דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


30 דרכים אפקטיביות לחסוך בהוצאות 

מאת    [ 20/06/2017 ]

מילים במאמר: 1437   [ נצפה 2414 פעמים ]

הממשלה כל הזמן מבטיחה לצמצם את יוקר המחיה, אך הדברים זזים לאט ויעברו שנים עד שנרגיש שיפור ממשי בשטח. בינתיים אנחנו ממשיכים להתמודד עם הוצאות כבדות לדיור, מזון, תחבורה, חינוך ושאר המטרות החיוניות. אז מה ניתן לעשות כאן ועכשיו? להלן 30 צעדים פשוטים שיעזרו לכם לחסוך בהוצאות מבלי לפגוע באיכות חייכם.

 

צרכנות

1. קנו פחות מותגים

מוצרים ממותגים עולים ביוקר אך הם לא בהכרח יותר איכותיים מאשר המוצרים של יצרנים פחות ידועים. זה נכון לגבי קבוצה גדולה של מוצרים כגון בגדים, קוסמטיקה, צעצועים, מזון ועוד. על דרכי חיסכון על המוצרים הללו עוד נדבר בהמשך.

 

2. השתמשו פחות בכרטיס אשראי

אין ספק שקל ונוח לשלם בכרטיס אשראי, אולם לעתים קרובות זה גורם לאובדן שליטה על ההוצאות כי כך אתם פחות מרגישים שנפרדים מהכסף. אם אתם לא מסוגלים לוותר לגמרי על כרטיס הפלסטיק, תקפידו לעקוב אחר החיובים כמה פעמים בחודש באמצעות אתרים או אפליקציות מתאימות.

 

3. אל תשלמו עמלות מיותרות

בנק: החוק החדש מחייב את הבנקים להעמיד לרשותכם מסלולים של עמלה חודשית קבועה שעולה פחות לעומת גביית "עמלת שורה" על כל פעולה, אך הם לא ממהרים להציע זאת בעצמם. כדאי שתעשו זאת ביוזמתכם.

כרטיסי אשראי: הימנעו מריבוי הכרטיסים – על כל כרטיס תשלמו עמלה של כ-15 ש"ח בחודש. אל תחלקו את הקניה לתשלומים אם זה לא הכרחי – בדרך כלל יש עמלה של 0.5-1 ש"ח על כל תשלום.

עדיף למשוך מזומנים מהכספומט של הבנק בו יש לכם חשבן כי על משיכה מכספומט פרטי או של בנק אחר יש עמלה בין 5 ל-8 שקלים.

 

4. קנו רק מה שנחוץ

לעתים קרובות אנחנו קונים מוצרים רק משום שמקבלים קופונים או בהשפעת הפרסומות. אז לפני שאתם מתפתים ושולפים את הארנק, תפעילו שיקול דעת – האם אתם באמת צריכים את המוצר הזה? זכרו – מבצע הכי כדאי זה עדיין לא סיבה לקנות!

 

5. קנו באינטרנט

אם עדיין לא הכרתם חוויית רכישות מקוונות, כדאי לנסות זאת. כמובן, יש לזה גם מספר חסרונות, אבל המחירים בדרך כלל נמוכים לעומת החנויות הרגילות. באתרים זרים כמו EBAY ניתן להשיג מוצרים מסוימים בחצי מחיר ואף בשליש מחיר מאשר בישראל.

 

6. קנו קוסמטיקה תוצרת הארץ.

מותגי קוסמטיקה מפורסמים הם ללא ספק איכותיים מאוד, אך מחירם בישראל לעתים כפול מאשר בארץ הייצור. היצרנים הישראליים מספקים מוצרים באיכות מעולה בהרבה פחות כסף, ואפילו מציעים סוגי קוסמטיקה שלא מיוצרים בחו"ל. למשל, בפארמים וחנויות ייעודיות בארץ ניתן לרכוש מוצרי ים המלח בזול שגם יעילים מאוד לבריאות.

 

7. השתמשו בשירותי החנות

תהיו בטוחים -  חיתוך גבינה ואריזה יפה עולים כסף שמגיע מכיסכם. לעומת זאת, במעדניית הסופרמרקט את אותה הגבינה יפרסו ויעטפו לכם בחינם, וזה יעלה פחות מאריזה מוכנה מהמדף.

 

8. נסו רכישות משותפות

חנויות רבות מציעות הוזלות בקניית מספר מוצרים. בדרך כלל אין לכם סיבה לקנות מוצר נוסף רק בשביל ההנחה, אך אולי בחנות מסתובב קונה אחר שמחפש את אותו המוצר.

אם לא נעים לכם לבצע רכישה משותפת עם אדם זר בתוך חנות, באינטרנט זה עובד עם הרבה פחות אי נעימות. קיימים קבוצות פייסבוק ואתרים ייעודיים שעוזרים לאנשים להתארגן לרכישות משותפות.

 

9. תכננו את קניותיכם

כדאי להכין מראש רשימת קניות לסופרמרקט כדי שלא תשכחו לקנות משהו ותצטרכו לחזור למחרת לחנות, או להיפך שלא תקנו דברים שאינם נחוצים.

 

10. תתמקחו עם המוכרים

אל תתביישו להתמקח עם הסוחרים בשוק. ניתן להתמרח על מחיר המוצרים גם בחנויות שאינם חלק מרשתות שיווק גדולות.

 

מכונית

11. נסו לפתור בעיות פשוטות בעצמכם

כמובן אסור לכם לבצע טיפולים ותיקונים לרכב אחרת מאשר באמצעות מוסך מורשה. יחד עם זאת, להחליף נורה או פיוז לבד בהחלט לגיטימי ולא מסובך. באינטרנט ניתן למצוא מדרכים כיצד לעשות זאת לכל דגם של מכונית.

 

12. תשתמשו בשירות עצמי בתחנות תדלוק.

תדלוק עצמי ממש לא דבר מסובך ויכול לחסוך עד 15 אגורות לליטר דלק. גם אם משהו לא ברור בפעם הראשונה, עובדי התחנה יעזרו לכם לבצע את התדלוק ללא תשלום.

 

13. שימו לב על הצמיגים

לחץ אוויר לא תקני בצמיגים גם מעלה את צריכת הדלק וגם מסכן אתכם בנסיעה. תבדקו ותוסיפו אוויר לצמיגים לפחות פעם בחודש ולפני נסיעות ארוכות.

 

תקשורת ואינטרנט

14. שלמו פחות על טלוויזיה בכבלים

שימו לב בכמה ערוצים הכלולים בחבילת הכבלים שלכם אתם באמת צופים. אולי כדאי להפחית אותה ולהקטין את התשלום. כמו כן כדאי לשקול לעבור לחברה אחרת או לנסות טלוויזיה דרך האינטרנט.

 

15. תבדקו את חבילת האינטרנט.

לאחרונה ניתן לאחד שירותי רשת ותשתית אצל ספקית אחת שבדרך כלל מוזיל את החבילה. כדאי לבדוק מספר אופציות ולעבור לשיטה החדשה ביוזמתכם מבלי לחכות שהספקית הנוכחית תציע לכם זאת.

 

16. עברו לתעריף הטלפון האופטימלי

בחרו חבילת תקשורת התואמת את הרגלי הדיבור שלכם. למדברים מעט אין כל הצדקה בחבילות ללא הגבלה - רוב חברות הסלולר מציעות חבילות בעלות בסיסית 15- 10 ש"ח בחודש בלבד. למדברים כבדים מומלץ לרכוש חבילות משפחתיות עם הנחה לכל מנוי נוסף.

 

בית

17. מכשירי חשמל

קנו מכשירי חשמל ואלקטרוניקה אמינים – גם אם תשלומו יותר בקניה, לאחר מכן תחסכו בעלות התיקונים. שימו לב על דרגת צריכת אנרגיה, במיוחד בקניית מזגן (דרגה A  הכי חסכונית).

 

18. שימוש חוזר באריזות

מוצרים רבים נמכרים בתוך קופסאות פלסטיק חזקות שכדאי לשמור לצורך אחסון מוצרים שנמכרים באריזות פחות נוחות.

 

19. התיידדו עם השכנים

למעט החשיבות לשמור על יחסים טובים עם אנשים שגרים לידכם, זה גם יכול לחסוך כסף -  למשל ברכישה משותפת של ציוד שלא נמצא בשימוש תדיר כמו כלים לשיפוצים או לגינון.

 

20. הימנעו מקניית חומרי ניקוי מיותרים

אל תתפתו לפרסומות שמציעות חומרי ניקוי והדברה מתוחכמים לכל משטח בבית. כמה מוצרים זולים ופשוטים נותנים מענה לרוב הצרכים. למדו על שיטות ניקוי והדברה עממיות בחומרים טבעיים, זה גם יותר בריא ושומר על הסביבה.

 

אוכל ושתיה

21. תוכלו לפני קניית מזון

עיניים רעבות רוצות לאכול הכול! אם תבואו רעבים לסופרמרקט, ייתכן שתקנו יותר מדי מוצרי מזון ותצטרכו לזרוק חלק מהם אחרי שיפוג תוקפם.

 

22. על תתפתו למבצעים

לקוחות רבים מתפתים למבצעים מסוג "השני בחצי מחיר" או "השלישי במתנה" וקונים דברים מיותרים. כמו כן, המוצרים שבמצע הם בדרך כלל לא הכי זולים וניתן למצוא מוצרים מקבילים של חברה אחרת במחיר יותר זול גם ללא מבצע.

 

23. קנו מותגי הבית של סופרמרקטים

בשנים האחרונות רשתות מזון משווקות מותגים פרטיים משלהן שזולים בעשרות אחוזים לעומת המוצרים של חברות ידועות. מוצרים אלה לא פחות איכותיים וחבל לשלם רק על שם מפורסם שמודפס על האריזה.

 

24. הפחיתו באכילת בשר שומני

כמובן אין צורך לחדול מאכילת בשר אם אתם לא צמחוניים. אולם לאכול פחות אנטריקוט שומני ויקר לטובת עוף וחלקיו לא יזיק גם לבריאות וגם לתקציב המשפחתי.

 

25. הכינו קפה בבית

לשתות קפה בבית קפה או מהמכונה במקום ציבורי טוב מדי פעם כשאתם נמצאים בחוץ או יוצאים לבלות. אבל אין לכך כל הצדקה אם אפשר להכין קפה בבית או במשרד שעולה גרושים. זה גם בריא יותר כי יש לכם שליטה על כמות הרכיבים.

 

אורח חיים

26. מנעו מחלות

כולנו יודעים שלמנוע מחלות יותר קל מאשר לרפא אותן. אבל  זה גם יותר זול, הן מבחינת עלות התרופות והן מבחינת אובדן ימי עבודה. הכוונה למגוון פעולות רחב החל מחיסון נגד שופעת ועד ירידה במשקל והפסקת עישון שתחסוך גם כסף שמתבזבז על סיגריות.

 

27. תהיו מסודרים

אנשים מפוזרים לא רק נקלעים לעתים קרובות לסיטואציות בלתי נעימות אלא גם מפסידים כסף. זה מתחיל מדברים קטנים כמו לשכוח דברים ברכבת ועד טעויות בעבודה שעלולות לבלום התקדמות בתפקיד והעלאת שכר.

 

28. למדו לנהל ולתכנן

רק מעט אנשים יודעים לנהל את כספם בדרך הנכונה. ניהול הוצאות נכון יכול למנוע אוברדרפט בבנק ולחסוך ריביות מיותרות. רשמו באופן קבוע את כל ההוצאות, תכננו את רכישותיכם ותחסכו הרבה כסף מבלי לוותר על הדברים שרציתם.

 

29. היפטרו מחפצים מיותרים

לכולנו יש חפצים שחשוב לשמור עליהם, למשל מזכרות מהנעורים. אבל לעתים אנחנו פשוט מתעצלים למיין ולזרוק חפצים ישנים חסרי  ערך ושימוש. כתוצאה מכך אנחנו צוברים מאגרים של חפצים שמצריכים פתרונות אחסון יקרים. אם תיפטרו מהחפצים הללו בזמן, תחסכו גם כסף וגם מקום בבית.

 

30. אל תבזבזו את זמנכם

זמן זה כסף, אמר בנג'מין פרנקלין בשנת 1719 וזה אקטואלי גם היום. תלמדו לחסוך את הזמן שלכם! למשל, במקום לשחק בטלפון או לשמוע מוסיקה בתחבורה ציבורית, תקראו או תשמעו משהו מעניין ושימושי. כל ידע חדש שתרכשו בסופו של דבר ישתלם, גם מבחינה כלכלית.

 

זאת לא רשימה מלאה של הדרכים לחסוך, בוודאי תוכלו להשלים אותה בעצמכם. כל אדם יכול לעשות זאת בדרך הייחודית שלו, העיקר שיהיו לו המוטיבציה והרצון לכך.

הכותב - מפיץ מורשה של חברת ד"ר נונה שמציעה לציבור לקוחותיה מוצרי קוסמטיקת ים המלח איכותיים בהנחות עד 40%. לפרטים: http://drnona-deadsea.co.il/מוצרי_ים_המלח_בזול




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב