דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס פיתוח הזיכרון - מדוע הוא כה חשוב? 

מאת    [ 25/06/2017 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2656 פעמים ]

זיכרון הוא אחת הפונקציות הבסיסיות והחשובות ביותר בכישוריו הקוגניטיביים של האדם, ומטבע הדברים משמש אותו בקשת רחבה של מטלות בחיי היומיום – החל במקום העבודה, דרך ענייני הבית ועד ללימודים. יחד עם זאת, מרבית האנשים אינם מנצלים באופן יעיל את יכולתם לזכור, או סובלים מליקויים ותעתועים שונים של הזיכרון הפוגמים ביעילותו. חשוב לדעת כי ניתן להכיר לעומק ולשפר את היכולות הללו באמצעות קורס פיתוח זיכרון מטעם חטיבת גמול ההשתלמות במכללה.

 

כיצד תורם הקורס למשתתפים?

קורס פיתוח הזיכרון של המכללות השונות נפרש על פני 40 שעות אקדמיות ועוסק במגוון רחב של תחומים המועברים בהרצאות פרונטאליות, וכן בתרגולים אישיים וקבוצתיים. מדובר בנושאים העשויים לתרום לכל משתתף, החל בעובדים זוטרים הזכאים לגמול השתלמות ועד לבעלי תפקידים בכירים בארגון:

  • תהליכי קליטה, שחזור ועיבוד הזיכרון – לפני שמתחילים לשפר ולפתח את הזיכרון חשוב מאוד להכיר את התהליכים העומדים בבסיסו, החל בזיכרון לטווח הקצר, דרך עיבוד והטמעה לטווח הארוך ועד לארגון ושליפה. הכרת התהליכים מסייעת בפני עצמה לתרגול בהמשך וכן להבנה עצמית של זיכרונות פונקציונאליים ואישיים.
  • תרגול זיכרון לטווח קצר וארוך – מחקרים רבים מעידים כי בני אדם אינם מנצלים באופן אופטימאלי את יכולתם לזכור, ומצד שני קיימת שורה ארוכה של טכניקות שנמצאו יעילות מאוד לשיפור היכולות. במהלך הקורס יכירו ויתנסו המשתתפים בטכניקות אלו לשיפור זיכרונות לטווח הקצר והארוך כאחד.
  • תעתועי זיכרון – אמנם תעתועי זיכרון מוכרים לכל אדם אך כאשר לומדים לקטלג אותם ולהבין את פעולתם ניתן להימנע מהם ביתר קלות ולתקן אותם, ובכך להימנע משגיאות בעבודה ובחיים בכלל.
  • שימוש ביצירתיות לשיפור הזיכרון – כאמור, ישנם תרגילים רבים לשיפור הזיכרון ומכיוון שאצל רוב האנשים מהווה החלק הוויזואלי נדבך מרכזי בתפיסה, הרי שניתן לנצל זאת תוך הפעלת הפן היצירתי באדם.
  • טכניקות לקריאה יעילה – כאשר קוראים מסמכים ארוכים (מזכרים, הנחיות, הוראות, מכתבים וכדומה), נוטים לשכוח פרטים חשובים או להתעכב יתר על המידה בניסיון לזכור אותם. במהלך קורס פיתוח הזיכרון יתוודעו המשתתפים לטכניקות קריאה יעילה המשלבות בין מהירות ובין זכירה ברמה גבוהה.
  • התמודדות עם בעיות כגון דיסלקציה או קשב וריכוז – אנשים רבים סובלים מבעיות אלו כאשר אצל חלקם הן מאובחנות וברורות מאוד ואילו אצל אחרים אינן מאובחנות אך עדיין ניכרות ופוגמות ביעילות התפקוד. בקורס יועברו גם שיעורים העוסקים בבעיות וליקויים אלו וייסקרו דרכי התמודדות עימן.

 

למי מתאים הקורס?

קרוס פיתוח הזיכרון במכללות כמו גפ מכללות בצפון, מתאים לכל איש ואישה המעוניינים לפתח את מודעותם לתחום הזיכרון בכלל ולבעיות זיכרון בפרט. וכמובן, הוא מיועד לכל אדם המעוניין לפתח ולשפר את זכרונו. ראוי לציין כי מלבד התרומה לתפקוד יעיל ומיטבי בעת הנוכחית, הקורס גם נותן כלים שילוו את המשתתפים עוד תקופה ארוכה ולמשך שנים רבות.

למידע נוסף אודות הקורס ולביצוע הרשמה פנו כעת לנציגי מכללת אינטלקט אקדמון בטלפון *9233.


 


ב"ה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב