפות. חסרונו העיקרי הוא בכך שאינו מעניק סטריליות למוצר.
    • מנדף עם זרימת אוויר פנימית: גם במנדף זה פתח קדמי פתוח, אך האוויר הזורם על משטח העבודה מסונן היטב דרך מסנן מיוחד ונפלט בחזרה אל סביבת העבודה. יתרונו של מנדף זה טמון בהגנה על העובד והסביבה הסטרילית בה המוצר מטופל.
    • מנדף עם תאי כפפות אטומים: למנדף זה תאי כפפות אטומים ברמה הגבוהה ביותר. מערכת סינון מתקדמת מסננת את האוויר הנכנס והיוצא, וקיימת הגנה מקסימלית על העובד ועל סטריליות המוצרים.
מנדפים למסעדות

נדפים למסעדותחיוניים לסילוק ריחות לוואי ועשן במטבחים ביתיים ותעשייתיים. על פי רוב הם מותקנים מעל משטחי הבישול, קולטים אדי בישול המכילים שמן ומים ופולטים אותם החוצה בעזרת מערכת אוורור. עם זאת, עקב שמנוניות האדים המנדפים עלולים להתמלא בלכלוך קשה, ולכן חשוב לנקות אותם היטב ולהקפיד על תחזוקתם השוטפת.

השומן באדים הנפלטים יוצר שתי בעיות עיקריות: הראשונה היא בעיה תברואתית – טיפות שומן שרוף שהצטברו על דפנות המנדף מטפטפות על התבשילים, ולאורחי המסעדה מוגש אוכל עם שומן המכיל חיידקים ומזהמים רבים. הבעיה השנייה נוגעת לפן הבטיחותי – השומן שהצטבר עלול להתקלח מניצוץ אחד קטן (ובמטבח לא חסרים כאלו), והתוצאה עלולה לגרום לשריפה ולאבדות כבדות.

בטרם התקנת המנדף חשוב להתייעץ עם מומחה התקנות מטעם החברה, אשר ייעץ על בחירת המנדף המומלץ ביותר עבורכם ועל מיקומו האופטימלי בחלל העבודה, וכן יסביר על אופן תחזוקתו.

המידע במאמר זה הוא לידיעה בלבד ויש להתייעץ עם מומחים בתחום המנדפים לפני רכישה והתקנה

מאמר זה נכתב באדיבות אליהו עמדי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב