דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בראד, אנג'לינה ו....מחירי הדיור 

מאת    [ 05/09/2017 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2072 פעמים ]

בפרק האחרון של אופרת הסבון בכיכובם של הזוג פיט את ג'ולי מהשבוע האחרון, עולות תמונות ממיסות מסך. על פי הדיווחים הם נפגשו לפני מספר שבועות כדי להסדיר את תנאי הגירושין הגירושין שלהם, אבל אז, כמו בסרטים, הם נפלו זה בזרועות זו. על פי הדיווחים נראית באופק סולחה מרטיטת דמעות.

המשך בפרק הבא. 

הסאגה הזו נפלה השבוע בין הכותרות שבישרו השבוע שוב על כך שמחירי הדירות ממשיכים לטפס מעלה מעלה, כשהם לא מתרגשים במיוחד מתכניות האוצר בעניין"המחיר למשתכן". הדבר אינו חדש במקומותינו. במהלך השנים האחרונות העלו שרי האוצר, כל אחד בזמנו כל מיני רעיונות לבלימת עליות המחירים. אפשר להזכיר כאן את יאיר לפיד עם "חוק מע"מ אפס" שההמתנה לאישורו גרמה להקפאת שוק הנדלן למשך כשנה, עד שהחוק נפח את נשמתו והתוצאה היתה: זינוק מטאורי של המחירים. מבלי להיכנס לדיעה פוליטית זו או אחרת אציין כי לפיד הקפיד לאורך כל הדרך להודיע כי החוק יאושר ובכך בעצם נגרם נזק לעשרות מבקשי דיור שביקשו לרכוש אך החליטו להמתין. ההמתנה אחר כך, עלתה להם ביוקר כי המחירים היו אחרים. 

בהודעה האחרונה אני מוצא לנכון להתייחס לאחת הסיבות הפחות מוכרות, שנוצרה בשנים האחרונות ומשפיעה באופן מסוים על עליית המחירים.

אז, ככה. בדרך כלל, כל התשובות המתייחסות לעליית המחירים נוגעות בפער שבין הביקוש וההיצע. במאמר הזה אתייחס לנתון מפתייע. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פירסמה לא מזמן שבשנים האחרונות נישאים במדינת ישראל למעלה מ- 50,000 ( ובמילים: חמישים אלף) זוגות בכל שנה. הנתון הזה, אגב, הולך ועולה בכל שנה יחד עם הגידול הטבעי באוכלוסיה בישראל.

המשמעות הנדל"נית של הנתון הזה הוא שבנוסף למשפרי דיור ולמשקיעים, נוספים מידי שנה עוד עשרות אלפי זוגות חולמניים שמגבירים את הביקוש, מול היצע שאינו גדל באותו אופן וגורמים למחירים לעלות עוד ועוד.

אם זה היה נגמר בכך, דיינו.

אלא שהלמ"ס ממשיך ויורה נתון נוסף לפיו כ-25% מהזוגות הנישאים, כלומר, כ-12,000 (ובמילים: שניים עשר אלף)זוגות, מגיעים מידי שנה פעם נוספת לרבנות, הפעם כדי לפרק את החבילה ולחלק את הרכוש. המשמעות במקרה הזה, לבד משברון הלב, היא שהפרידה הזו מייצרת שני בני אדם נוספים שמעוניינים בדירת מגורים, אחרי שמכרו את המשותפת ובעצם, מגבירים את הביקוש. 

וכמו תמיד, כך גם בתקופה הנוכחית, לאט לאט מפנים הציבור ש"המחיר למשתכן" אינו מהווה פתרון הולם שיבלום את המחירים ולאחר תקופת המתנה, יפרוץ השוק, יגדיל את הביקושים ואת המחירים. 

  אמנון סער "גישה לעניין – הדרך למימוש חלום בנדל"ן" שיווק נכסים. ייזום תמ"א 38, אימון אישי - עיסקי-מקצועי,  הרצאות- הדרכות- הכוונה www.neomisaar.com   054/9292191  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב