דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אפשר להתמודד עם חתולי רחוב? 

מאת    [ 19/07/2017 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2362 פעמים ]

גם למי שאוהב בעלי חיים בכל רמ"ח איבריו, חתולי הרחוב יכולים להוות מטרד לא קטן. חתולי רחוב יכולים להיות חתולים ביתיים שננטשו על-ידי הבעלים שלהם או חתולים שנולדו ברחוב ולא מכירים מקום אחר לחיות בו. משכנם המועדף של חתולי הרחוב הוא כמובן פחי הזבל שפזורים ברחבי הערים והיישובים. מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה שבא לזרוק את הזבל ונתקל בחבורה פוחזת של חתולים שעטו על האשפה שלו כאילו הייתה טרף טרי? הסיטואציה הזו יכולה להיות מפחידה למדי אך יותר מכל מטרידה. אז מה עושים? האם נכנעים לחתולים ולומדים לחיות בהרמוניה לצידם? ומי בכלל אמור לטפל בחתולי הרחוב? הנה כל התשובות.

מי אחראי על חתולי הרחוב?

לפני שתחליטו לנסות ולפתור את בעיית חתולי הרחוב בעצמכם, חשוב שתדעו שפרט לאימוץ של חתול לחיקכם ולביתכם אין לכם יותר מידי סמכויות בנושא. הטיפול בחתולי הרחוב מופקד בידי העיריות או הרשויות המקומיות בלבד. בכל מקום יטפלו בנושא באופן אחר כאשר חשוב לזכור שמבחינה חוקית אסור לאיש לפגוע בחתולי הרחוב ובכלל זה גם לא לעיריות. העניין עם חתולי הרחוב הוא שהם מתרבים בקצב מסחרר, מה שמוביל למצב שלחתולים רבים אין מזון ודרכים כדי לשרוד.

דרכים לטיפול בבעיית חתולי הרחוב

גם אם ננסה להיות הומאניים ככל האפשר לא נוכל להתעלם מהבעיות הקיימות בחתולי הרחוב. הם גורמים ללכלוך, לעיתים להעברת מחלות, זורעים פחד בקרב אנשים מסוימים ומהווים מטרד לא קטן עבור אנשים אחרים. בפני העיריות עומדות מספר דרכים לטיפול בבעיה שנעות בין עיקורים וסירוסים (כדי שלא יתרבו) ועד לשימוש עם מלכודת חתולים כדי להחזיר את החתולים לשטחי המחיה שלהם. לפני ביצוע של כל פעולה כזו או אחרת יש לבחון את חוקיותה כיוון שהטיפול בחתולי הרחוב מעוגן על-ידי חוקים שאין להפר אותם.

האכלת חתולי הרחוב

כמובן שאין חוק שאוסר על האכלת חתולי הרחוב אולם לפני שעושים זאת חשוב לזכור שהאכלה שכזו אינה תורמת לבעיה. למרות שמדובר במחווה של רצון טוב היא גורמת בעקיפין להתרבות חתולי הרחוב  ולהיווצרות מצב שקשה מאוד לצאת ממנו. אז מה כן עושים? הפעולה המומלצת ביותר היא יצירת קשר עם העיריות או המועצות שבידיהן עומדות דרכים מגוונות לטיפול בחתולי הרחוב. חשוב לזכור כי בסופו של דבר אין "פתרון קסם" וכי קרוב לוודאי שרחובות ארצנו עדיין יהיו מלאים בחתולים. יחד עם זאת, בפני הרשויות עומדות סמכויות שאינן עומדות בפנינו, כאנשים פרטיים, והן בהחלט יכולים להטיב את המצב. 

רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב