דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשון הרע במקום העבודה 

מאת    [ 21/06/2017 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2824 פעמים ]

בין אם נרצה ובין אם לאו, אחוז ניכר מחיינו, אנו מבלים במקום העבודה. כיום, ברור שמעבר למקור פרנסה, מקום העבודה הוא גם קרקע ליצירת קשרים עסקיים, ובמקרים רבים גם קשרים אישיים. זאת ועוד, סביר מאוד שמקום העבודה הנוכחי שלך, לא יהא האחרון בקריירה, ושמך הטוב או שמך המוכתם ילך עמך ככל הנראה גם למקום העבודה הבא.

לכן, שמירה על זכותו של אדם לשם טוב, מתחדדת ומקבלת משנה תוקף כאשר לשון הרע מתפרסמת במקום העבודה, או ביחס למקום העבודה. ובנוסף, יש להפנים שתביעות הנובעות מחוק איסור לשון הרע בין עובד לעובד, בין עובד למעביד, בין מעביד לעובד, בין עובד לארגון עובדים וכן הלאה, יתבררו בבית-הדין לעבודה; לעובדה הזו, ישנן משמעויות של ממש. לכן, חשוב במיוחד לברר ולהבין שנועצת בעורך דין לשון הרע  שבקיא בייצוג משפטי בפני בית-הדין לעבודה.

כפי שצוין, מערכות היחסים הבין-אישיות הנובעות מהעבודה המשותפת, יוצרות קר פורה להתנהגויות ומעשים בניגוד לחוק, שיכולים להוות עילת תביעה טובה.

למשל: הבוס/ית ממקום העבודה שיגר/ה מייל ובו דברים מכפישים עליך/ עלייך? יכול מאוד להיות שקמה לך זכות לפיצוי כספי משמעותי(!)

דוגמה נוספת: עמית לעבודה מכפיש את שמך במסגרת תחרות על קידום מקצועי? לא מן הנמנע שקמה לך זכות לפיצוי כספי שימתיק את הגלולה במעט.

כעניין שבעיקרון, תביעה לפי חוק איסור לשון הרע, בין אם מתנהלת בבתי המשפט הכללים ובין אם מתנהלת בבתי המשפט המיוחדים ובניהם בית-הדין לעבודה. כך, עילת התביעה מורכבת מאותם יסודות (פרסום לאדם זולת הנפגע + תוכן הדברים עלול להשפיל ולבזות), וההגנות הן אותן הגנות שחלות בשינויים המחויבים. ובכל זאת, מעגל העבודה הוא "שדה מיוחד" וכמה תובנות בסיסיות – עשויות לסייע מאוד. הנה, עצת זהב – אחת מיני רבות.

שכיר? המעביד חזק ממך, הרבה יותר חזק ממך: חשוב לזכור, המעביד שולט בכל המידע שבמקום העבודה, לרבות שיחות מוקלטות, מיילים, דו"ח שעות ואפילו על המסמכים שיצרת בעצמך במהלך העבודה. זכות הקניין של המעביד, מעניקה לו זכויות יתר ניהוליות והלכה למעשה, שליטה עקרונית על כלל הראיות שעשויות להיות רלבנטיות לניהול התביעה. לכן, כנקודת מוצא, המעביד ביתרון משמעותי.

מה עושים במקרה של הוצאת דיבה בעבודה?

כאשר נופלים קורבן למקרה של הוצאת דיבה בעבודה, ראשית, מתעדים! במקרה שמתגלע סכסוך במקום העבודה, חשוב לתעד את נקודת המבט שלך. חשוב לזכור, כל אחד יכול למצוא את עצמו נתבע, לכן חשוב לתעד את הדברים. בנוסף, לא ניתן להתעלם מכך שהמעביד יכול לפטר אותך (גם אם בניגוד לחוק, וגם אם לא בצדק). במידה ופוטרת ולא תיעדת, המעביד שולט בראיות.  

כמו התובנה על השפעת פערי הכוחות בשוק העבודה על הגשת תביעות נזיקין, ישנן תובנות רבות וחשובות שמאמר זה צר מלהכיל באשר להגשת תביעה על פגיעה בזכות לשם טוב. לכן, העצה הטובה ביותר במידה שהינך קורבן להשפלה במקום העבודה, היא לפנות לעורך דין שתחום התמחותו הינו לשון הרע והוצאת דיבה. רק כך, יתאפשר מבט מפוקח בתמונה השלמה, ורק כך ניתן לתכנן את המהלכים המשפטיים שיועילו למיצוי הזכויות הנתונות לך.

בן קרפל משרד עורכי דין - לשון הרע והגנת הפרטיות


טלפון: 072-2221780 


מייל: benkarpel@gmail.com


http://www.karpel-lawoffice.co.il/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב